Connect with us

Spravodajstvo

Celkom nová trieda – Predstavenie Honda Integra

Publikovaný

on

V Honde majú skutočne čuch na šokujúce prekvapenia. Po novinkách VFR či Crossrunner, o ktorých sa mohutne diskutovalo, prichádza úplne nový model Integra, o ktorom sa rozhodne nebude diskutovať menej. Fúzia rôznych štýlov a technických smerov, ktorá navyše nesie automobilový názov. Predstavme si teda novú Integru.

Koncept motocykla pre 21 storočie
Všetko tu už bolo, ale skĺbiť výhody skútra a motocykla strednej triedy sa podarilo až týmto konceptom. Áno, maxiskútre tu sú, ale žiaden z nich nemá klasickú kyvnú vidlicu s reťazou a 17 palcové kolesá. Navyše klasický skútrový automat CVT je tu nahradený inovatívnym systémom DCT, ktorý vďaka dvojici spojok automaticky zaraďuje rýchlosti a v okamihu prepína na vyšší, či nižší stupeň. Dôraz na dostatočnú stabilitu podvozku a dynamiku dvojvalcového motora priniesol svoje ovocie. Na trhu sa objavuje pohodlný a rýchly mestský motocykel s vynikajúcou ochranou proti nepriazni počasia a s rovnako zaujímavo nízkou spotrebou.

Dizajn celkom naruby
Ak ste doteraz žili v zaužívaných konvenciách, Integra vás svojím dizajnom z nich spoľahlivo vytrhne. Na pohľad kontroverzná, milovaná a zaznávaná zároveň. Motocyklový podvozok a motor v kombinácii so skútrovou kapotážou a posedom je zaujímavou kombináciou, akú sme tu ešte nemali. Predná časť s reflektorom sa hlási k novému dizajnovému prúdu, ktorý sa objavil pri VFR1200. Priestorovo prelínajúce sa plochy netvoria iba jednu rovinu, ale vytvárajú cielene zakomponované štrbiny. Aj napriek tomu, že pred sedadlom nie je typicky skútrová medzera pre nasadanie, ergonometria je blízka maximálnemu pohodliu s označením „feet-forward“ (chodidlá vpredu).

Nový motor
Radový dvojvalec o objeme 670 ccm bol navrhnutý s prvoradým cieľom nízkej spotreby a silného záberu hlavne v nízkych a stredných otáčkach. Predsadenie čapov na kľukovke je 270#730;, čo zámerne vytvára pocit V-éčkového motora. Skutočná univerzálnosť je jeho najvýznamnejším atribútom, čo sa rozhodne počíta užívateľom, ktorí potrebujú pohotový a relatívne silný motocykel s nízkou spotrebou. Redukcia mechanicky pohybujúcich sa častí sa odrazila napríklad v olejovom čerpadle poháňanom vyvažovacím hriadeľom, či vodnou pumpou umiestnenou priamo na hlave a poháňanou vačkovým hriadeľom. Zmenšenie objemu chladiacej kvapaliny, či umiestnenie katalyzátora hneď za prvé výfukové koleno zlepšuje zahrievanie motora a znižuje emisie.

Prevodovka z ríše snov
Kto zažil automat, vie o čom to je. Nevýhodou u hydromeničov sú straty a spotreba (u áut samozrejme), remeňová CVT je zase mechanicky náchylnejšia na opotrebenie a takisto straty trením nie sú nezanedbateľné. Kto vie, koho prvého napadlo rozdeliť klasickú prevodovku s vysoko účinnými ozubenými kolieskami na párne a nepárne stupne a tie ovládať samostatne dvojlamelovou spojkou. Pokiaľ máte v zábere jeden rýchlostný stupeň, ten druhý je už zaradený a čaká na povel riadiacej elektroniky. Na svete je automat s príjemným ovládaním a vysokou účinnosťou, vďaka čomu sa dosahuje prekvapujúco nízka spotreba. Možnosťou je aj navoliť si športový režim, resp. vypnúť automatické radenie a radiť si pekne po svojom tlačidlami.

Motocyklový podvozok
Rám z oceľových trubiek spája výhody vysokej pevnosti a cenovej dostupnosti. Predná klasická vidlica o priemere klzákov 41mm a zdvihu 140 mm poskytuje nadštandardnú kontrolu nad jazdou, veľké liatinové kolesá zase prispejú ku komfortu. Žiadne typicky skútrové riešenia v podobe jedného okulára či malých koliesok. Zadná oceľová vidlica s centrálnou pružiacou jednotkou systému HMAS (Honda Multi-Action System) je naladená na dostatočný komfort a zároveň aj veľkú stabilitu pri rýchlom prejazde zákrut. Nóvum v triede motocyklov je 15 litrový odkladací priestor pod sedadlom určený pre Jet helmu. Takisto ani priestor na rukavice, peňaženku či mobil pod riadidlami u strednoobjemových mašín nie je bežný.


Honda Integra

Motor: 670 ccm, 8 ventily, SOHC, R2
Výkon: 51,5 k pri 6 250 ot./min.
Krút. moment: 62 Nm pri 4 750 ot./min.
Prevodovka: 6- stupňová / autom. DCT
Rozmery (D x Š x V): 2 195 x 790 x 1 440 mm
Rám: jednoduchý, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 238 kg (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 525 mm
Výška sedla: 790 mm
Objem pal. nádrže: 14,1 l
Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 160/60 – 17

Text: Dušan Demovič, foto: archív Motomedia

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 12/2011 Janka

Celkom nová trieda – Predstavenie Honda Integra

1 komentár

1 komentár

  1. JFK

    23. februára 2012 at 12:15

    Mne sa toto skĺbenie veľmi zamlúva. Aj dizajn je pekný, pripomína i VFR1200, aj Silverwinga. 👍

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri