Connect with us

Testy a recenzie

Test CFMOTO 650MT

Publikovaný

on

CFMOTO 650MT

Práve v tejto chvíli, napriek zúriacej pandémii, prebiehajú  redakčné testy  modelu 650MT postupne vo viacerých motorkárskych redakciách.  Motocykle CFMOTO sa objavili na našej scéne iba v roku 2016, lenže v Číne ich už jazdili po cestách  v tej dobe tisíce.  S odstupom, aj keď veľmi krátkeho času,  motocykle CFMOTO začínajú zaujímať čoraz väčšie obecenstvo nielen u nás ale i v Európe vôbec a tak aj model CFMOTO 650MT sa zdravo zaradzuje do zástupu triedy cestovného endura. Aktuálny model sa mierne od modelu 2016 líši, je vylepšené krytie posádky veternými deflektormi, má príjemnejšie prestavovanie čelného štítu, samozrejme nové grafické prevedenie, pričom základ stroja ostal rovnaký.

Čo je CFMOTO 650MT?

V jesennom Miláne (2017)  predstavená novinka z dielne CFMOTO 650MT vytvára po naháči 650NK a turistickej motorke 650TK, nový, dobrodružnejší smer pre priaznivcov tejto čínskej značky. Model s označením MT sa stavia do pozície cestovného endura, ktoré má za úlohu neúnavne a v pohodlí dopraviť posádku bezpečne k cieľu.Značka CFMOTO je predovšetkým u nás známa z ATV a SSV, ktoré sa v Čechách i na Slovensku tešia skutočne veľkej obľube. Preto motocykle CF MOTO hľadajte práve u autorizovaných predajcov týchto štvorkoliek.

Základ je známy už dávnejšie

V základe vychádza zo spomínaných dvoch modelov „NK a TK“, ktoré sme testovali ešte v roku 2016. Predovšetkým sa jedná o skoro identický podvozok postavený na 17“ pneumatikách, tento krát Metzeler RoadTec s rýdzo cestným vzorom a spoľahnúť sa môžete na radový dvojvalec so zvýšeným výkonom na 61 koní. Dizajnovo je ale úplne inde, priam by ste ho k spomínaným modelom vôbec nepriradili a  možno osloví i vás.    

Dizajnový vyšší stred

Motocykel už na prvý pohľad pôsobí sviežo, veľmi štíhlo a v skutočnosti aj je. Jeho dizajnové krivky sa naplno odhalili až vtedy, keď som zložil dolu postranné kufre, bez ktorých je zadná časť športovo vytiahnutá dohora a celkovo silueta dostáva ten správny nádych zmyselnej línie.

Keďže ale motocykel nemá žiadne iné odkladacie priestory, bez kufríkov sa nezaobídete. Tie čo vidíte, sú za príplatok a aj keď na nich svieti logo CFMoto, vyrába ich Shad. Pod sedadlom predsa len nájdete trošku miesta na lekárničku a malé náradie. Ale späť k línii a pravda je tá, že je do tohto stroja zapletené rakúske dizajnové štúdio Kiska. Trubkový rám je čiastočné skrytý pod plastovými krytmi pekne ladiacej kapotáže, jednodielne sedadlo vyzýva posádku na dlhé trasy, vysoké štoky pod riadidlami uľahčujú jazdeckú pozíciu a jazdec tak vôbec nemusí byť predklonený. Dve svetlá, opticky rozložené nad sebou sú ako z iného – sci-fi sveta, osadené v štíhlej polokapote, na ktorú nadväzuje dizajnovo „zlomený“ nastaviteľný čelný štít. Motocykel má denné LED svietenie, aj zabudované smerovky a svetlá vzadu sú LED.

Prístrojový, jednofarebný displej vás tvarom opäť navnadí na dobrodružnú aj športovú turistiku. Ten okrem potrebných palubných údajov zobrazuje i zaradený rýchlostný stupeň a tesne pod ním nájdete USB zásuvku. Jeho veľkou výhodu je výborná čitateľnosť i na priamom slnku. Plastové kapoty a ich spracovanie ako i lícovanie sú  na výbornej úrovni. To môžem tvrdiť i o celkovom dielenskom prevedení ostatných častí stroja, kde len ťažko budete hľadať nesympatický železný spoj, alebo iné negatíva. Naopak, zapáčia sa vám zúbkovo tvarované brzdné kotúče, brzdy sú španielskej výroby J.JUAN s 300 mm kotúčmi. Motocykel je kompaktný, prívetivý, ľahko sa s ním manipuluje na mieste, aj keď má dosť veľký polomer otáčania.

Prvé metre, príjemný prejav

Nasadanie je bezproblémové i napriek kufríkom (moja výška 181 cm), posed okamžite prijateľný, sedačka skôr mäkšia ako tvrdšia, široké riadidlá na vysokých štokoch, štít v najvyššej polohe. Kolená mi okamžite zapadli do výkrojov nádrže, vojdú tu i ďaleko dlhšie nohy ako mám ja.

Pruženie vzadu sa dá nastaviť na predpätie (skrutkovačom) i útlm (kľúčom) a pracuje so zdvihom 145 mm. Predná vidlica je obrátená (USD) má nastaviteľný útlm otáčacími krídelkami, teda bez použitia náradia a pracuje so zdvihom 140 mm. Nechávam ich vo fabricky nastavenej polohe, pretože nemám žiadnu záťaž a testujem sólo.

Motor naskakuje na prvý šup, chvíľku potrebuje zahriať. Radový dvojvalec nemá výraznú zvukovú kulisu, skôr naopak, chce byť tichší a nikoho zbytočne nerušiť v premávke. Ovládače na riadidlách sú úplne štandardné, zaujímam sa o tlačidlo Sport / Touring, čo je prestavba mapy riadenia motora prepínateľná i počas jazdy. Trakčnú kontrolu motocykel nemá, ale spoľahnúť sa môžeme na ABS od Continetal-u.Motor má pri studenom štarte rovnomenný chod a ľahko v prevodovke zapadá jednotka. I ostatné stupne sa radia hladko a jemne, niekedy prevod zapadne s cvaknutím, ale to mi už je jedno. Uvítal by som o cca 2-4 cm nižšie položené stúpačky aby som dosiahol ideálny jazdecký trojuholník a štartujeme.

Už prvé metre naznačujú v spodných otáčkach kultivovaný chod motora a to platí pre 1. i 2. prevodový stupeň, kde by som túto časť jazdy označil doslova za zamatovú. Motor s prevodovkou si rozumie bez trhavých pasáži a vcelku ide všetko až podozrivo hladko. Je to i tým, že vstrekovanie je od značky Bosch.

Samozrejme prichádza otvorená cesta a otočenie plynom znamená pre motor vyskočiť do otáčok cez 4 500, kde prevody 4 a 5 majú široký rozsah na prácu. Veď i papierový údaj uvádza najvyšší výkon pri 8 250 ot./min, ale ten citeľný nárast je už cca od 5 000, kedy motor plynule zaberá a pri 6 000 vykazuje skutočnú silu a tým aj adekvátne zrýchlenie. Táto sila má silný prejav až do cca 8 500 ot./min a motor vás vie dostať až k hranici rýchlosti 200 km/h. Šesťstupňová prevodovka radí všetkými smermi úplne ideálne a pokojne ju môžem porovnávať s japonskými strojmi vo svojej kategórii.    

Vysokých rýchlostí sa nebojí ani náhodou

Ako motor pracuje som pochopil veľmi rýchlo a razom som k stroju získal dôveru. Odvážim sa teda trochu sa vyblázniť, pretože komponentom podvozku dôverujem a tak prichádzajú rýchle a tiahle zákruty. Rozumný ťah bol na ňu obuť Metzelerky a tie motorke dodali skutočný náboj istoty. Motorka sa krásne do zákrut sklápa, aj sa z nich vyťahuje a presne sa do nich i smeruje.

Vďaka pruženiu je cítiť v riadidlách istotu a tá ma ženie do ešte vyšších rýchlostí. Keďže i reakcia na plynovú rukoväť je presná a bez trhavých prejavov, zrazu mám blažený pocit zábavy a to, že sedím na čínskej motorke som už dávno zabudol a prestal brať do úvahy. Technika pracuje tak ako má, brzdy reagujú adekvátne na všetko, čo s nimi vyvediem. Ani pri rýchlostiach cca +150 km/h necítim od podvozku žiadnu nervozitu práve naopak motorka si drží presnú stopu.

Čelný štít by možno mohol byť trošku vyšší, ale i tak svoju prácu odvádza výborne, ako i štíhla polokapota, ktorá mi chráni nohy tak, že sa ich vietor ani nechytí. Zaujímam sa o tie dve mapy riadenia motora – Sport / Touring, citeľný rozdiel som ale nenašiel, predpokladám, že papierovo je rozdiel hlavne pri nižších, rozbehových otáčkach. Prichádza celkom slušne rozmlátená a zalátaná asfaltka, ideálne podmienky na testovanie pruženia. A podvozok opäť vyžaruje sebavedomí postoj v tomto prostredí drží smer, riadidlá sa nerozvibrujú, všetko ide tak ako má.

Výhľad zo zrkadiel je výborný, jemné vibrácie od motora nachádzam pri cca 6 000 ot./min, ale sú tak nezaujímavé, že ich ani nevnímam, veď ani nerozostrili pohľadovú schopnosť zrkadiel. Tak z pomalej, ako i z rýchlej jazdy mám dobrý pocit a keď sa ma na parkovisku chlapi z CFMota pýtali, ako by som ju hodnotil od 1 do 10, tak bez váhania som povedal že 9,5. A za tým si stojím!    

Bojíte sa motorky z Číny?

Na našom FB sme pridali krátke stacionárne video (hľadaj rok 2018) s detailmi MT-čka, s naštartovaným motorom. Za dva dni si na video kliklo 2 282 ľudí, čo znamená, že o tento motocykel s tak priaznivou cenou asi záujem je i napriek tomu, že je to čínsky výrobok. Lenže CFMoto globálne predáva desaťtisíce štvorkoliek ročne a skúsenosti s takouto technikou majú viac ako dosť.

Navyše sa „spolčili“ s renomovanými značkami akými sú Metzeler, J.Juan, Bosch, Continental a i napriek tomu udržali na MT výbornú cenu za účasti kvalitných komponentov bez toho, že ak hodíte predsudky za seba, motocykel si prezriete a nebodaj sa aj preveziete, budete musieť prejaviť uznanie o dobrej vykonanej práci.

O cene si myslím, že táto skôr, či neskôr bude musieť byť vyššia a beriem ju ako zavádzaciu pre Európu. Prichádzajú otázky? – áno, je to nové, čo až to najazdí tisíce km, alebo inak,na našom FB pod videom sa objavil príspevok, ktorý trošku skrátim: „Dúfam, že si ten stroj zakúpite „iba“ za 5 200 Eur a po roku používania napíšete vlastnú „nezaplatenú“ a korektnú recenziu“. Nezakúpime si ju, ale  pokračovanie je vlastne až v tomto roku, kde motocykel testuje viacero redakcií.  

Aká je CFMOTO 650MT?

Berme do úvahy pomer: Kvalita / Cena. Cena je perfektná, technická skladba motocykla je medzinárodná – kombinovaná s dielmi renomovaných značiek. S jazdou som bol spokojný viac ako nad mieru a musím povedať, že to bolo pre mňa príjemné prekvapenie a ako som povedal i na parkovisku v Journeyman, bez váhania by som tento stroj zveril kvôli jednoduchosti a príjemnému ovládaniu i mojej žene. Zároveň by som ho posunul i môjmu juniorovi kvôli dobrodružnosti a rýchlosti.

Motocykel je skoro tri v jednom, pretože kombinuje vlastnosti potrebné pre motocykel do mesta, cestovného endura a nakoniec športovca na vybláznenie sa vo vysokých otáčkach na otvorenom horskom pase. CFMOTO v Európe s motocyklovým segmentom v strednej objemovej triedy len začína a preto si dáva veľký pozor, čo a ako urobia. A práve tento model by som po technickej stránke postavil pred predchádzajúce, teda pred 650TK a 650NK. Takže záver je veľmi jednoduchý a vyplýva z testu -Áno, je to úplne normálny, bezpečný stroj.

Technické údaje a parametre CFMOTO 650MT

Cena: 5 599 cena pre rok 2020
Motor: 649 cm, 8 ventilov, DOHC, R2
Výkon: 61 k pri 8 250 ot./min.
Krút. moment: 62 Nm pri 7 000 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 150 x 835 x 1 415 mm
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 213 kg (prev. hmotnosť)
Výška sedla: 820-840 mm (voľba sedadla)
Objem pal. nádrže: 18 l
Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 160/60 -17  

Klady a zápory

+ dizajn, pohodlie, kultivovaný a dobre ovládateľný motor, výkon, stabilný a nastaviteľný podvozok, obutie, prirodzenosť ovládania, použitá technika, kvalitné dielenské spracovanie, univerzálnosť

zle umiestnený zámok k sedadlu, horšie viditeľné ikonky smerových svetiel na palubnej doske, väčší polomer otáčania 

Fotogaléria CFMOTO 650MT

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri