Connect with us

Spravodajstvo

Carver, alebo – ako sa uložiť do sna po Holandskej šupe…

Publikovaný

on

Holandská spoločnosť Carver musela mať v kancelárii heslo asi v takomto znení: Vynájdeme niečo lepšie ako je marihuana……a vznikol Carver One. Že zábava a úsmev po jazdení na tomto kríženci je lepšie ako drogovať, dokazujú videá.
Carver v preklade znamená ?nôž na krájanie mäsa?. Znie to drsne, ale tu skôr ide o radosť. A o akú! One má zadnú časť automobilovú, vrátane motora, a prednú motocyklovú. O pohodlie sa stará kvalitná kabína. Zadná časť je osadená kvapalinou chladeným preplňovaným štvorválcom o objeme 0,7 litra s medzichladičom vzduchu. V štandardnej verzii dáva výkon 68 koní a 100 Nm krútiaceho momentu. Za príplatok si skúsenejší jazdec môže dovoliť 85 koní. Celá trojkolka je umne zložená. O radosť s pohybu sa stará kĺbom spojená pevná kabína vrátane predného kolesa k pevnej dvojkolesovej časti vrátane motora. Zadok nám sedí pevne na zemi, je váhovo zaťažená a strážená kontrolou DVC. Tá uvažuje podľa rýchlosti Carveru a momentálneho náklonu. Všetko sa deje automaticky, pričom kontrola neobmedzuje ovládateľnosť stroja. Na prístrojovke nájdete indikátor náklonu, čo vám nebráni poslať LED diódu na každej strane až po koniec. Potom už funguje len ?chémia radosti?, tá pošle prednú časť otáčajúc sa po svojej ose cez zadnú odstredivou silou von a máme oblúk ako hrom (najviac asi napovedia videá). Celá konštrukcia je vlastne zhotovená pre radosť prechádzania zákrut. Pritom všetkom dokáže aj rovno uháňať až 185km/h, a na 100km rýchlosť zrýchliť za 8.2s. A to všetko pri spotrebe do 6l na 100 km. Prevodovka má päť ručne radených stupňov na pravej strane. Carver má aj jednu rýchlosť pre jazdu vzad. Váha vozidla je 643 kg.
Kabína ma na šírku rozmer priestoru vodiča bežnej Fábie, nastupuje sa na ľavej strane. Vodič je vpredu, spolujazdec má miesto za vodičom. Nastupovanie je trošku krkolomnejšie a asi nebude pre basketbalistov. Interiér má v základe športový volant, sadu na opravu pneumatík a alarm. Doplatiť si môžete rádio s CD a MP3, GPS, hands free sadu, Alcantara kožu, metalízu, spoiler, ľahšie kolesá alebo držiak batožiny. Zastúpenia po Európe držia dvojročnú záruku, servis je každých 10 000km alebo raz ročne. Cena štartuje okolo 39.000 eur. V Európe na šoférovanie One potrebujete skupinu ?B?, v USA už vodičák na motocykel. Dúfam. Možno raz, naozaj možno…ju budeme testovať.
Štandardná výbava
? Odmontovateľný strešný hard top vo farbe laku
? Hliníkové kolesá – dve 5-lúčové – vpredu 17" / vzadu 15" (strieborné)
? Interiér Sport (čierna)
? Kožený športový volant
? Hliníkovú úpravu na prístrojovej doske
? Zabudovaný alarm vrátane uzamknutia dvier.
? Natáčací LED indikátor vrátane zvukového signálu
? Ventilácia vrátane kúrenia
? Elektrické okná
? Predný a zadný bezpečnostný pás
? Popolník a držiak nápoja plus zásuvka 12 V
? Základná farba – žltá, červená, modrá
Príplatkové príslušenstvo
? Celokožený interiér (jedno alebo dvoj farebný) prípadne koža Alcantara?
? Metalická farba podľa vlastného návrhu
? Špeciálny lak (matná čierna, perlová biela, magma orange, námornícka modrá)
? Zadný spoiler vo farbe
? Grafitová sada kolies
? Čierna matná sada kolies
? Turbo úprava 85PS
? Radio/CD/MP3 player vrátane USB a Bluetooth pripojenia
? DVC? prepínač – comfort/sport
? Športová sada hliníkových líšt
? Silver pack (rám motora, predná ochrana & vzduchové sanie)
? Body colour pack (postranné zrkadlá a zadné časti sedákov vo farbe)
Technické údaje:
Top speed: 185 km/h
Zrýchlenie: 0-100 km/h in 8.2 s
Max. náklon: 45°
Max. tilt speed: 85°/s
Polomer otáčania: 9.5 m
Spotreba: 6 L/100km
Motor:
4 cylinder 16 valve turbo intercooler
Objem: 659 cc
Chladenie: voda – vzduch
Max. power: 50 kW (68 k) pri 6,000 ot./min
Max. torque: 100 Nm pri 3,200 ot./min
Prevodovka: 5-rýchlostný manuál plus spiatočka
Elektrický systém: 14 V / 32 A alternátor, Volts 12 V / 30 Ah battery
Zapalovanie: ECU multipoint injection with knock sensor ?firing order 1-3-4-2
CO2 emisie: 136 g/km
Ostatné:
Kolesá: predné 17?, zadné 15?
Pneu: predné 140 / 70, zadné 195 / 45
Brzdy: kotúčové na všetkých kolesách
Predná náprava: samostatné rameno s hydraulickou absorbáciou
Zadná náprava: McPherson
Rozmery:
Dĺžka:3.40 m, Výška: 1.40 m, Šírka/Rozovretie (≤ 25°)1.30 m – (max. 1.60m)
Rázvor: 2.70 m
Kapacita nádrže: 34 L
Váha: 643 kg (1,418 lb)

Video: [linka]
[linka]

Pripravil: CAMPA

Carver , alebo – ako sa uložiť do sna po Holandskej šupe…

7 komentárov

7 Comments

  1. AMIS

    17. apríla 2009 at 11:36

    Tak toto by som silno mohol 😈

  2. RoboNM

    17. apríla 2009 at 11:57

    čo by si ty nechcel 😛

    ešteže sa ti to dieťa narodilo, aspoň toľko p***vín nevymýšľaš 🤣 🤣 🤣

  3. forel

    17. apríla 2009 at 12:23

    Uplne genitálne….prvá trojkolka ktorá za to stojí

  4. ogard

    17. apríla 2009 at 13:08

    Som to videl nazivo vo Viedni asi pred mesiacom… neskutocny pohlad, normalne som ho sledoval cez pol mesta 😁
    totok by som si vazne prevelice rad vyskusal 🙂

  5. ogard

    17. apríla 2009 at 13:11

    Este upresnim cenu: zakladna cena bez DPH v nemecku 49.500 eur 😕

  6. chorche

    17. apríla 2009 at 18:51

    Ogard, si si isty, ze tie nuly sedia?
    lebo ak ano, tak si to mozu strcit……………… do muzea

  7. daro

    17. apríla 2009 at 20:53

    AMIS tak to si ešte nemal 😁 😁 😁 😁 😇

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri