Connect with us

Testy a recenzie

F-ACT dobrá pilka – Test Keeway F-ACT Evo

Publikovaný

on

Značka Keeway aktuálne disponuje skutočne bohatou paletou skútrov a motoriek a model F-ACT už má v ponuke dlhšie. Náš testovaný je ale novinka pod názvom F-ACT EVO 50 a patrí do kategórie strednej triedy čo sa týka jazdných vlastností a cenovej dostupnosti. Od modelu F-ACT 50 sa značne odlišuje, pričom ponúka neokukaný nový dizajn s hromadou LED diód a skutočne zručnou dielenskou prácou, prakticky bez výčitky v spracovaní. A to je F-ACT a navyše EVO.

Elegán čo športuje
Keeway tento model radí do triedy elegánov, čo v podstate aj je, a my pridávame navyše hodnotenie – športový. Mierne evokuje k športu grafika, a potom viac technika. Hlavne tento typ koncovky výfuku sa vidí iba na športovo ladených skútroch a u máloktorej značky je takto v sérii. Výfuk má zdravý ostrý zvuk dobre naladenej pílky a nielen zvuk, ale tak i ťahá. Športové sú i pneumatiky s veľkými drážkami, ktoré skvele odvádzajú vodu a dovolia hlboký náklon. Naopak prístrojový panel je jednoduchý a k športu neevokuje. V tomto je skôr elegán, ktorý ponúka analógový rýchlomer, prehľadnú ručičku paliva a podľa mňa úplne zbytočnú informáciu o stave baterky. Nenápadný údaj času v malom digitálnom okienku mohol byť kľudne vystriedaný práve s ukazovateľom Voltov. Elegantné je naopak sedlo a jeho poťah dostáva 100 bodov za protišmykovú úpravu, ale 20 bodov za menšie miesto pre spolujazdca, ktorý bude mať aj malý plošinový priestor pre oporu chodidiel.

F-ACT stabilný podvozok
Tu dávam do pozornosti vysoko stabilný podvozok. Hneď ako som prešiel prvých pár kilometrov bol som prekvapený s peknou prácou podvozku a jeho stabilitou. Koncovka výfuku síce zakrýva nenápadné hliníkové rameno na pravej strane zadnej nápravy, ale je tam a zadné koleso nie je uložené jednostranne, ale obojstranne, zľava je zavesené klasicky na variátore, sprava ho drží práve toto rameno. Je to neobvyklé, lebo tento systém sa používa pri skútroch s vyššou váhou i kubatúrou, a tak majiteľ tohto skútra ocení stabilitu. Zadné pruženie ale ostáva iba jednostranné – nastaviteľné, čo je ale štandardom v tejto triede. Prekvapí vás zadný červený dvojpiestikový brzdový strmeň, ale potom rozmýšľate, prečo taký strmeň nie je i vpredu a prečo je vpredu iba čierny jednopiestikový strmeň.

LED-ky sú F-ACT moderné
V tomto teda Čína nemá problém, číre predné smerovky zabudované do predných hrán kapoty ukrývajú sústavu LED diód a pokiaľ sa smerovky tvária ako biele, oranžové LED diódy krásne a jasne signalizujú udávaný smer. To platí i vzadu, kde združený svetlomet cez číre sklo opäť ponúka farebné ledky. Navyše brzdové svetlo normálne pri zabrzdení vybuchne červenú žiaru do okolitej premávky a iba vodič slepý ako patrón by toto svetlo prehliadol. Fakt dobrá práca aj vpredu, aj vzadu, ktorá výrazne zvyšuje viditeľnosť skútra a jeho úmysly v premávke.

Dvojtakt to je F-ACT život
A opäť dobrá správa, okrem dobrého podvozku máme navyše vo F-ACT-e i živý motor. Ani som nemusel jazdiť a už na stojane so zapnutým a vytočeným motorom som vedel, že to bude dobré. Pekný zvuk má na svedomí samozrejme športovo ladená koncovka výfuku. Motor nie je lenivý a prekvapivo na 50-tku živý. Ihneď ma dostáva do svižného pohybu a neprestáva ťahať. Ani prudký kopec nie je prekážkou a nemám pocit, že by sa zadýchaval. Samozrejme spomalí, ale život má. 50-tku plynule a pekne dosiahne bez kecov a po pár metroch už pokúšam skoro (zakázanú) 70-tku.

Potešiteľné F-ACT-ické veci navyše
Skúter znesie hlboké náklony, ktoré mu umožňujú pneumatiky, a tak som mal i kus športovej zábavy. Pod sedlo vojde i integrála – slušný priestor. Držiak EČ je zároveň parádne široký a hlboký zadný blatník, čo ušetrí posádku v daždi. Motor má čistý chod bez výkyvov s plynulým nárastom výkonu a jeho zvuk mi dobre robí na uši a hlavne sa nezľakne stúpaní. Podlaha pre nohy vodiča je bezbariérová a na bočných stranách kapoty vpredu sú výkroje, kde som si pohodlne vysunul chodidlá. Geometria podvozku je vynikajúca a podvozok dovolí i niečo viac ako len bežnú jazdu po asfalte.

S týmto som F-ACT bojoval
Tuctové tisíckrát okukané späťáky, sú úzke a zle sa mi nastavovali, spolujazdec bude sedieť skromne a nemá dobrú oporu nôh a hneď pri prvom náklone škrtol o zem hlavný stojan. Pri teste hneď na začiatku pískala predná brzda, ale asi časom sadne, čo ale nesadne, je jej slabší účinok a čo je divné, že vzadu je dvojstrmeň na kotúči so super brzdným účinkom a vpredu jednostrmeňová brzda.

Koniec dobrý
Tento skúter sa hodí všetkým vekovým kategóriám bez obmedzenia pohlavia. Môže za to jeho moderný ale triezvy vzhľad, poslušná technika a príjemný motor. Dizajnovo je neokukaný a nenájdete mu dvojníka u konkurencie. Dobre sa ovláda a rýchlo sa s ním zžijete. Je tu cítiť vplyv čínskych majiteľov spoločnosti, ktorí už roky žijú v Európe a správne chápu potreby tohto trhu. Má niekoľko drobných nedostatkov, ale za tie eurá sa oplatí aj s tými nedostatkami.


Keeway F-ACT Evo

Cena: 1 249 Eur
Motor: vzduchom chladený dvojtaktný jednovalec
Zdvihový objem: 49,3 ccm
Max. výkon: 3,52 k pri 7 000 ot./min.
Rozmery (D x Š x V): 1 860 x 680 x 1 198 mm
Výška sedadla: 740 mm
Pneu: vpredu: 120/70-12, vzadu: 130/70-12
Hmotnosť: 95 kg

Skúter na test zapožičal: GVP Moto s.r.o. Komárno

Autor: Vlado Brniak

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 7 – 8/2011 Janka

F-ACT dobrá pilka – Test Keeway F-ACT Evo

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri