V Honde majú skutočne čuch na šokujúce prekvapenia. Po novinkách VFR či Crossrunner, o ktorých sa mohutne diskutovalo, prichádza úplne nový model Integra, o ktorom sa rozhodne nebude diskutovať menej. Fúzia rôznych štýlov a technických smerov, ktorá navyše nesie automobilový názov. Predstavme si teda novú Integru.
Koncept motocykla pre 21 storočie Všetko tu už bolo, ale skĺbiť výhody skútra a motocykla strednej triedy sa podarilo až týmto konceptom. Áno, maxiskútre tu sú, ale žiaden z nich nemá klasickú kyvnú vidlicu s reťazou a 17 palcové kolesá. Navyše klasický skútrový automat CVT je tu nahradený inovatívnym systémom DCT, ktorý vďaka dvojici spojok automaticky zaraďuje rýchlosti a v okamihu prepína na vyšší, či nižší stupeň. Dôraz na dostatočnú stabilitu podvozku a dynamiku dvojvalcového motora priniesol svoje ovocie. Na trhu sa objavuje pohodlný a rýchly mestský motocykel s vynikajúcou ochranou proti nepriazni počasia a s rovnako zaujímavo nízkou spotrebou.
Dizajn celkom naruby Ak ste doteraz žili v zaužívaných konvenciách, Integra vás svojím dizajnom z nich spoľahlivo vytrhne. Na pohľad kontroverzná, milovaná a zaznávaná zároveň. Motocyklový podvozok a motor v kombinácii so skútrovou kapotážou a posedom je zaujímavou kombináciou, akú sme tu ešte nemali. Predná časť s reflektorom sa hlási k novému dizajnovému prúdu, ktorý sa objavil pri VFR1200. Priestorovo prelínajúce sa plochy netvoria iba jednu rovinu, ale vytvárajú cielene zakomponované štrbiny. Aj napriek tomu, že pred sedadlom nie je typicky skútrová medzera pre nasadanie, ergonometria je blízka maximálnemu pohodliu s označením „feet-forward“ (chodidlá vpredu).
Nový motor Radový dvojvalec o objeme 670 ccm bol navrhnutý s prvoradým cieľom nízkej spotreby a silného záberu hlavne v nízkych a stredných otáčkach. Predsadenie čapov na kľukovke je 270#730;, čo zámerne vytvára pocit V-éčkového motora. Skutočná univerzálnosť je jeho najvýznamnejším atribútom, čo sa rozhodne počíta užívateľom, ktorí potrebujú pohotový a relatívne silný motocykel s nízkou spotrebou. Redukcia mechanicky pohybujúcich sa častí sa odrazila napríklad v olejovom čerpadle poháňanom vyvažovacím hriadeľom, či vodnou pumpou umiestnenou priamo na hlave a poháňanou vačkovým hriadeľom. Zmenšenie objemu chladiacej kvapaliny, či umiestnenie katalyzátora hneď za prvé výfukové koleno zlepšuje zahrievanie motora a znižuje emisie.
Prevodovka z ríše snov Kto zažil automat, vie o čom to je. Nevýhodou u hydromeničov sú straty a spotreba (u áut samozrejme), remeňová CVT je zase mechanicky náchylnejšia na opotrebenie a takisto straty trením nie sú nezanedbateľné. Kto vie, koho prvého napadlo rozdeliť klasickú prevodovku s vysoko účinnými ozubenými kolieskami na párne a nepárne stupne a tie ovládať samostatne dvojlamelovou spojkou. Pokiaľ máte v zábere jeden rýchlostný stupeň, ten druhý je už zaradený a čaká na povel riadiacej elektroniky. Na svete je automat s príjemným ovládaním a vysokou účinnosťou, vďaka čomu sa dosahuje prekvapujúco nízka spotreba. Možnosťou je aj navoliť si športový režim, resp. vypnúť automatické radenie a radiť si pekne po svojom tlačidlami.
Motocyklový podvozok Rám z oceľových trubiek spája výhody vysokej pevnosti a cenovej dostupnosti. Predná klasická vidlica o priemere klzákov 41mm a zdvihu 140 mm poskytuje nadštandardnú kontrolu nad jazdou, veľké liatinové kolesá zase prispejú ku komfortu. Žiadne typicky skútrové riešenia v podobe jedného okulára či malých koliesok. Zadná oceľová vidlica s centrálnou pružiacou jednotkou systému HMAS (Honda Multi-Action System) je naladená na dostatočný komfort a zároveň aj veľkú stabilitu pri rýchlom prejazde zákrut. Nóvum v triede motocyklov je 15 litrový odkladací priestor pod sedadlom určený pre Jet helmu. Takisto ani priestor na rukavice, peňaženku či mobil pod riadidlami u strednoobjemových mašín nie je bežný.
Honda Integra
Motor: 670 ccm, 8 ventily, SOHC, R2
Výkon: 51,5 k pri 6 250 ot./min.
Krút. moment: 62 Nm pri 4 750 ot./min.
Prevodovka: 6- stupňová / autom. DCT
Rozmery (D x Š x V): 2 195 x 790 x 1 440 mm
Rám: jednoduchý, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 238 kg (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 525 mm
Výška sedla: 790 mm
Objem pal. nádrže: 14,1 l
Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 160/60 – 17
Text: Dušan Demovič, foto: archív Motomedia
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 12/2011
Janka
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
JFK
23. februára 2012 at 12:15
Mne sa toto skĺbenie veľmi zamlúva. Aj dizajn je pekný, pripomína i VFR1200, aj Silverwinga. 👍