Connect with us

Spravodajstvo

Aerodynamická odpoveď

Publikovaný

on

Ako sme spomínali v článku MotoGP Ducati: Radikálne tvary, tak taliansky výrobca si našiel spôsob ako obísť zákaz používania aerodynamických krídel na motocykli. Tím v Ducati však nie je jediný, ktorý sa díva po riešení aktuálnej situácie. Počiatočné rozpaky a vyhlásenia štýlu „nemusí to byť krásne, hlavne že je to funkčné“ sú za nami a na scéne sa objavili aj Yamaha, Honda, Suzuki a Aprilia.

Prvý spomínaný tím, teda Movistar Yamaha MotoGP, si vyskúšal „vnútorné krídla“ na okruhu v Sepangu. Systém testoval priamo Valentino „Doctor“ Rossi. Kapotáž Yamahy ako môžeme vidieť je vpredu mierne rozšírená, čím vzniká rovnaký aerodynamický efekt ako pri použití krídel.

Výtvor tímu Repsol Honda sa objavil v Katare na motocykli RC213V Marca Marqueza. Najprv sa objavil motocykel s o niečo širšou kapotážou, potom však výrobca vymenil plasty a k slovu sa dostala čierna karbónová kapotáž radikálneho tvaru.

Aero-kapotáž tímu Suzuki Ecstar sa objavila pri testoch v Austrálii. Nový dizajn si odskúšali obaja jazdci, teda Andrea Iannone a Alex Rins. Kapotáž je výrazne širšia a prieduchy v kapotáži vytvárajú aerodynamický efekt.

Výraznú zmenu dizajnu kapotáže predviedla aj Aprilia na Philip Islande (Austrália). Odskúšal ju Aleix Espargaro a Aprilia tak predviedla, že je silný hráč schopný držať krok s aktuálnym vývojom technológií.

Kolotoč Veľkých cien začína už tento víkend (24. – 26. 3. 2017) úvodným podujatím na okruhu Losail v Katare a uvidíme ako sa nové aerodynamické pomôcky osvedčia v praxi.

Valentino Rossi skúšal nové kapotáže počas testu v Sepangu

Aerodynamická odpoveď

Advertisement

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri