Connect with us

Spravodajstvo

Honda VCM aj pre motocykle

Publikovaný

on

VCM alebo aj Variable Cylinder Management používa Honda vo svojich autách už od roku 2005 (2008 Accord; 2005-2007 Accord Hybrid; od 2005 Odyssey; od 2006 Pilot). Honda CEO Takeo Fukui predstavil trojročný plán spoločnosti Honda, v ktorom okrem iného uviedol, že sa pracuje na zavedení VCM do motocyklov, na zlepšení systému C-ABS a na airbagoch pre motocykle. Správa nehovorí o ktoré motocykle sa jedná.

VCM ? je výraz Hondy označujúci technológiu, pri ktorej sa v motore dezaktivuje jeden alebo viacero valcov a automobil (ktorý nemá vyťaženie ? preto sa tie valce dezaktivujú) ma teda menšiu spotrebu.

Okrem toho, že motocykle s takýmto systémom by mali podstatne nižšiu spotrebu paliva a peňazí majiteľa, mohli by sa stať ešte obľúbenejšími pri preprave v mestách.

Ilustračné

Advertisement

7 komentárov

1 komentár

  1. tomXX

    29. mája 2008 at 7:31

    To by ma zaujimalo, ako sa „dezaktivuje jeden valec“ 🙄 Nebude sa vstrekovat, ani zapalovat asi… Ale zotrvacne sily a hmota ojnice a piesu sa oklamat neda. Zaujimave, asi idem pogooglit…

  2. tomXX

    29. mája 2008 at 7:57

    [linka]

    Podla vsetkeho to je aplikovatelne len na V6 motory (alebo V8), kde sa odpajaju dvojice valcov.

  3. def

    29. mája 2008 at 9:50

    No na jednovalci toho s tymto asi moc nenarobia 😁

  4. sliver

    29. mája 2008 at 12:19

    tomXX je to divne, ale kedze to povedal pan Honda CEO, tak uvidime co vymyslia

  5. yagiza

    29. mája 2008 at 13:24

    Honda sa snazi zaviest tuto technologiu do motocyklov uz minimalne 18 mesiacov. podla mna to je jeden z napadov ktory zanikne tak rychlo ako vznikol. tomxx ma pravdu ze kym je nieco aplikovatelne na trojlitrove a sestvalcove motory, nie je az tak jednoduche u motocyklov.
    plus vydavky budu nemale. na to aby pokryli cenu tejto vecicky bud bude ta moto znacne draha, alebo (kedze nikto nevyraba nic za stratu) budu musiet pouzit na zvysok motocykla lacnejsie a menej kvalitne casti. moze si honda dovolit a riskovat svoje dobre meno?a nuka sa otazka: kolko budem moct usetrit na benzine? nesetrim uz prave tym ze jazdim na 600cc motorke a nie na 3 litrovom stvorkelosovom aute?

  6. AMIS

    29. mája 2008 at 22:28

    Pri Golďášovi si to viem predstaviť ale inde mi to nejde. Jedine, že by mal v meste Vadim z VTXky jednobuch 🤣))))))))))))

  7. zahri

    30. mája 2008 at 20:27

    Mechanicky zlozitejsie.. elektricky v pohodicke.. a ja osobne to nevidim nerealne.. len skor to pojde asi do masina 900ccm a hore.. uvidime co z toho bude.. a kedze ide o hondu tak ma napadla 1000 rr 😁 no a keby sla na jeden valcek tak by znela ako nadupana 125ka zrejma 😁 len este ktovie ako to zozerie vyfuk.. hmm..

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri