Connect with us

Spravodajstvo

Dva nové stroje od Whitehouse

Publikovaný

on

Japonský úpravca Whitehouse predstavil dva nové stroje. Whitehouse je mimochodom ten istý úpravca, ktorý sa postaral o repliku motocykla MFP-Goose 1100 (policajný z Mad Maxa), o ktorom sme si písali koncom apríla.

?Drevený? Cub od Whitehouse (obrázok č.1,2,3)

Tento Whitehouseov Cub sa objavil na svete zároveň s vyhlásením Hondy o jej úspechu 60 miliónov vyrobených kusov Cub (niekoho by to mohlo viesť k súvislostiam). Super Accent Ogano Woody Super Cub 50 je názov tohto strojčeka (toľko mien nemá hádam ani kocúr s rodokmeňom). Cub s tak dlhým menom nie je v skutočnosti drevený, drevo pripomína len jeho náter. Z Cubu boli odstránené jeho klasické kapotáže a Whitehouse mu dal retro-futuristický tvar. Cuby sú obľúbené na rôzne prestavby a tá Whitehouseova je veľmi podarená.

[linka] na foto-galériu (JPN)

Whitehouse a Jungle Scooter vyrobili repliku Bridgestone 350GTR (titulka a obrázok č.4,5,6)

Dvaja úpravcovia z Tokija sa stretli, aby vytvorili takmer dokonalú repliku stroja z roku 1967 z názvom Bridgestone 350GTR. Výtvor úpravcov Whitehouse a Jungle Scooter sa dostane do predaja už tento rok (bohužiaľ asi iba v Japonsku). Prečo píšem, že ?takmer dokonalú? repliku? Motocykel má samozrejme pár moderných fičúr. Menšie LEDkové predné svetlo, či kabeláž NGK.

Bridgestone je dnes známy hlavne kvôli pneumatikám. V minulosti bol však výrobcom, ktorý okrem iného vyrábal aj bicyklové rámy (ktoré sa vyrábajú dodnes). V rokoch 1958 až 1971 vyrábal Bridgestone aj motocykle. Dvojtaktný model 350GTR bol najväčším úspechom spoločnosti Bridgestone, ktorý mal (na tú dobu) pár technických vymožeností, ako napríklad plne nastaviteľné pruženie alebo priame vstrekovanie oleja. Neoficiálna verzia dôvodu, prečo Bridgestone s výrobou motocyklov skončil hovorí, že ho štyria japonský výrobcovia postavili pred rozhodnutie, že bude vyrábať buď motocykle a oni prestanú kupovať jeho pneumatiky, alebo s výrobou prestane a spolupráca bude pokračovať. Bridgestone teda nemal na výber a s výrobou skončil.

Replika 350GTR má svoje klasické čaro. Nakopávačku, suchú spojku, 40 koní a dvojtaktný motor s objemom 350 ccm. Už len čakám, kedy niekto príde s replikou Jawy 500 OHC (asi by Whitehouseovi trebalo poslať fotky).

[linka] na foto-galériu (JPN)

[linka] na Whitehouse (JPN)

Bridgestone 350GTR replika

Dva nové stroje od Whitehouse

Advertisement

3 komentáre

1 komentár

  1. MartineR

    4. júna 2008 at 5:19

    sliver pekny clanok, pekne fotky. je v tom kus umenia a historie. Jedine co mi tam bije do oci … (asi by Whitehouseovi trebalo poslať fotky).
    sliver pise sa bolo by treba 😉

  2. italofighter

    4. júna 2008 at 13:36

    No ale ked som zbadal tu foto tej repliky striebornej najprv som kuk ze sak motor ako jawa ale nie je no myslim ze aj u nas by sa dalo nieco sikovneeee

  3. ORTUT

    7. júna 2008 at 5:48

    Sú pekné obidve, aj keď nie som priaznivcom skútrov musím uznať, že u Hondy Cube je kus poctivej dizajnérskej roboty.
    Bridgestone je tiež slušné retro – na môj vkus malý predný lampáš, kryty budíkov už mohli byť tiež chromové, no a na prvý pohľad som si myslel, že motor je z Jawy 638 (tie valce). Valce mohli tiež vyleštiť. Inak ako celok zaujímavá.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri