Značka Keeway aktuálne disponuje skutočne bohatou paletou skútrov a motoriek a model F-ACT už má v ponuke dlhšie. Náš testovaný je ale novinka pod názvom F-ACT EVO 50 a patrí do kategórie strednej triedy čo sa týka jazdných vlastností a cenovej dostupnosti. Od modelu F-ACT 50 sa značne odlišuje, pričom ponúka neokukaný nový dizajn s hromadou LED diód a skutočne zručnou dielenskou prácou, prakticky bez výčitky v spracovaní. A to je F-ACT a navyše EVO.
Elegán čo športuje Keeway tento model radí do triedy elegánov, čo v podstate aj je, a my pridávame navyše hodnotenie – športový. Mierne evokuje k športu grafika, a potom viac technika. Hlavne tento typ koncovky výfuku sa vidí iba na športovo ladených skútroch a u máloktorej značky je takto v sérii. Výfuk má zdravý ostrý zvuk dobre naladenej pílky a nielen zvuk, ale tak i ťahá. Športové sú i pneumatiky s veľkými drážkami, ktoré skvele odvádzajú vodu a dovolia hlboký náklon. Naopak prístrojový panel je jednoduchý a k športu neevokuje. V tomto je skôr elegán, ktorý ponúka analógový rýchlomer, prehľadnú ručičku paliva a podľa mňa úplne zbytočnú informáciu o stave baterky. Nenápadný údaj času v malom digitálnom okienku mohol byť kľudne vystriedaný práve s ukazovateľom Voltov. Elegantné je naopak sedlo a jeho poťah dostáva 100 bodov za protišmykovú úpravu, ale 20 bodov za menšie miesto pre spolujazdca, ktorý bude mať aj malý plošinový priestor pre oporu chodidiel.
F-ACT stabilný podvozok Tu dávam do pozornosti vysoko stabilný podvozok. Hneď ako som prešiel prvých pár kilometrov bol som prekvapený s peknou prácou podvozku a jeho stabilitou. Koncovka výfuku síce zakrýva nenápadné hliníkové rameno na pravej strane zadnej nápravy, ale je tam a zadné koleso nie je uložené jednostranne, ale obojstranne, zľava je zavesené klasicky na variátore, sprava ho drží práve toto rameno. Je to neobvyklé, lebo tento systém sa používa pri skútroch s vyššou váhou i kubatúrou, a tak majiteľ tohto skútra ocení stabilitu. Zadné pruženie ale ostáva iba jednostranné – nastaviteľné, čo je ale štandardom v tejto triede. Prekvapí vás zadný červený dvojpiestikový brzdový strmeň, ale potom rozmýšľate, prečo taký strmeň nie je i vpredu a prečo je vpredu iba čierny jednopiestikový strmeň.
LED-ky sú F-ACT moderné V tomto teda Čína nemá problém, číre predné smerovky zabudované do predných hrán kapoty ukrývajú sústavu LED diód a pokiaľ sa smerovky tvária ako biele, oranžové LED diódy krásne a jasne signalizujú udávaný smer. To platí i vzadu, kde združený svetlomet cez číre sklo opäť ponúka farebné ledky. Navyše brzdové svetlo normálne pri zabrzdení vybuchne červenú žiaru do okolitej premávky a iba vodič slepý ako patrón by toto svetlo prehliadol. Fakt dobrá práca aj vpredu, aj vzadu, ktorá výrazne zvyšuje viditeľnosť skútra a jeho úmysly v premávke.
Dvojtakt to je F-ACT život A opäť dobrá správa, okrem dobrého podvozku máme navyše vo F-ACT-e i živý motor. Ani som nemusel jazdiť a už na stojane so zapnutým a vytočeným motorom som vedel, že to bude dobré. Pekný zvuk má na svedomí samozrejme športovo ladená koncovka výfuku. Motor nie je lenivý a prekvapivo na 50-tku živý. Ihneď ma dostáva do svižného pohybu a neprestáva ťahať. Ani prudký kopec nie je prekážkou a nemám pocit, že by sa zadýchaval. Samozrejme spomalí, ale život má. 50-tku plynule a pekne dosiahne bez kecov a po pár metroch už pokúšam skoro (zakázanú) 70-tku.
Potešiteľné F-ACT-ické veci navyše Skúter znesie hlboké náklony, ktoré mu umožňujú pneumatiky, a tak som mal i kus športovej zábavy. Pod sedlo vojde i integrála – slušný priestor. Držiak EČ je zároveň parádne široký a hlboký zadný blatník, čo ušetrí posádku v daždi. Motor má čistý chod bez výkyvov s plynulým nárastom výkonu a jeho zvuk mi dobre robí na uši a hlavne sa nezľakne stúpaní. Podlaha pre nohy vodiča je bezbariérová a na bočných stranách kapoty vpredu sú výkroje, kde som si pohodlne vysunul chodidlá. Geometria podvozku je vynikajúca a podvozok dovolí i niečo viac ako len bežnú jazdu po asfalte.
S týmto som F-ACT bojoval Tuctové tisíckrát okukané späťáky, sú úzke a zle sa mi nastavovali, spolujazdec bude sedieť skromne a nemá dobrú oporu nôh a hneď pri prvom náklone škrtol o zem hlavný stojan. Pri teste hneď na začiatku pískala predná brzda, ale asi časom sadne, čo ale nesadne, je jej slabší účinok a čo je divné, že vzadu je dvojstrmeň na kotúči so super brzdným účinkom a vpredu jednostrmeňová brzda.
Koniec dobrý Tento skúter sa hodí všetkým vekovým kategóriám bez obmedzenia pohlavia. Môže za to jeho moderný ale triezvy vzhľad, poslušná technika a príjemný motor. Dizajnovo je neokukaný a nenájdete mu dvojníka u konkurencie. Dobre sa ovláda a rýchlo sa s ním zžijete. Je tu cítiť vplyv čínskych majiteľov spoločnosti, ktorí už roky žijú v Európe a správne chápu potreby tohto trhu. Má niekoľko drobných nedostatkov, ale za tie eurá sa oplatí aj s tými nedostatkami.
Keeway F-ACT Evo
Cena: 1 249 Eur
Motor: vzduchom chladený dvojtaktný jednovalec
Zdvihový objem: 49,3 ccm
Max. výkon: 3,52 k pri 7 000 ot./min.
Rozmery (D x Š x V): 1 860 x 680 x 1 198 mm
Výška sedadla: 740 mm
Pneu: vpredu: 120/70-12, vzadu: 130/70-12
Hmotnosť: 95 kg
Skúter na test zapožičal: GVP Moto s.r.o. Komárno
Autor: Vlado Brniak
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 7 – 8/2011
Janka
F-ACT dobrá pilka – Test Keeway F-ACT Evo
Predná brzda by mohla hrýzť trochu lepšie, zato zadok brzdí ako besný
Výbuch brzdového svetla – tie LED diódy tomu pomohli
Ladená koncovka vyrába krásny zdravý športový zvuk
Proste vydarené - LED diódy v smerovkách sú in
Sedadlo je protišmykové a ukrýva pod sebou priestor na integrálu
Tri kukučky, ľavá s údajom o kapacite batérie – však to nie je mobil ani náklaďák
Podvozok je stabilný viac ako treba – je to o obojstrannom zavesení kolesa vzadu
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.