Connect with us

Začiatočnik.

Domov Diskusné Fóra Motoporadňa Začiatočnik.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 61 až 75 (z celkového počtu 76 )
  • Autor
    Príspevky
  • #96409
    prdlafka
    Účastník (Participant)

    Bocian dobre pise…podla mna iba jeden zo sto manikov prestrieka a poupravuje masinu z povodneho bezchybneho stavu…ostatnych devatdesiatdevat to urobi po poriadnej kuca-pace…ale mozem sa mylit, je to len moj nazor…pise ze neburana v povodnom stave…tak neviem…zadna pneu je dovod na mierne zjednavanie, pripadne znaky davnejsej havarie a teda ojebu v inzerate su zas dovod na poriadny kopanec do gul…tak sa rozhodni…

    #96411
    bocian
    Účastník (Participant)

    Nechcem sa pasovat do role znalca, som len laik, tak nasledovne riadky tak aj ber, na internete najdes tisic navodov, ako postupovat, ale ak by som kupoval jazdenku, postupujem nasledovne:

    moto odtlacit na priame slnecne svetlo

    najdrahsie veci na opravu na moto su motor, ram, prevodovka.

    Motor :
    v kazdom pripade by som trval na studenom starte (overis priblizenim ruky na blok – hreje?)
    najskor opticky : hladina oleja (ryska pri pedali zadnej brzdy) napovie ako sa o nu majitel stara – je olej doliaty v norme? Ak je vodnik, mozes pozriet aj hladinu chladiacej, obvykle pod sedadlom.
    Kupujes nahaca, takze motor vidis a dokladne ho obhliadni – najma hore nad blokom motora a hlavou valcou je tesnenie – slzi? vidiet olejove mapy so zaschnutym prachom? To znamena, ze sa neodborne sahalo do motora a netesni spravne, okamzite otazka, co sa robilo, kto to robil, zaznam v serviske? Zhora na hlave je vidiet hlavicky srobov, su strhane? Preco?.. Jediny standardny ukon pri tom rocniku a km, ktory hladas je nastavenie ventilov, ale to by nemal robit babrak, ktory nenasadi spravne tesnenie.
    Blok motora – ani na rebrovani, ani na samotnom bloku motora by som neakceptovat ziadne skrkance, zlamane rebrovanie, zvary, akykolvek zasah. Nezistis co sa stalo, co bolo robene, kym a ako, ruky prec.
    Nechaj si ju nakopnut, chyta na brnk? Ziadne chrastive zvuky? (predstav si za hrst srobov do miesacky – tak takto moze hrkat Ducati, nie japonec, ktoreho hladas..) Co lezie z vyfuku? Vodna para a vona benzinu je OK, po par minutach sa moto ohreje a para zmizne. Leze z vyfuku dym akejkolvek inej farby (biely, cierny =dakujem, dovi)
    Skusobna jazda – nezavidim Ti ju, lebo je potrebne skusit cele spektrum otacok co bude pre zaciatocnika na 100k motorke dost zazitok.. Sleduj ci ide rovnomerne za plynom, netrha, nekucka, ziadne chrastive zvuky.

    Prevodovka + spojka – treba si  pri skusobnej jazde odradit vsetky rychlosti hore, dole.. Su to japonce, rychlosti MUSIA skakat presne. Spojka neklze ani pri pomalom spustani, nedaj boh, ze by zasmrdela..

    RAM :

    pozor na zvary ci rovnanie. Rovnanie asi okom neodhalis, ale jedine akceptovatelne zvary na rame su od vyroby. Vzdy si vopred pogoogli ci na youtube pozri presne model a rocnik ktory ides pozerat a idealne voci tomu nechaj aj vopred zaslat majitelom fotky moto ktoru ides pozriet v detailnom rozliseni a v klude porovnavaj. Ziadne preliaciny, pokrivenia, ine zvary ako na mieste ako od vyroby – neakceptovatelne = ruky prec. Predna vidla a teleskopy – pozri ci neslzia tlmice cez gufera, opat si porovnaj modelovy rocnik z internetu (napr tento hornet, su rocniky, ktore maju strieborne teleskopy, su rocniky, ktore zlate) pomoze Ti to odhalit buranie zpredu a vymenu komplet predku.
    Pri vyrovnanych riadidlach smeruje koleso rovno. Pri skusobnej jazde – nevies, ci das v zakrutach naklon, ale drzi stopu? Pri rovnej jazde, brzdeni – netaha do stran?
    Skus medzi prednym svetlom najst skulinu, niecim si tam posvietit na budiky, hladaj zvarane plasty. Budiky su dost drahe na vymenu, obvykle po “ celovke“ sa meni len ten kovovy kryt a svetlo, budiky “ sa zlepia“ 🙂

    Ostatne veci :
    Pneu – vzorka. Pneu nie su smrtelny problem, je to spotrebak, ale ak mas hned po kupe vrazit dalsich 200E do vymeny pneu, pytaj zlavu.
    Brzdy – kotuce opticky hrubka, prejst kazdy rukou, ci su rovnomerne vybrzdene. Dtto. platnicky. Opotrebovanie je riesitelny problem, len Ta caka vymena a nie uplne lacna. Zlava?
    Pri skusobnej jazde skus ucinnost, brzdy musia byt plynulo davkovatelne, citlive a mali by sa Ti zdat ostre. Ak poriadne potiahnes za prednu, musia zazvonit vajka o nadrz, len bacha, aby si ju nepolozil Ty pri tomto ukone 🙂

    Dokladne si prezri zrkadla, smerovky, zavazicka na riadidlach, vyfuk, nadrz, padaky ak su nahodene a porovnaj si to s original fotom modelu z internetu. Su osuchane na kov? Moto lezala. Su vymenene – ma majitel povodne? Nema = moto s najvacsou pravdepodobnostou lezala.
    Lak – original = OK. Prestrek? Moto lezala. Samozrejme ze su vynimky, ale ako prdlafka pise vyssie, ak mas moto v original stave – co by Ta viedlo k tomu striekat ju inou farbou, ci robit z nej “ streetfightera“  okrem buracky?
    Poskusaj vsetky cudlicky a elektroniku, svetla, smerovky, vykopni pri vymacknutej spojke a zaradenej jednotke bocak (motorka zdochne), chcipak..

    Legalne veci : skontrolovat cislo motora, Ty citas z bloku motora, kamarat (nie majitel) kontroluje technicak. STK nalepka + protokol (pozri uvedene zavady) + platnost + ruzova karticka. KO nalepka? = moto z dovozu. Ak ma KO nalepku, da sa (neviem kde presne, ale cez googel zistit) podla VINka pocet km, datum dovozu a dalsie detaily. Sedia cca s tym co uvadza majitel?

    Urcite som na nieco zabudol, ale ved je to diskusne forum, skusenejsi radi doplnia.
    Tak snad Ti to pomoze pri vybere.
    A nezabudni – lovis vo vodach zaciatocnickych motoriek, vacsina bude padnuta. Otazka je ako velmi, ci to ma vplyv na jej dalsi funkcnost,ci nebodaj Tvoju buducnost a samozrejme aj cenu 😉
    Tak sa na ne tak divaj, vyssie uvedene by Ti mohlo pomoct odhalit co sa s motorkou dialo..

    #96413
    Mlhos
    Účastník (Participant)

    Bocan ti dal presny navod 😁 tak vyzera fungel nova motorka  😁 ako som pisal slovak b y mal najradsej novu motorku za cenu starej  😁 ked chces mat taku aku tu opisal bocian tak hybaj do obchodu a tam si ju kup kazda vec ktora sa pouziva sa osucha oskrabe opravuje nastavuje ma ojazdene gumy a preto nikdy nemoze byt ako nova

    #96415
    Mlhos
    Účastník (Participant)

    Jeden z dovodov preco sa napriklad mozu motorky prestriekavat su obuv a rukavice s kovovymi chranicmi s ktorymi ju kazdy doskriabe az na kov (vlastna skusenost ) ma to nechat zhrdzaviet ? a tiez hlupa hlava ktora si zabudne vyklopit stojan pred zosadnutim ako ja uz zopar krat  😁 na yukina tam to zachranili padaky tie su doskrabane ale na suzuki mam iba nadrz dorytu  od rukavic  zatial a vyfukove potrubie od topanok a hrdzave miestami od vody lebo ta nejazdi iba ked svieti slnko ako vetsina

    #96417
    bocian
    Účastník (Participant)

    Veď áno, máš pravdu. Ale jedna vec je motorka opotrebovana bežným používaním, ak sa však majiteľ o ňu staral, servisoval samozrejme tam budú oderky, ojazdené gumy, pár sramov na padakoch či laku a tak. Druha vec je poskladana vražda čo má rovnany rám, komplet menena predná vidla a s obľubou z iného ročníka lebo však takú sme lacno zohnali, prestriekana a predávaná za rovnaké prachy ako v tom prvom opisanom prípad naviac ako nikdy nepadnuta. len na toto som chcel upozorniť..

    #96419
    Mlhos
    Účastník (Participant)

    Tak tomu sa potom hovori tusim stavba  😁

    #96421
    Mlhos
    Účastník (Participant)

    v katalogu nenajdes mozno tiez povodne buracka ? 😁

    #96423
    bocian
    Účastník (Participant)

    :)) tak, ako vravíš 🙂 a presne pred tou stavbou chcem chalana varovať:)

    #96425
    kavis
    Účastník (Participant)

    Miloš ale u nás sú zvečša stavby totálky ako ináč by si chcel stavbu dostať na značky  😈 

    Pardón za odbočenie od témy  😇

    #96427
    prdlafka
    Účastník (Participant)

    Kavis: neodbocil si…preco…???

    #96429
    kavis
    Účastník (Participant)

    Chalan chce naháča nie stavbu tak preto som vyhodnotil ako odbočenie od témy  😈

    #96431
    Mlhos
    Účastník (Participant)

    Ked to je poskladane z roznych aj doma vyrobenych dielov tak aj nahac moze byt stavba aj hento na obrazku ma sice motor z HD ale inak to je nahac -ziadna kapotaz  😁

    #96433
    fikus
    Účastník (Participant)

    Ak sa nehanbis,kup si oblecko z druhej ruky,ka som tak dlho riesil
    Potom som nasiel nieco vo vypredaji,boty a prilby cez internet.
    Dopprucujem samozrejme moto yamaha tdm 900 🙂

    #96435
    Mlhos
    Účastník (Participant)

    Potrebujes nejaku prilbu aj z Lidla je lepsia ako ziadna alebo stara x krat spadnuta uchrani ta pred hmyzom a kamienkami aj vtak sa obcas pritrafi rovnako ako ta draha znackova a nemysli si ze ta uchrani pred narazom to ziadna mozno xicht budes mat pekny v novinach ale mozog bude na kasu  , nakrcnik alebo satku na krk hlavne proti prechladnutiu krcnej chrbtice , bundu hlavne na jar jesen a skoro rano 🙂 ,nohavice , rukavice, ladvinak -krize su svina , topanky , funkcne pradlo a ponozky nie preto ze by si sa citil bezpecne ale aby ti nebola zima  😁 a nepremoky stacia aj z lidla ked bude akcia  ja ich mam uz 5 rokov 

     mozem ti goratexovu bundu a nohavice darovat (nie som smelinar stare veci darujem alebo vyhadzujem ) pouzil som ich asi 3x ked bola zima inak to nenosim velkost mame asi rovnaku na vystave som kupil kožu ta sa na choppra hodi viac

    #96438
    urad
    Účastník (Participant)

    bocian – dakujem za podrobny navod, pokusim sa držať ho čo najviac a hlavne zistim čo najviac o motorke. po pripade to skusim s tebou prekonzultovať ( aspon cez spravy ). 

    Mlhos – k tomu oblečeniu dakujem, aspon budem vedieť na čo davať pozor 🙂 dakujem za dobre rady 🙂

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 61 až 75 (z celkového počtu 76 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.

Partneri