Spravodajstvo
BMW ponúka na top model HP4 systém ABS fungujúci aj v náklone
-
MotoporadňaPred 3 týždne
Ako správne zazimovať motorku – 5 krokov!
-
SpravodajstvoPred 5 dní
Nový Ducati Streetfighter V4 2025: 214 koní
-
SpravodajstvoPred 4 týždne
Nová značka, nový motocykel: Morbidelli T502X 2025
-
SpravodajstvoPred 1 týždeň
KTM AG čelí insolvencii a žiada o reštrukturalizáciu
-
SpravodajstvoPred 4 týždne
Predstavujeme: nová Yamaha Ténéré 700 & T7 Rally 2025
-
PodujatiaPred 3 týždne
VIDEO Report EICMA 2024: Triumph, Suzuki a Morbidelli
-
SpravodajstvoPred 2 týždne
Triumph Tiger Sport 660 2025: s naloženou výbavou
-
SpravodajstvoPred 4 týždne
BMW Concept F 450 GS – nejmenšie v ríši GS!
raptor
21. júla 2014 at 12:18
Ked sa niekto v hlbokom naklone hlboko vydrbe bude to dovod na hlboku blamaz
fajn ze sa stale snazia ponuknut nieco viac ale mam pocit ze to zachadza do absurdna..
papi
21. júla 2014 at 14:04
Raptor, ja zas bez váhania brzdím v každej zákrute, ktorú preženiem. Od malička.
Na tých „ručne malovaných mapách“ napr. čítam pod hlavičkou BECEP-u o.i. vetu, že „Brzdi iba vtedy, keď ideš rovno“. S prepáčením, ja to považujem za mega-volovinu, a myslite si o mne, čo len chcete… 😈
Ak sa vyvinie určitý cit, nie je to brzdenie v zákrute až taký problém, zákruty sú rôzne – a občas ani nie je iná možnosť, ako brzdiť. Ak sa uzatvára a klopiť sa už viac nedá, tak čo? Ubrať, brzdiť, jemne, ako vánok a byť pritom v strehu, ale predsa… Bežná prax na neznámych úsekoch.
Som ale presvedčený, že neexistujú dve rovnaké motorky a každú je treba „sa naučiť“, lebo reakcie na to brzdenie na novej či cudzej mašine môžu kua-prekvapiť – ale veď čo ste nemali len jednu, viete, že sú aj kuy… Na niektorých sa to jednoducho nedá… 😈
Samozrejme „hlboký náklon“ je už pretekárska kategória pri paľbe (a ja pretekár nie som), ale zas vidím, že borci cestných pretekov brzdia často až po apex, a to vôbec nie „krízovo“, ale štandardne. Tak možno nejaké jemne zasahujúce ABS práve tam môže pomôcť elektronicky kontrolovať (resp. nahradiť) citlivosť senzorov v údoch a zadku (fíha!) jazdca… Pre pretekárov to až taký význam nemusí mať, ale pre civilnú sféru z toho môže vzísť po pár držkách ( 😈 ) celkom užitočná vecička…
P.S. Nikoho nechcem o ničom presvedčiť, ani otvárať miliónkrát preberanú tematiku znova.
Napísal som svoj názor.
No a musel som obhajovať česť BMW pred týmto oným, no… Rapťákom… 😈
Kam len ten svet speje? 😘
Mlhos
21. júla 2014 at 17:41
Ten system nie je o inom ako vytiahnuti dalsich moznych penazi z vrecka potencionalneho zakaznika lebo hlboky naklon v beznej premavke sa neda ani na kruhaci 😁 a supersportu na okruhu s profi jazdcom je na hovno ale je na kazdeho zvazeni ci nieco take skutocne potrebuje a ci to ma aj moznost vyuzit a ja tiez brzdim aj v zatacke a vzdy brzdim prevazne iba zadnou
Mlhos
21. júla 2014 at 17:54
Moze mi niekto vysvetlit preco by normalne ABS nefungovalo v naklone? chce mi snad niekto tvrdit ze ked pojde auto pozdlzne po sikmej ploche tak mu nebude fungovat ABS ?
B12
21. júla 2014 at 20:21
No na aute je to komplikovanejšie, to má 4 kolesá, čiže v zátačke 4 rôzne dráhy a rýchlosti otáčania kolesa. Moto by s tým nemala mať problém, určite nie v náklone. V podstate každá cestná moto má tendenciu pri brzdení v zátačke sa narovnávať, čiže ju musíme viac tlačiť k zemi. Ale aký má na to vplyv ABS? Dokáže vôbec ABS zaregistrovať bočný šmyk predného kolesa v náklone? Neviem si to predstaviť. Môže to pomôcť napr. pri brzdení pred priechodom pre chodcov na mokrej ceste, čiže v priamom smere. Ináč kto nie je na to zvyknutý-neviem …. Nemám skúsenosť.
Goldy
22. júla 2014 at 11:38
Čítal som o tom systéme v niektorom časopise Motocykl ( alebo to bolo v Motohause? ) kua nepamätám, ale pamätám, že testovací jazdec bol z toho unesený a ospevoval a ospevoval. 🙂 Že by ho BMW nejako zainteresovala? 😈
raptor
22. júla 2014 at 20:30
Papi… nie si sám čo brzdí v zákrutách
nič na tom nie je a dokonca odkedy jazdím na leveroch sa v tom istým spôsobom vyžívam, mieril som skôr na to že nejaký „palič“ si kúpi baworáka s týmto systémom a bude si myslieť že v zákrute môže na to hamznúť hlava-nehlava a veľký mág menom ABS to za neho všetko vyrieši.. hovno vyrieši – nevyrieši
kingston
23. júla 2014 at 2:49
Gutenmorgen
B12 mne sa naopak zda, ze pri brzdeni v zakrute ma moto tendenciu ist k zemi. Narovnavnava sa po pridani plynu 😎 .
kingston
23. júla 2014 at 2:50
Asi je to tym ze v zakrutach chodim pomaly.
bacaono
23. júla 2014 at 19:45
Atino ono zalezi aj na tom ktorou brzdou brzdis a podla toho sa ti moto v zakrute narovnava alebo do nej pada. 😉
Janko ale vyriesi vyriesi…..raz…..a bude vyriesene na dlho. 😈