Connect with us

Spravodajstvo

Hliníkové bočné kufre Givi

Publikovaný

on

Taliansky výrobca kufrov na motorky si pre rok 2010 pripravil taktiež mnoho noviniek. Najvýraznejšou zmenou pri kufroch (Top Case) boli inovované kufre, ako Maxia 3, V46 a E300. Tieto dosali číru optiku, ktorá ide v dnešnej dobe rýchlo do módy a nové farebné kombinácie v podobe bočných a vrchných krytov. Taktiež predstavil novinky v podobe bočných kufrov, tašiek, tankvakov a samozrejme prilieb. Všetko bolo možné vidieť na výstave EICMA v Miláne.

Hliníkové bočné kufre
Najväčšou novinkou od talianskeho výrobcu boli práve spomínané bočné kufre. Po prvý krát sa na trhu objavia od tejto značky hliníkové bočné kufre. Ich jedinečnou vlastnosťou je to, že pri nakladaní, alebo vykladaní tovaru sa nemusia otvárať celé, ale majú aj malý vrchný otvor, ktorý je pri použití takýchto kufrov veľmi praktický a navyše tieto kufre vyzerajú na cestných endurách veľmi štýlovo.

Cena ostala zatiaľ neurčená.

Hliníkové bočné kufre Givi

60 komentárov

60 Comments

  1. Frank

    16. novembra 2009 at 12:39

    Hmmmm čo ja viem, páčia sa mi viac ako Touratech. Ale trebalo by to vidieť naživo. Ja mám originál Honda a nie je to ideálne riešenie. Aj keď sťažovať sa nemôžem , lebo zatiaľ mi stačili. Priestor je určite lepšie riešený na týchto od GIVI. Uvidíme …. povedal slepý Touratech mi príde zbytočne veľký a nevyužil by som na plno…. 😀

  2. pfilipe

    16. novembra 2009 at 15:24

    Dizajne je cool 🙂 , len či sú naozaj hliníkové 😕 . vyzerajú skôr na kombináciu hliník, plast a v tom prípade by už mohli byť celé z plastu, funkcia hliníka sa stráca. plus majú ešte za objem 😉 , ale určite nebudú mať plus za cenu, tá bude astronomická 😠

  3. RoboNM

    16. novembra 2009 at 17:23

    Skôr imageovka ako účinné 😕

    Apropos, zega je najuniverzálnejšia vec čo na motorke mám.

    Je to:

    Kufor
    Provizórna stolička
    stolík
    úložný priestor do bytu
    bufet na stojáka (keď sú namontované)
    Kýbel na šrot
    uzatvárateľné vedro na vodu
    Padák na motorku

    To sú zatiaľ funkcie, ktoré som využil ja 😁 a verím že majú nespočet ďalších 🙂 😀

  4. AMIS

    16. novembra 2009 at 20:17

    Enemko ešče by sa dala do nich naložiť ženská po sexe (aj na viac kusov) 😈 😈 😈

  5. raptor

    17. novembra 2009 at 7:44

    Pfilipe ja si myslim ze cena astronomicka rozhodne nemoze byt lebo v okamihu ked cena takehoto kvazilhlinikaca presiahne cenu hlinikaca tak kazdy kto si chce kupit tento akozehlinikac si radsej kupi ozajstny hlinikac … potom je tu uz len jeden pripad a to kupa koli dizajnu

    mne sa dizajnovo pacia su to take lepsie plastaky ale nekupil by som si ich uz len preto lebo su nehorazne siroke

  6. VladiB

    17. novembra 2009 at 9:16

    Pre mňa bolo prekvapením iné. Givi sa pustí prvý krát do výroby hliníkových kufrov a ked som požiadal človeka na stánku aby mi ich predviedol, pretože tie kufre vyzerali divne (spracovaním) tak mi povedal, že to je maketa z plastu. A ďaľším mojim prekvapením bolo to, že vrchný kufor je sériová Maxia. A o približnej cene ani len netušil.

  7. raptor

    17. novembra 2009 at 9:55

    Asi to bola len maketa, zial podla ktorej to vyzera ze to bude v podstate umelohmotny kufor ktory sa zvonkajsej strany bude tvarit ako „exkluzivny“ hlinikac

    kazdopadne takyto kvazihlinikac na mna posobi rovnako kontraproduktivne ako 180 zadna guma na cestnom endure (po terene mozes santit ale ziaden vyrobca neponuka terenny vzor)

    kazdy cestovatel chce mat v ramci moznosti co najuzsi zadok a tieto dve cuda su uplne odskocene od motorky + samotny kufor je rieseny dost „nasiroko“

    velka skoda ze tam nevystavovala firma RMS [linka] (tento tip mi dal francuz)

  8. ogard

    17. novembra 2009 at 12:03

    Pochybujem ze to ma byt myslene ako hardcore hlinikac, na to sa specializuju iny vyrobcovia, skor to vidim na odolnejsiu verziu klasickych plastakov, a v takom pripade to vobec nemusi byt zle.

    inak ale co sa sirky tyka, tak ja moc nevidim rozdiel medzi tymi obrazkami k clanku a napr [linka] alebo [linka]

  9. raptor

    17. novembra 2009 at 12:16

    Oggy ked sa lepsie pozries tak na oboch obrazkoch su kufre uchytene co najblizsie k motorke, na druhom obrazku ma kufor dokonca vyreaz na vyfuk len aby netrcal tolko von

  10. ogard

    17. novembra 2009 at 12:38

    Ja viem, vidim to, dokonca aj na novej multe je vyrez na vyfuk na jednom kufri (ale to uz je o inom), len som narazal na celkovu sirku, ktora mi prisla porovnatelna

  11. raptor

    17. novembra 2009 at 12:56

    – ak ma byt ten kufer brany ako „lepsi plastak“ tak potom je to OK (len potom ho netreba prezentirovat ako hlinikac) 🙂

    – sirka je rozhodne porovnatelna ale tie dva linky co si nasiel su rozhodne priestorovo lepsie riesene pricom ked ides cez zapchu okufrovany tak ti je dobry kazdy centimeter a pri tesnejsich rieseniach ziskas pro porovnatelnej celkovej sirke motorky vyssiu vnutornu sirku kufra

    dneska lehy?

  12. bezdooo

    17. novembra 2009 at 14:40

    Urcite by sa lepsie polemizovalo, ak by sa vedela aspon cena, takto je to len v rovine, ak…

    osobne sa mi tie kufre nepacia, ako bolo spomenute, mi to pripada ako plast, tak preco sa to hra na hlinik 😛

    ja sa chystam capnut na moju motorku sw-motech, len nejak nejsu loove, takze budem musiet cakat na odmeny a dufat, ze nejake budu 😕

  13. francuz

    17. novembra 2009 at 18:08

    TO BEZDOOO: neblazni!!

  14. bezdooo

    18. novembra 2009 at 7:54

    To francuz: preco?

    vies nieco o motechackych kufroch, co ja neviem? pretoze zatial co ich ma cacho, tak sa mi celkom pacia, on s nimi presiel nasu cestu okolo ciech, a doteraz s nimi nebol problem.

    tak sem s tym, preco nie su podla teba dobre, som zvedavy, ked uz to stoji tolko lovov

  15. francuz

    18. novembra 2009 at 8:30

    Preto ,ze za tie prachy/alebo lacnejsie/ je X vyrobcov,ktori ti ponuknu nieco ……funkcnejsie,zalezi co od nich cakas.

  16. VladiB

    18. novembra 2009 at 8:44

    Givi toto vo výrobe chýbalo, tie kufre budú na 100% hliníkové ale v kombinácii s plastom

  17. MartineR

    18. novembra 2009 at 8:50

    Bezdooo : aj môj kamarát ich má, no prídu mi tak labilné, že keby som na ne (nebodaj) položil motorku, tak je po nich… ako píše fracúz, za tie peniaze kúpiš síce menej imidžové, no fankčnejšie kufre od iného výrobcu. ja som pôvodne chcel kúpiť big husky, alebo begr, i keď momentálne (kvôli financiám) mám „made on koleno“ …

  18. raptor

    18. novembra 2009 at 9:54

    vlado poznas to prislovie?

    silu retaze urcuje jej najslabsi clanok?

    darmo budu 100% hlinikove ked spoje alebo uchyty budu riesene cez umelu hmotu

  19. VladiB

    18. novembra 2009 at 10:04

    raptor Počkáme si na ne, Givi nám pravidelne posiela tlačové správy, ak bude vnútro plastové a dekel hliníkový tak je to presne o tom najslabšom článku

  20. RoboNM

    18. novembra 2009 at 10:51

    Klasický, pre niekoho škaredý, pre mňa nadčasový, hliníkový box s odnímateľným horným vekom so zámkami a uchytením typu zega – bez ohľadu na výrobcu 😉 je proste overená klasika 🙂

  21. raptor

    18. novembra 2009 at 10:52

    Vlado – presne tak, ukazana plati

  22. pfilipe

    18. novembra 2009 at 12:51

    Raptor – cena Givi E41 cca 210,-€, cena Big Hasky cca 180, Trax cca 240,-€. už dnes sú drahšie ako niektoré hliníky. preto predpokladám cenu nového modelu na úrovni Traxov. a určite sa budú aj tak predávať, veľa motorkárom ide skôr o dizajn ako o funkčnosť.

  23. raptor

    18. novembra 2009 at 13:45

    Pfillipe suhlasim, dnesny trend je taky ako si napisal t.j. ludia uprednostnuju dizajn pred funkcnostou

    .. co nie je moj uhol pohladu

  24. bezdooo

    18. novembra 2009 at 17:39

    Hmmm, chlapci, ja si rad necham poradit, len netusim, kto iny na moju LC4ku vyraba bocne kufre aj s drziakmi.

    nasiel som len bighuski a sw-motech

    poradte, ak viete

    dik

  25. francuz

    18. novembra 2009 at 18:12

    Najskor vyries nosic-touratech,Grave.cz,ale tu niekto aj ponukal vyrobu nosicov-italofighter,hlavne nech su co najuzsie.

    a potom kufre.

    BigHusky je vyborna volba.
    BEGR-www.hlinikove-kufry.nolimit.cz

  26. AMIS

    18. novembra 2009 at 18:49

    Zvláštne , ja som si myslel, že možnosť prejazdu v zápche určujú rajdy ale zasa som sa niečo naučil 😉

  27. francuz

    18. novembra 2009 at 19:05

    Rajdy mavaju standartne na takychto moto 80-90 cm.skus si niekedy odmerat sirku moto s kuframi.
    clovek sa uci cely zivot.

  28. AMIS

    18. novembra 2009 at 19:17

    Hm, a ak je tá šírka rovnaká? 😶

  29. francuz

    18. novembra 2009 at 19:19

    Potrebujes v niecom poradit???

  30. AMIS

    18. novembra 2009 at 19:31

    Idem si zmerať šírku 😉 možno aj dĺžku

  31. francuz

    18. novembra 2009 at 19:35

    Hmm,naozaj konstruktivne

  32. bezdooo

    18. novembra 2009 at 21:05

    No pozeral som tie bergy, ale cenovo su nie boh vie co, bighusky som videl aj nazivo, tie uzke su jednoducho moc uzke a vysoke, a cena je porovnatelna.

    a stale ma sw motech navrch s tym, ze vsetko objednam u jedneho vyrobcu, priamo na motorku

    a nemusim kombinovat

    je pravdou, ze asi bergy maju silnejsie steny, ale to je zatial jedina vyhoda.

    ale dik za rozsirenie obzorov, ak vies este o niekom, hod link, budem iba rad

    dik

    bezdooo

  33. francuz

    18. novembra 2009 at 22:40

    Teraz pozeram ze jeden ten sw motech stoji cca 240 E,ale ved 41 litrova zega stoji 209 E!!!a komplet cely set kufre+ noc cca 660 E.

  34. kankoXF

    18. novembra 2009 at 22:54

    Ako bude jazdit napr moto 650 co ma cca 47 koni, ked tam da taketo dva hlinikove kufre?
    Vahu neriesim, jazdim sam, ale napr. aerodynamika?

  35. raptor

    19. novembra 2009 at 0:17

    kanko mam viacero znamych ktori jazdia na jednobuchu podobnych parametrov od kBMW a nikto z nich nespominal ze by kufre mali nejaky zasadny negativny vplyv na stabilitu motorky… aerodynamicky odpor tam samozrejme bude vacsi (na mojej tlstej berte mam vyskusane ze s dvoma bocnymi prazdnymi kuframi zerie o cosi viac ako ked idem bez nich ale s ladvinkou ktora vazi viac ako tie kufre)

    bezdooo podla pravdy…. cacho ma tie kufre preto lebo sa mu dizajnovo velmi pacili a on ich skratka chcel napriek mojmu upozorneniu ze za tie peniaze sa da kupit aj nieco kvalitnejsie (preto som onehda radil jednemu majitelovi stelvia gobi namiesto traxov) ak sa pre ne predsa len rozhodnes mam pre teba dve dobre rady… prva, okamzite po kupe presilikonuj vsetky spoje (tecie do nich), druha, okamzite po kupe podlep kvalitnym sekundovym lepidlom gumenne tesnenie pod deklom (zvykne sa deformovat a odlepovat)

    na viacerych diskusnych forach boli tieto kufre kritizovane ako nie velmi podarena kopia kufrov BMW

    s tym co napisal francuz mozem len suhlasit a dodat ze s kuframi BEGR mam osobnu skusenost a majitela osobne poznam a mozem iba odporucit

  36. RoboNM

    19. novembra 2009 at 6:11

    Rapťák, k tej aerodynamike dodám asi iba toľko:
    Pri plných kufroch žiadne turbulencie, zmeny, nič.
    S dvomi práznymi zega kuframi solo má motorka pri rýchlostiach nad 170 km/h mierne tendencie pridvihnúť zadok. Najmä po prebehnutí cez nerovnosť a nadskočení 😁 Som sa raz takto ponáhľal po diaľnici z NM do BA a bolo to jediný krát, čo som to pocítil 😉

  37. RoboNM

    19. novembra 2009 at 6:12

    Ale sám výrobca každých kufrov predsa píše, že nad 130 tieto turbilencie vznikať môžu…. 🙂

  38. raptor

    19. novembra 2009 at 7:42

    Pridvihnut zadok?! ufff… nejak si to nevim predstavit a to som uz siel aj 2 kila s kuframi (skoro mi valec vyplulo) 😁

  39. kankoXF

    19. novembra 2009 at 9:05

    😀 😀 😀 obavam sa, ze keby som aj vyplul co Vas napadne, tak moja moto nejde dve kila. Pri 170 (jeden raz po mierne klesajucej dialnci) som mal pocit, ze je po nej. Takze podla info okolo 100-120 by to malo byt OK.

  40. raptor

    19. novembra 2009 at 10:37

    Kanko myslim ze pri kilecku alebo nieco malo nad kilecko to bude uplne v pohode
    kazdopadne ak chces menit volny vietor za inu motorku tak neinvestuj do kufrov teraz ale az potom 🙂

  41. kankoXF

    19. novembra 2009 at 10:45

    raptor ked ja neviem 🤣 🤣 🤣

  42. raptor

    19. novembra 2009 at 11:24

    Kanko a vies ze si ma teraz vobec neprekvapil 😀 🤣

    ak nevies netlac na pilu, raz rano sa zobudis a zrazu budes rozhodnuty…

    len tak na okraj… ak by si nebodaj premyslal o funglovej KTM LC8 za velmi dobru cenu daj mi vediet… ta cena je taka ze mam vazneho chrobaka ze ak predam moju tlstu bertu tak idem do oranžády..

  43. kankoXF

    19. novembra 2009 at 12:49

    raptor 😁😁 Ty certov spolupracovnik and podkusitel! Ty si myslis, ze ja kradnem? Kde by som vyuzil LC8? Kaslat na to ze KTM je teraz moda. NA ceste je zbytocne ju drat. Ja chcem cestne enduro v style TDM 900, XB12X, Tiger…..
    Predat moju moto+rozumny dopltok = nova/druha moto. Nepytaj sa co je rozumny doplatok. 😁

  44. raptor

    19. novembra 2009 at 13:47

    Im very sorry 😇

    your personal Mephisto 😈

  45. bezdooo

    20. novembra 2009 at 13:00

    Raptor,francuz

    ok, nieco som nasiel na touratechackej stranke, cely set na moju motorku je 696 ojro, ja som ratal, ze s motechackymi sa dostanem na 600 eciek

    mne nejde o dizajn, nerozumiem sa tomu, v com su tie od zengy lepsie ako motechacke, teda ak neratam zatekanie.

    pevnejsia konstrukcia?

  46. bezdooo

    20. novembra 2009 at 13:05

    Tusim si budem musiet spravit nejaky excelovsky subor, so znackami a vyrobcami,plusmi, minusmi a cenami, a potom sa nejak rozhodnut

    lebo v tom zacinam mat brutal hokej

  47. RoboNM

    20. novembra 2009 at 16:25

    Bezdoo, a čo tak skúsiť begr, či čo to má rapťák. Vyzerajú solídne, zatiaľ som na ne sťažnosti nepočul a cena je tam tiež niekde trochu inde, nosiče tu už takisto dakto ponúkal vyrobiť, myslím, že si schopný sa dostať aj na ca. 400 – 450 éčiek 😉

    motechy mi prídu dosť labilné, také akési wachrlaté, zegy mám a som spokojný, nezatekajú, sú pevné a ako som už písal multipoužiteľné.

    práve na jednej sedím 😁

  48. francuz

    20. novembra 2009 at 17:36

    Bezdooo.s kuframi mas 3 moznosti/dufam,ze som nic dobre uz nezabudol/:
    -BEGR
    -BIGHUSKY
    -ZEGA

    A skus si zistit,kto z nich ma aj nosic a za kolko,alebo ho daj vyrobit.

  49. francuz

    20. novembra 2009 at 17:39

    [linka]

    tu mas jeden nosic

  50. bacaono

    20. novembra 2009 at 18:46

    Jany baci ja som s traxami plne spokojny. 😀
    Nezateka do nich (overene v silnom dazdi z LM do NR), ani ziadne tesnenia sa neodlepuju, moto na nich uz lezala a su bez poskodenia. Ale to bolo chvalabohu na blate a nie na asfalte. A to expresne nahodenie a zhodenie kufrov z motorky bez potreby co i len otvorenia kufra je na nezaplatenie. 👋

  51. bezdooo

    20. novembra 2009 at 23:39

    Francuz

    hej, hej, to som zvladol vygooglit,

    len problem s bighusky je ten, ze su prisrobovane k drziaku, a to mi moc nesedi do predstavy mojich kufrov.

    ako vravi bacaono, to nahadzovanie kufrov mi robi vrasky

    idem kuknut ten tvoj link….

  52. raptor

    21. novembra 2009 at 0:04

    Bezdoo mam kufre begr a montaz mi po viacerych nacvikoch trva 20 minut… zato ma vsak prijemne hreje pocit ze ten kufor je z motorky neukradnutelny pokial neprides s flexou

  53. bezdooo

    21. novembra 2009 at 7:58

    Pockat, pockat

    ak som to potom spravne pochopil, vsetky kufre ktore francuz hore spominal su uchytene na pevno?

    pretoze ja som chcel lahkoodnimatelne, a necakam, ze niekto by mi isiel k motorke kradnut kufre, ked su zamknute

    mozno by nebolo odveci spomenut, ze ja nie som cestovatel ako vy, co narobia miliony kilometrov, na to nemam motorku

    cize hladam nieco, co bude „user friendly“ aj nejak vyzerat, a hlavne, aby to nebolo na mojej motorke a past na oko 🙂

  54. superflanker

    21. novembra 2009 at 8:30

    bezdaku: absolutny suhlas s francuzom.

    Najskor pories nosice. Vzhladom na cestovatelske ambicie tvojej masiny by som riesil quick lock system od SW motech. Tie nosice-drziaky das dole za 15 sekund obidva. Na masien zostanu len uska.
    Alebo ist cestou lacnejsieho riesenia cez italoghtera – myslim ze by aj on vedel vyrobit rychlo odnimatelne.

    Potom hladaj kufre. Opat sulasim s francuzovym rebrickom. Pri pomere cena/vykon by som riesil BigHusky.

    Este jedna vec, skus posurfovat ceske enduracke fora, je tam dost chalanov co robia home made kufre kvalitativne porovnatelne s Husky za „ludove“ ceny.

    A na margo tychto Givi – ceresnicka na tortu pre endura s cestnymi gumami. 😟

  55. AMIS

    21. novembra 2009 at 14:39

    Ak dáš na Traxy zámky, sú rovnako neukradnuteľné ako ostatné neukradnuteľné 😉

  56. raptor

    21. novembra 2009 at 16:00

    superflafla mne pomer cena vykon vychadzaju BEGR (ale priznavam asi preto ze som ich megaspokojnym vlastnikom)

    ak vies o niekom kto robi „na kolene“ kufre lacnejsie ako bighusky alebo begr sem s nim …pretoze konkretne zo zdenkom (begr) som sa o tom rozpraval a skratka vzhladom na to ze cely kufor vznikne v domacej dielni a nie vo fabrickej linke tak sa uz s cenou moc hybat neda vzhladom na material a investovany cas (konkretne zdenek sa na vyrobu kufrov dal popri prislusenstve pre vcelarov a ked som u neho bol tak tazko nestihal pokryvat poziadavky vcelarov aj motorkarov)

  57. superflanker

    23. novembra 2009 at 6:17

    raptaku : tieito veci som riesil min. 4 roky dozadu. Na ceskych forach boli v tej dobe min. traja ktori vtedy robili kufre na kolene. Kludne to mohol byt vtedy aj Begr. Dnes sa uz moc „neangazujem“.

    Pomer cena/vykon u mna v prospech Husky je to, ze som mal moznost vidiet ich pouzitie ako „padaky“, Ale to je vsetko. Pre Begr je vyznamne plus to ze ma minimum nitov – spoje zvara. Husky je cely znitovany a to by bol u mna silny argument preco nie.
    Pan Padevit (grave.cz) ma cenu niekde inde,ale kufre nenituje (resp. len jeden spoj – aspon v minulosti) a ma velku moznost individualnych uprav a doplnkov „v cene“, resp. za rozumny priplatok.
    Ja mam Zarges zmrzlináky. Jeden spoj je nitovany, zvysok lisovany. Vodotesnost 100%. Pevnost – zatial noproblem a to uz dostali dost do drzky. Ale na masinu ako ma bezdoo by boli ako osa na cukriku.

    Podciarknuto a sečteno: drziaky by som riesil SW quick lock (rychle zhodenie z masiny, pomocou mince ) a moznost dokupenia adapteru na akykolvek sposob uchytenia kufrov.

    [linka]
    [linka]
    [linka]
    [linka]

    a na to kufre BEGR.

  58. francuz

    23. novembra 2009 at 9:40

    Flanky:Husky ma uz tiez nove kufre zvarane,bez nitov.
    ja som naopak zastanca nitovanych kufrov-ale 100 ludi,100 chuti.ked som s nimi flakol o zem,skody minimalne,plechy fakticky neporusene,vyskakalo par nitiv,pouzivam len 3mm,tie som na mieste nahradil novymi aislo sa dalej,samozrejme presilikonoval som az doma.

  59. superflanker

    23. novembra 2009 at 17:32

    francuz: to mas ako u padakov, bud si zastancom teorie ze padak ma byt istou destrukcnou zonou, alebo druhej alternativy – padak ako kolajnica.

    Vyhodu nitovania vidis v com? V destrukcii a tym ochraneniu masiny, alebo moznosti znovuznitovat, bez nutnosti vyklepavania?

  60. francuz

    24. novembra 2009 at 10:43

    Takto.na moto mam origo nosice kufrov 1200ADV myslim ,ze ti su fajn,dost pevne tak ze tie samotne ochrania dost,aj ked myslim pri nejakom pade si to skor odnesie predok motorky.
    Na ne som prisposobil tie moje nitovane kufre-vyrez na vyfuk.uchytene su na spodu klasicky rolnami a na vrchu kridlovymi matkami,takze montaz kufra mi netrva ani minutu.
    vyhodu nitovanych vidim prave v lahkej opravitelnosti niekde mimo civilizacie,staci par ran aj kamenom ,popripade nahradit vypadnute nity a su O.K.vrchna cast vrchna cast kufra na spodnu -system krabica od topanok,takze aj ked je to trusku poohybane,tak to vzdy zatvoris aj ked su trosku posramotene.
    mam doma aj origo hlinikace 1200ADV,a tie si beriem len na take vyjazdy,resp,dovolenky s frajerkou,pri mich staci minimalny pad a uz ti nesedi vrchna cast zo spodnou,je tam drazka do ktorej si musia sadnut.jedina ich vyhoda je v pohodlnej a rychlej montazi na moto,pri ktorej nemusis kufor otvarat.
    chalan co bol s nami v Mongolsku,ich mohol po navrate uz len vyhodit.
    preve preto sa mi paci u Begra aj u Husky sposob uzatvarania.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri