Tonyy
Reakcie
-
AutorPríspevky
-
TonyyÚčastník (Participant)
Dvojtakt diezel u nás najčastejšie môžte stretnúť na dedinách.Určite poznáte traktorík ktorý sa láme v strede a tak riadi(TK14 tuším)Boli to jedno a dvojvalce vyrábané v čechách,bez kompresora a vzduchom chladené.Starší si možno spomenú na mohutný zvuk červených lokomotív z ruska,keď sa rozbiehali triasli sa okná a zem v okolí.Volali ich Sergej a tie mali tuším až dva dvojtaktné motory.Dlho nevydržali,kazili sa a mali strašnú spotrebu.
TonyyÚčastník (Participant)Ja som to tiež asi skúšal,na bruchu aj na chrbte(pri motoreste Bučany) ale bez koliesok,podľa toho ako mám odranú koženú vestu,nohavice a ksicht.Ešte že si to nepamätám
TonyyÚčastník (Participant)Motory Konig boli neporazitelné svojho času na "plackách"(klzáky s rýchlosťou cca 130 Km na vode) a používali ich aj slovenský a český závodníci.Samozrejme sa jazdilo na zmesy benzín-špiritus a ricín.Tá BMW je stavba(vlastne dve 350 aj 500)na pôvodnú prevodovku prispôsobili a upravili motor pre čln.Mňa zaujalo riešenie pohonu rotačného šúpatka(sanie)plochým ozub.remeňom 2x prehnutým okolo kartrov.V tej dobe sme ešte ani netušili že existuje ozub. remeň.(cca1970)
TonyyÚčastník (Participant)Ste nepochopili?
Ako udržíš ženu v kuchyni? Skrátiš jej reťaz. 😁 -
AutorPríspevky