Connect with us

Spravodajstvo

Experimentov sa nebojí (…z histórie Suzuki)

Publikovaný

on

História potvrdila, že Suzuki sa nejakých tých experimentov nebojí. Však sa na tých pár strojov, ktoré vybočujú z rady pozrime v časovej postupnosti:

1974 RE-5
RE-5 bol prvý japonský motocykel s rotačným motorom. Výsledkom vývoja bol motor o objeme 497 ccm so silou 62 koní pri 6500 otáčkach za minútu. Táto sila sa v tej dobe rovnala motoru s objemom 750 ccm. Za dizajn bol zodpovedný Talian Giorgetto Giugiaro.

1985 FALCORUSTYCO
Tento koncept bol predvedený na Tokijskej Motor Show a futuristický stroj sa mal objaviť o 10 rokov. Stroj mal byť poháňaný štvortaktným štvorvalcom s objemom 500 ccm. Motocykel nemal rám, predná aj zadná kyvná vidlica pracovala na systéme aký dnes poznáme z Bimoty Tesi (za povšimnutie stoja riadidlá).

1987 NUDA
Názov NUDA nemá definovať nepríjemný pocit pri nedostatku činnosti s týmto konceptom a podobnosť s našim výrazom je celkom náhodná. Koncept mal mať prepracovaný systém pohonu oboch kolies. Inžinierske oddelenie zapracovalo aj na ovládaní stroja a zaujímavom posede. Zníženie hmotnosti u toho konceptu bolo dosiahnuté aj vďaka telu z karbónových vlákien.

2003 G-STRIDER
Prototyp poháňaný motorom s objemom 916 ccm mal CVT (Continuously Variable Transmission). Koncept zostal výrobcovi, ako dizajnová štúdia.

2005 STRATOSPHERE
Koncept mal byť poháňaný radovým šesťvalcom o objeme 1100 ccm, ktorý mal byť taký kompaktný, že šírka motora nemala byť väčšia než je u radových štvorvalcov. Suzuki pri vývoji motora skúšala použiť nové materiály a ich zmesi.

2007 BIPLANE
Prototyp bol predstavený na Tokyo Motor Show v roku 2007. Motocykel mal jazdcovi dávať pocit, že ovláda lietadlo. Motor určený pre tento koncept mal byť štvorvalec s usporiadaním do V.

2007 CROSSCAGE
Crosscage bolo tak isto predstavený na Motor Show v Tokiu v roku 2007. Najväčším ťahákom toho modelu je pohon palivovými článkami od britskej spoločnosti Intelligent Energy. S týmto prototypom sa už robia testovacie jazdy

2007 GEMMA
A na záver aj Gemma bola predstavená v roku 2007. O pohon toho skútra sa stará štvortaktný jednovalec s objemom 250 ccm. Skúter je veľmi zaujímavý svojim dizajnom a výrobca sľubuje, že jeho jazdné vlastnosti sa nedajú zrovnať s nijakým súčasným skútrom.

Experimentov sa nebojí (…z histórie Suzuki)

Experimentov sa nebojí (…z histórie Suzuki)

Advertisement

2 komentáre

1 komentár

  1. italofighter

    19. novembra 2008 at 5:25

    Pekne raritky

  2. Satyr

    20. novembra 2008 at 6:38

    Bez experimentov to nejde.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri