Connect with us

Spravodajstvo

Abaja prechádza na CRT

Publikovaný

on

Tím Cardion AB Motoracing zmení pre sezónu 2013 dodávateľa motocykla pre svojho jazdca MotoGP Karla Abrahama. Tím ukončí spoluprácu s Ducati a včera podpísal zmluvu s Luigim Dall´Ignom, technickým a športovým riaditeľom Aprilia Racing, ktorá vyrába motocykel ART – Aprilia spadajúci do kategórie CRT – motocyklov kombinujúcich prototypový rám s motorom založeným na produkčných základoch.

"Náš tím vstupoval v roku 2011 do MotoGP s motocyklom Ducati Desmosedici GP11 a jazdcom, ktorý bol v tej dobe najmladším v štartovom poli a druhý najmladší v histórii triedy MotoGP," vraví Karel Abrahama st., manažér tímu Cardion AB Motoracing. "V sezóne sme dosiahli niekoľko významných úspechov – Kája preteky dokončil dvakrát na siedmom mieste, niekoľkokrát sa do pretekov kvalifikoval najrýchlejším časom z motocyklov Ducati. Bol rýchly, veľmi rýchlo si na motocykel zvykol, spolupráca s Ducati bola vynikajúca, práca inžinierov i vývoj motocykla na profesionálnej úrovni.
Na konci sezóny Ducati vyvinula koncepčne iný motocykel pre rok 2012. Bohužiaľ už prvé skúsenosti s ním neboli pozitívne, motorku bolo veľmi ťažké naladiť a bolo jasné, že stroj je potrebné ďalej veľmi intenzívne vyvíjať. To sa síce dialo, ale len na úrovni továrenského tímu, satelitným tímom nebola akákoľvek evolúcia prístupná. Satelitné tímy tak jazdia doteraz prakticky na tých istých motocykloch, ktoré testovali vlani v novembri. To vedie až k absurdným situáciám. Napríklad pred Brnom sme dostali nový motor, ktorý ale nepasoval do pôvodného rámu z októbra 2011. Bolo nutné rám doslova silou upraviť a kvôli rozloženiu hmotnosti bolo nutné jazdca dovážiť trojkilovou záťažou! Prístup továrne – najmä hlavného inžiniera Filippa Preziosiho – sa v priebehu sezóny navyše zhoršoval. Kým bežná prax je taká, že sa motorka ladí pre konkrétneho jazdca, my sme boli tlačení do opaku – aby sa jazdec prispôsoboval nastaveniu diktovanému Ducati. To je pre nás neprijateľné. Hoci sme mali na sezónu 2013 opciu na motocykel Ducati, rozhodli sme sa ju nevyužiť a dať šancu novému partnerovi.
Pripravované partnerstvo s Apriliou vykryštalizovalo z predchádzajúcej úzkej spolupráce so španielskou stajňou Aspar. V nižších kubatúrach sme spolu zdieľali inžinierou a vzájomne si pomáhali. Oba tímy v roku 2011 prešli do MotoGP k Ducati, Aspar ale po roku od spolupráce odstúpil a šiel práve k ART – Aprilii. My sme vzhľadom k úspechom pokračovali u Ducati. Po prvých nezhodách sme ale prirodzene začali rokovania práve s Apriliou. Jazdci tento stroj považujú za veľmi kvalitný a spoľahlivý a hlavne podpora továrne Aprilia umožňuje jazdcom a mechanikom tímu podieľať sa na vývoji a nastavení. Motocykle CRT počas tohtoročnej sezóny zrýchľujú a veríme, že v nich je budúcnosť. ART – Aprilia navyše jednoznačne ukazuje, že je medzi motocyklami CRT najviac konkurencieschopná. Rok 2013 pre nás bude rokom testovacím a ladiacim. V roku 2014 by mali vojsť do platnosti nové technické pravidlá, ktoré CRT kategóriu veľmi priblížia továrenským strojom."


"Sezóna 2012 je pre nás bohužiaľ krokom späť," neskrýva sklamanie pretekár Karel Abraham mladší. "Je škoda, že spoluprácu s Ducati končíme za takýchto okolností, ale tento rok jednoducho nefungovala tak, ako by mala. S Apriliou sme rokovali už dlhšiu dobu a ja verím, že to bude dobrá spolupráca. Vnímam to ako najlepšie možné riešenie. Čaká nás tvrdá práca, ale pre nás je dôležité, že niekam povedie, že nebudeme prešľapovať na mieste. S Apriliou už sme spolupracovali v 250-kach a hlavne v poslednej sezóne pred zrušením kubatúry a zavedením Moto2 fungovala naša spolupráca veľmi dobre. Dúfam, že teraz na ňu nadviažeme."


Čo je CRT
• Motocykle CRT stoja na pomedzí medzi prototypovými motocyklami a pretekárskymi strojmi založenými na základoch produkčných motocyklov, v šampionáte MotoGP jazdia od sezóny 2012.
• Motocykel ART – Aprilia má prototypový rám a poháňa ho litrový motor Aprilia sa základom v motocykli Aprilia RSV4.
• Všeobecne sú motocykle CRT jazdnými vlastnosťami porovnateľné s prototypovými motocyklami (Honda, Yamaha, Ducati) v jazdných vlastnostiach, ale majú nižší výkon motora.
• Najrýchlejší jazdec na motocykli CRT je vyhlasovaný pri slávnostnom ceremoniáli spoločne s troma najrýchlejšími jazdcami absolútneho poradia.
• Šampionát MotoGP postupne prijíma pravidlá, ktoré rozdiely medzi motocyklami CRT a prototypmi porovnávajú.

Tlačová správa Cardion AB Motoracing

Zľava: Karel Abraha sr., Karel Abraham ml. a Luigi Dall´Igna

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri