Connect with us

Testy a recenzie

Elegantný sluha – Test Suzuki UH 125 ABS Burgman

Publikovaný

on

Test Suzuki UH 125 ABS Burgman

Unikátny dojazd na nádrž  + 300 km
Super nízka výška sedadla
Úzky ako sa len dalo
Bezkonkurenčná úložná kapacita
Neskutočne vybavená prístrojová doska
Namerali sme mu maximálku 122 km/h

Burgman 125. Dátum narodenia: 2002, prvý upgrade: 2007, model 2014 = 3. generácia. Suzuki do roku 2012 predala viac ako 101 000 kusov Burgmanov 125. Za svoju obľúbenosť vďačí predovšetkým svojím vlastnostiam, ktoré nachádzame v čistom a veľmi elegantnom dizajne, spoľahlivej motorizácii a jednoduchej obsluhe. Nesie v sebe znamenie luxusu spoločne s ekonomickou prevádzkou a to je dnes „in“.

To najlepšie z vlastností
Tento skútrik je mimoriadne veľkorysý v priestore ako máloktorá 125-tka vôbec. Ak poznáte Burgman 650 či 400, tak vedzte, že aj v tomto prípade pred kolenami nájdete skoro identickú, veľkú priestorovú uzamykateľnú schránku ako u starších bratov. Navyše, vrch kapoty skrýva ďalšiu schránku na rýchle odloženie drobností s otváraním hore a posunutím vpravo. Obe skrinky disponujú objemom 5,5 l a v spodnej nájdete 12V zásuvku. Až šokujúco pôsobí rozmer sedadla, ktorý v tejto triede nemá žiadna iná značka a pozor, pod sedadlom nájdete obrovský úložný a osvetlený priestor (41 l) pre 2 prilby (Jet / integrál) a to nie za sebou, ale vedľa seba. Prekvapí vás i vysoký čelný štít s podobným profilom ako má Burgman 400, a nakoniec, po otočení kľúčom dostane posledný šok z prístrojového panelu, za ktorý by sa nemuselo hanbiť žiadne auto. Špecialitou v osvetlení je aj funkcia, kedy môžete skúter uzamknúť kľúčom (napr. pri poruche na ceste), a zároveň môžete nechať zapnuté parkovacie svetlá, spolu s blikajúcimi výstražnými smerovkami.

To najlepšie z dizajnu a ergonómie
Len ťažko mu na prvý pohľad poviete, že sa jedná o 125-tku. Pôsobí ďaleko väčším objemom, na ceste spoľahlivo nesie rešpekt okolitej premávky. Do dvoch veľkoplošných svetlometov je vklinený kúsok medzikapoty, ktorá dáva tejto časti športový nádych. Inak smerovky oproti modelu 2007 sú teraz oddelené od hlavného svetlometu a sú integrované v kapote. Eleganciu dopĺňa vyššie, ladne prehnuté čelné – špeciálne vyvinuté plexi pre tento model, ktoré už do budúcna netreba meniť za väčšie, pretože oproti modelu 2007 je o 110 mm vyššie. Pocit elegantnej – pekne lemovanej fotelky vám dá sedadlo, na konci ktorého nájdete skutočne prepracovanú, a hlavne úplne novú zadnú svetelnú rampu. Zatiaľ čo vpredu svieti iba jedna strana svetlometu a po prepnutí na diaľkové svetlá sa zapína druhá strana, zadná rampa svieti plnohodnotne a je vynikajúco čitateľná i cez deň zo všetkých strán križovatky. Ergonómiu podtrhujú vysoko postavené rukoväte riadidiel a pohodu jazdca doplňujú plošinové stúpačky v dvoch rovinách, teda vodorovne, či oddychovejšie akoby v predstúpačkach. Ak chcete tretiu polohu nôh, nechajte si vybehnúť pol chodidiel vonku smerom dopredu zo spodnej hrany plošín a je to.

Motorizácia je kľúčom k spokojnosti
Dobre, nie je tu síce funkcia „štart-stop“, ale je mi to úplne jedno. Kvapalinou chladený motor so vstrekovaním naskakuje veľmi príjemne, a čo prekvapí pri rozbehu je jeho dravosť. Skoro 160 kg ťažký skúter nemá problém odísť v meste z každej križovatky prvý a to s rešpektom a bez namáhania. 10 l nádrž pri spotrebe cca 2,7 – 3,1 l (34,4 km / 1 l paliva) potom zabezpečí + 300 km akčný rádius. Jeho sila je postavená práve do nízkych a stredných otáčok, a zároveň sa nestratí ani na diaľnici. Dostatočne veľký chladič ochladí motor i v extrémnych teplých južanských podmienkach. Vstrekovanie spolupracuje s čidlami na nasávaní a reguluje optimálnu účinnosť spaľovania, a pridajme k tomu katalyzátor, čo v konečnom dôsledku šetrí palivo v rôznych podmienkach záťaže motora a zároveň je motor extrémne ekologický. Veľká kontrolka s nápisom ECO na prístrojovke zasa jazdca upozorňuje, že jazdí skutočne nielen ekologicky, ale aj ekonomicky. Navyše, prístrojový panel vám ukazuje aj priemernú spotrebu paliva a tento údaj je aktualizovaný každých 10 sek. V našom prípade to bolo 3,1 l / 100 km, ale nesnažili sme sa jazdiť moc ekonomicky.

Podvozok na dlažbu i dedinskú cestu
Koncept motocykla je stavaný tak, aby ťažisko bolo čo najnižšie a to je v praxi nesmierne cítiť. Sedadlo je vo výške 735 mm a hravo na zem dočiahne nohami hocijaká dievčina. Vzadu 12“ a vpredu 13“ ráf  udržuje spolu s tlmičmi maximálnu stabilitu a pohodlie i pre obojčlennú posádku. Zadné tlmiče sú dva, sú nastaviteľné a Burgman má  po jednom brzdnom kotúči na oboch koncoch. Brzdy sú úplne nové a vyvinuté so značkou Nissin, pre absolútne bezpečné ABS. Riadiaca jednotka pre ABS sleduje otáčky kolies, vyhodnocuje ich a zasahuje adekvátne v prípade, že rozdiely rýchlosti kolies sú vyhodnotené ako strata trakcie. Takže žiadne nízkonákladové ABS len aby tam bolo, ale sofistikovaná a elektronicky dotiahnutá vec do poslednej bodky. ABS je ale iba ako doplnok s 500 Eurovým príplatkom oproti zákl. modelu. Burgman má dva stojany už v základe, a tak už vám chýba iba turistický kufrík.

Jazda  je radosť, obsluha je zábava
Burgman je v prvom rade všade uznávaným partnerom. Ťažko by ste aj v minulosti hľadali nejaké dramatické výčitky k predchádzajúcim modelom. Dokonca je stále vyhľadávaný a dobre predajný i ako jazdenka. Priznám sa, že aj keď mám rád pokrok a všetko nové, doposiaľ sa mi páči množstvo detailov i na modeli od. r. 2007.  Ako karta pre bezproblémovú prevádzku je práve nízke ťažisko v spojení s nízko položeným sedadlom. Okamžite dostávam pocit sebavedomia aj keď tento model je macko (159 kg), tak o tom ani neviem. Laik by pri manipulácii povedal, že nemá ani stovku. Príjemný, nie akčný zvuk motora pri štarte vďaka môjmu prirodzenému predsudku vyvolal vo mne pocit, že toto asi motoricky nebude nič moc. POZOR! Už prvých pár metrov vám okamžite vytvorí skutočný obraz o premyslenej akčnosti motora. Táto 125-tka nie je žiadne „prdítko“, ale nadpriemerne akčný stroj, ktorý mi zrazu dáva viac ako som pocitovo očakával. Okamžite sa ručička vyšvihne do cca 6 000 otáčok a motor je v každej pasáži mesta hravý a stále akčný. Tak malý skúter a toľko emócií nesie. Mesto je jeho domovom a vďaka skvelému podvozku som behom sekundy na skútri ako doma. Vynikajúca geometria spolu s obutím ma okamžite nútia lámať zákruty v hlbokom náklone. Na palubku mi svieti ostré slnko, stále prekračujem nechtiac mestskú rýchlosť a podstatné je to, že na palubke v slnku všetky údaje jasne vidím. Nerovnosti, dlažobné kocky, drobné jamy, na toto Burgman perfektne odpovedá stabilitou a istotou. Poďme mimo mesto.

122 km je maximálka
A to už je riadna rýchlosť. Neviem či toto vedeli zákonodarci, keď sa rozhodovalo o „B“ oprávneniach s platnosťou i pre 125-ťky, ale skutočnosť je tu. Burgman je akčný do rýchlosti cca 90 – 95 km/h, ktorá príde až príliš rýchlo, potom sila mierne opadá a testovali sme v silnom protivetre, kedy som nameral „iba“ 108 km/h. Vietor ale rýchlo ustál a moja maximálka skončila na 122 km/h na rovnej ceste. Áno, môžete teda Burgmana kľudne použiť i na diaľnici a až tak moc premávke nebudete prekážať. Takže mestský pomocník sa razom môže premeniť na víkendového turistu a nebude problém otočiť Tatry a späť v podobnom čase pri dodržiavaní predpisov ako na aute. Tak vysoká rýchlosť potrebuje mnohokrát rýchlo upratať a nastupuje ABS. Razantné zatiahnutie páčky zadnej brzdy spôsobili krátky piskot pneu na asfalte a potom prišlo cukanie do páčky a následne stabilita stroja. Niekoľkokrát opakovaná skúška mi potvrdila citlivosť a presnosť nastavenia ABS, ktoré si dovolím tvrdiť, že brzdnú dráhu nijako dramaticky nepredlžuje. Oceňujem presnosť dávkovania bŕzd a následne potrebnú akčnosť  motora v každej situácii. Samostatnou kapitolou je aerodynamika a obtekanie vzduchu. Nový čelný štít s tvarom kapotáže prakticky zakrývajú jazdca až po krk, takže dokupovať netreba nič. Pozícia nôh sa môže počas jazdy meniť podľa potreby a pohodlia, spolujazdec za mnou je vysmiaty ako slniečko.

Ťažko hľadať chybičky
Keď sa vývojári vyhrajú so 125-ťkou ako s veľkou motorkou, len veľmi ťažko budete tomuto stroju hľadať chybičky. Cena 4 290 Eur s ABS je štandardná a za tieto peniaze bude majiteľ ohodnocovať správnosť investície dlhodobo. Až majiteľ povýši na iný level v kubatúre, tak nech sa páči, Burgman ako jazdenka na predaj bude veľmi rýchlo preč. Zaručuje to veľmi kvalitné dielenské spracovanie, nadštandardné technické vlastnosti a výborné meno i predchádzajúcich modelov. Je skvele, až primitívne ovládateľný, má obrovské úložné priestory a nepoznám nikoho komu sa nepáči. Navyše, v premávke budí potrebný rešpekt a tým zvyšuje bezpečnosť posádky a vyššiu ohľaduplnosť okolia.
Chybička nebude? Tak napríklad, ak chcete uchytiť zadnú opierku spolujazdca, treba prevŕtať kapotu, ak tu chcete pripevniť kufor, tak musíte vyhodiť von tie krásne madlá a na ich miesto dosadne držiak pre kufor. Ale podobne to má i Burgman 400, tak čo už. 


Suzuki UH 125 ABS Burgman
Cena: 3 790 / 4 290  Eur s ABS
Motor: 125 ccm, 4T, SOHC
Výkon: 12,4 k pri 9 000 ot./min.
Krút. moment: 10,8 Nm pri 6 500 ot./min.
Prevodovka: CVT – automatická
Rozmery (D x Š x V): 2 055 x 740 x 1 355 mm
Hmotnosť: 159 kg (prev. hmotnosť)
Rázvor / svetlosť: 1 465 / 130 mm
Objem pal. nádrže: 10,5 l
Pneu: vpredu: 110/90-13, vzadu: 130/70-12

Motocykel na test zapožičal: MSC – Suzuki Slovensko, o. z. Bratislava
Autor: Vlado Brniak
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2014.

SUZUKI UH 125 ABS Burgman – Album k testu, Motomagazín 6/2014

5 komentárov

1 komentár

  1. slobo

    3. júla 2014 at 11:18

    Startuj: 😎
    kampan, „presedlaj na dve“,  alebo nieco podobne*

    Neboj sa,  niekto tento tvoj nápad po čase vyhlási za svoj**

     *Plazivec, **Grazel Bystrický, 2 / 25-tisíc registrovaných členov. MotorideSk
    _________________________
     😶 25-tisíc
    http://www.sme.sk/c/7217628/motorkar-zomrelo-mi-uz-20-kamaratov.html

    Rozhovor bol autorizovaný, Peter Fischer v prepise nič nezmenil.

    OPRAVA: Brazel Bystrický

  2. VladiB

    3. júla 2014 at 12:27

    Sledujem… veľmi pozorne!

  3. slobo

    3. júla 2014 at 14:03

     Lubo Stastny:
    (sme.sk/diskus Motorkar-Zomrelo-mi-uz-20-kamaratov ) 8:25

    arogancia z toho špliecha…
    _______________________

    komentár k helme z lidla a omša s motorkou v kostole mi úplne stačí…
    za prvé atest tá helma má,
    či je z tesca alebo z predajne Honda,
    dokonca nie je vylúčené,
    že ju v číne vyrobila tá istá fabrika, len na cenovke po nalepení loga Hondy
    pribudla nejaká nula.

    A omša s motorkou v kostole
    – to len ukazuje, že pre niekoho je dôležitejšia forma než obsah !

    Tiež som mal z neho divný dojem.
    ___________________________
     9:41
    DANO

    Vlastním 11 ročné Varadero ako on a používam ho ako pracovný stroj.
    Dokonca dochádzam z rovnakého smeru 365 dní okrem ľadu a snehu.

    Nechápem prečo zabudol zrovna na existenciu kategórie motorkárov, ktorí používajú cestovné endurá výhradne na efektívnejšie premiestňovanie ako v plechovke.

    Nezaujímajú ma žiadne zrazy.

    Denne prevádzkujem
    Lane splitting http://en.wikipedia.org/wiki/Lane_splitting
    … ktorý je v niektorých krajinách dokonca zakázaný
    a ešte nikdy ma kvôli tomu fízli nezastavili.

    Fízli zastavujú výhradne za účelom naplnenia štátnej kasy,
    tak aby netrpeli dôkaznou núdzou a neponechali výklad zákona na súd.

    Takže im zostáva jedine pohodlné fotenie za rýchlosť.

    Melo King:
    03.07.2014 8:31
    pre hadzacov kamenov
    ___________________

    … ked citam niektore vyjadrenia tu tak je absolutne jasne,
    preco maju niektori so mnou problem.

    Vodicak totiz casto dostavaju aj ludia, ktori maju tazkosti hadam aj so startovanim.
    To, ze bezne musim v premavke davat vacsi pozor na inych ako sam na sebe je sice smutne,
    ale ze takyto ludia dokazu svoju neschopnost prezentovat ako ich vysostne pravo
    byt ku dianiu okolo seba lahostajni,
    mi uz rozum nebere.

    Ak ste v aute, sustredte sa na soferovanie a potom vas nebudu prekvapovat javy okolo vas. Rovnako ako nie kazdy (bez ohladu na vzdelanie, ci inteligenciu)
    vie hrat futbal, nie kazdy vie spievat, nie kazdy sa dokaze pohybovat v premavke s nadhladom. A preto netelefonujte, nejedzte, nemalujte sa, nerozmyslajte nad dovolenkou,
    jednoducho nerobte veci nesuvisiace s riadenim
    ak vasa intelektualna kapacita ledva staci na synchronizaciu spojky s plynom,
    ci urcenim kto ma na najblizsej krizovatke prednost.

    A nehadzte do jedneho vreca.
    Lebo ak ja som darca organov, tak potom vy ste nebezpecny adolescent v trojkovom bavoraku, alebo blondinecka v nejakom obrnenom transporteri, ci dochodca so sedym zakalom na starej skodovici.
    Jednoducho urcite by ste sa do nejakej blbej skupiny dostali aj vy.
    Casto na to staci napriklad aj vasa spz-tka.

    Netvrdim, ze motorkari su neviniatka.
    Len ze ich gaussova krivka blbosti presne zodpoveda krivke v spolocnosti.
    Preto som za prisnejsie autoskoly, za poriadne psychotesty.

    Vodicsky preukaz nesmie byt samozrejmostou a pravom kazdeho obcana,
    ale zbrojnym pasom.

  4. Dreamer

    4. júla 2014 at 10:48

    Unikatny dojazd? Naozaj? Moj 300-vkovy skuter ma len o deci vyssiu spotrebu a dojazd na nadrz skoro 500 km.

  5. slobo

    4. júla 2014 at 12:12

    04.07.14 12:48  Dreamer

    .. asi ho nebodaš   ostrohami do slabin
     -jak teho druheeho  😠

    ææææææææææææææææææææææææ

    sme.sk/diskus Motorkar-Zomrelo-mi-uz-20-kamaratov
    počet reakcií:  
    01:11 piatok 4. VII 14

    289

    zmienka o DARCOCH ORGANOV,
    v prisp.:

    suse 03.07. 9:55
    ulozka 03.07.  9:56
    Iľkov kopovitý obláčik 03.07.  7:47
    beznoobcan 03.07.  8:07

    😶
    el_fujara_grande
    03.07.2014 12:15

    LoisG : Ani pred tyzdnom som sedel
    _____________________________

    na pauze pri tej nasj hnusnej kave z nasho kafe-automatu
    s kolegom externym konzultantom co robi normalne v IT branzi
    ale zväcsa s taziskom v medicine,
    a celkom zaujimave vecicky robi,
    ale on spomenul

    ako mali ich sefovia velku konferenciu so zastupitelmi poistovni
    a z registra darcov organov
    a videl tam ako si ukazuju na projektore slajd cez celu stenu
    ze v poslednom stvrtroku (Q2) mali insurance event
    (to akoze tak cynicky volaju ked zahynie motorkar)
    pre motorkarov tak casto ze v registri darcov organov dosiahli motorkari az 75 % (!!)
    väcsinovu cast DARCOV ORGANOV.

    A este tak pekne stiplavo ironicky prehodili ze ked uz su veducimi darcami organov
    tak keby aspon menej fajcili,
    a menej slopali,
    ze tie organy su casto vnutorne znehodnotene.

    A aj ked to bolo dost cynicke
    ale nemohol som udzrat rehot pretoze aj on sam sa tomu rehotal
    a on je tiez motorkar (BMW nejake ***** cez tisic kubikov ma)
    akurat ze je burzoazny,
    lebo on sam si tolko nesrobuje,
    on si vacsinou necha pomahat na motorke srobovat od kamosov…

    Cize zivot je kratky a kazdy si ho uzivame po svojom. Viva motorbikes

    😎
    (BMW nejake ***** cez tisic kubikov ma)

    Slobo, TU a teraz:
    „tie nahr. diely“ …boli (z) Made in Ktora krajina
    ??


    Dream worlds ru voron jpg

    podozrenie,..
    (( zvedavec vezkratce ))

    Mnoho rozpáraných těl vede k domněnkám,
    že z postupující ukrajinskou armádou a „pekelnými kolonami“ postupují také „bílí havrani“.
    Tak se říká oddílům složeným často z „lékařských týmů“,
    kteří od zajatých civilistů i ozbrojenců odebírají orgány.
    Nejde o novinku.
    Tuto strašlivou praxi známe z války na Balkáně, …
    http://www.srspol.sk/clanek-ukrajina-co-prezradza-nepokoreny-internet-9542.html

    😇
    Co Nato, investig.  SME

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri