Connect with us

Spravodajstvo

Dni ručného dofukovania podhustených pneumatík by sa mohli stať minulosťou

Publikovaný

on

Autokompresory možno upadnú do zabudnutia vďaka novej inovácii spoločnosti Goodyear


Bratislava 19. augusta 2011 – Dni ručného dofukovania podhustených pneumatík by sa mohli stať minulosťou vďaka novej inovácii, ktorá je práve vyvíjaná v laboratóriách spoločnosti#61472;Goodyear.

Neustále udržiavanie správneho tlaku v pneumatikách nezbaví vodičov len nutných pravidelných kontrol a prípadného hľadania čerpacej stanice s funkčným kompresorom. Zároveň to pre nich bude znamenať úspory vo chvíli, kedy prídu k benzínovej stanici načerpať pohonné hmoty.

Na základe priemyselného výskumu vlády USA je preukázané, že podhustené pneumatiky skrátia maximálny dojazd o 2,5 až 3,3 %, nezávisle od toho, či šoférujete osobný alebo nákladný automobil. Pri dnešných cenách to môže predstavovať úsporu až štyroch centov na každom litri.

Správne nafúkané pneumatiky tiež prispievajú k nižším emisiám výfukových plynov, dlhšej životnosti pneumatiky, zvýšenej bezpečnosti pri riadení a zlepšeným jazdným vlastnostiam.

Technológia udržiavania správneho tlaku v pneumatike AMT (Air Maintenance Technology) od spoločnosti Goodyear umožní pneumatikám zostať optimálne nahustené bez potreby akejkoľvek externej pumpy, či elektroniky. Všetky súčasti systému AMT, vrátane miniaturizovaných púmp, budú umiestnené vo vnútri pneumatiky.

„Zatiaľ čo technológia systému je komplikovaná, nápad ukrývajúci sa za systémom AMT je pomerne jednoduchý, pričom systém poháňa energia vyrobená samotnou rotujúcou pneumatikou,“ uviedol Jean-Claude Kihn, Goodyear senior vice president and chief technical officer.
„Pneumatika, ktorá sa dokáže sama dofukovať podľa potreby je to, na čo vodiči čakajú veľa rokov. Goodyear túto výzvu prijal a pokrok, ktorý sme urobili, je veľmi povzbudivý,“ povedal Kihn. „Stane sa to technickým prelomom, po ktorom sa budú ľudia čudovať, ako bez neho kedy dokázali žiť.“

Zatiaľ sa nedá odhadnúť, kedy bude táto technológia dostupná u predajcov pneumatík, ale časový plán bude urýchlený vďaka nedávnym grantom v Spojených štátoch a Európskej únii.
Oddelenie technológie vozidiel ministerstva energetiky USA v stredu 10. augusta oznámilo, že udelilo grant vo výške 1,5 milióna dolárov na výskum, vývoj a predvedenie systému AMT v pneumatikách pre nákladné vozidlá. Grant bude spravovaný Národným energeticko-technologickým laboratóriom a práce budú prebiehať v inovačnom stredisku spoločnosti Goodyear v Akrone v štáte Ohio.

V júli sa Goodyear úspešne uchádzal o grant od luxemburskej vlády na výskum a vývoj systému AMT v pneumatikách pre bežných spotrebiteľov. Táto práca bude vykonávaná v inovačnom stredisku spoločnosti Goodyear v luxemburskom meste Colmar-Berg.
„Hoci ide o podobný koncept, existujú výrazné rozdiely v systéme AMT pre osobné a nákladné pneumatiky“ uviedol ďalej Kihn. Hmotná podpora od oboch vlád, americkej a luxemburskej, zdôrazňuje význam týchto projektov a výhody, ktoré môžu poskytnúť vodičom po celom svete.“

Okrem toho oddelenie technológie vozidiel ministerstva energetiky USA vo štvrtok 11. augusta zároveň oznámilo, že dá grant 1,5 milióna dolárov spoločnému projektu PPG Industries a Goodyear, zameranému na zlepšenie valivého odporu pneumatík a zníženie spotreby pohonných hmôt. Cieľom projektu je zlepšiť priemernú spotrebu osobných automobilov pomocou novej technológie behúňa a vnútornej gumovej vrstvy.
„Moderné technológie, neviditeľné ľudským okom, ako sú tie, na ktorých spolupracujeme s PPG, výrazne zlepšia hospodárnosť pneumatík, ktoré sa prejavia v nižšej spotrebe pohonných látok, zatiaľ čo ostatné prednosti ako trakcia a životnosť behúňa zostanú zachované,“ povedal Kihn.

Goodyear

Goodyear je jedným z najväčších svetových výrobcov pneumatík. Spoločnosť zamestnáva približne 70 000 pracovníkov a svoje výrobky vyrába vo viac ako 60 závodoch v 26 krajinách sveta.
Novinky spoločnosti Goodyear už viac ako sto rokov nasadzujú latku pre celý automobilový priemysel. Goodyear je priekopníkom inovačnej bezpečnostnej technológie známej ako RunOnFlat, ktorá vodičovi umožňuje pokračovať v jazde aj po defekte pneumatiky.

Goodyear je v tejto oblasti svetovou špičkou: pneumatiky s touto technológiou nájdeme na rôznych vozidlách BMW, cenami ovenčenom Mini, vysoko výkonných vozidlách Mercedes-Benz a pri ďalších značkách. V roku 2007 Goodyear dodal vyše 2,5 milióna pneumatík RunOnFlat.

Viac informácií nájdete na adrese www.goodyear.sk [linka]


Tlačová správa Janka

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri