Connect with us

Spravodajstvo

Cucciolo 2005

Publikovaný

on

Cieľom pánov Marka Savoryho a Billa Johnsona bolo vytvoriť modernú verziu mopedu Ducati 1946 Cucciolo (Cucciolo znamená šteňa a názov vznikol podľa zvuku, ktorý moped vydával). Keďže motor, ktorý poháňal pôvodné Cucciolo sa už viac ako 60 rokov nevyrába, Mark a Bill sa rozhodli použiť čínsky dvojtaktný motor s objemom 48 ccm.

Celý postup návrhu a výroby je veľmi pekne zdokumentovaný na stránke DucCutters [linka]. Sú tam aj fotografie pôvodného modelu Cucciolo a fotografie z vývoja ich projektu.

Z histórie:
V roku 1926 zakladajú traja bratia Adriano, Marcello a Bruno Ducati svoju firmu Societa Scientifica Radio Brevetti Ducati. V Bologni vyrábajú kondenzátory a iné prkotiny pre rádiá. Darí sa im veľmi dobre a v roku 1935 dokonca otvárajú novú fabriku. Počas vojny sa fabrika opakovane stáva cieľom spojeneckých náletov.

V tom čase začal Aldo Farinelli v turínskej firme SIATA (Societa Italiana per Applicazioni Tecniche Auto-Aviatorie) s výrobou motorov o objeme 49 ccm, ktoré mali byť montované do bicyklov. Výhodou týchto motorov bolo, že sa jednalo o štvortakty a mali dvojstupňovú prevodovku.

Ducati a SIATA sa stali partnermi a začali vyrábať mopedy Cucciolo. Od roku 1946 boli práva na výrobu Cucciola už iba na strane Ducati a tak začala výroba modelu T2, ktorý sa dočkal úpravy motora (iný dizajn valca a úprava hlavy valca). Spoločnosť Ducati predstavila aj športovú verziu modelu T2, ktorá mala silu 2 kone a maximálnu rýchlosť 60 km/h.

Počas rokov 1947 a 1948 sa vyrábalo 240 mopedov denne. V roku 1948 pod vedením Giovanniho Florina vznikol model T3, ktorý mal trojstupňovú prevodovku. V roku 1949 sa model T3 dočkal špeciálneho trubkového rámu s odpruženou zadnou časťou. O rok neskôr bola vyrobená športová šesťdesiatka s objemom motora 65 ccm.

Cucciolo 2005

Cucciolo 2005

8 komentárov

1 komentár

  1. AIR

    13. mája 2009 at 4:34

    Uz len integralu na hlavu a mestsky jogurt ako vysity 🤣 🤣 🤣

  2. milan3232

    13. mája 2009 at 4:41

    Paci sa mi to, ale co za to chcu? Ale je to iba na pouzitie ked nie je mokro – inak … 😈

  3. Slon

    13. mája 2009 at 4:48

    Ducina alebo dučína 😁

  4. campa

    13. mája 2009 at 6:24

    Čistá krása. Paráda.

  5. motokolo

    14. mája 2009 at 15:26

    Ja som ten motor mal ale po 1000 km bolo ponom 😉

  6. AMIS

    14. mája 2009 at 17:38

    Popičofka 😁

  7. Gaaspi

    29. mája 2009 at 8:55

    športový typ ide 60-km/h kde to brzdí? na prednom kolese ani biciklová ani motorková brzda neni! ani bubón ani kotúč! vzadu tiež nič ani biciklové klieštiky na ráf ani kotúč! jedine že by v náboji to malo torpédo jak bicikle! žeby sa brzdilo pedálom???!! 😕 😶 👋

  8. Gaaspi

    29. mája 2009 at 9:06

    Milan3232
    blatníky dokúpiš! Síce biciklové z liberty, abo lady-36, asi neprekirijú tie široké gumy! motokolo tvrdí že ten motor je na cca 1000-km za tak kvalitnú čínsku výrobu by nemali pítať vela! Jedine že samotný rám a kolesá bicikla by boli od Shimano abo od eštedrahšieho kanadského Cannondale 🙂 😁 😁 😁 jaj a dóležitejšie ako blatníky by bolo brzdy dokúpiť kóli bezpečnosti! A mimo obce aj cykloprilbu, reflexnú vestu, blikače diódové na baterky dopredu biely dozadu červený tie stačia aj najlacnejšie čínske! 😉 😁

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri