Connect with us

Spravodajstvo

Honda XL700V Transalp 2008

Publikovaný

on

Honda predstavila staronového dobrodruha, cestné enduro XL700V Transalp. Transalp na rok 2008 dostal zvýšenie objemu na 680 ccm a agresívnejší dizajn.

Nový dvojvalec s usporiadaním valcov do V má elektronické vstrekovanie, ktoré by malo bezproblémovo reagovať na povely jazdca.

Dizajn

– dizajn je agresívnejší so zapamätateľnými rysmi vychádzajúcimi s predošlých modelov
– motocykel je športovejší a štíhlejší oproti XL650V
– aerodynamická štúdia bola zameraná na pohodlie jazdca a uvolnenú pozíciu s dobrou ochranou proti vetru
– kompaktnejšie tvary a predný štít chrániaci jazdcove telo
– sofistikovaný systém osvetlenia vozidla, úplne nový predný svetlomet
– nádrž je menšia a užšia, motocykel by mal mať vďaka vstrekovaniu aj tak dosť veľký dojazd
– užšie sedlo, plynulo naväzujúce na nádrž
– nové vedenie výfukových zvodov
– nová zadná časť, ?nosič? a madlá spolujazdca integrované, pričom nosič plynulo prechádza na zadné svetlo
– nové farebné prevedenia Barley Yellow Metallic, Carnelian Red Metallic, Anchor Grey Metallic a Moody Blue Metallic, ktoré sú dopĺňané čiernou farbou Pearl Concourse Black
– kolesá s čierneho hliníku

Motor

– ľahší a silnejší oproti predošlému typu, dvojvalec do V, objem 680 ccm, kvapalinou chladený, štyri ventily na valec, elektronické vstrekovanie PGM-FI a katalyzátor HECS3 s lambda sondou
– motor zaručuje dobrý ťah na ceste aj na nespevnenom povrchu
– finančne nenáročná údržba, optimálna spotreba
– Euro 3

Podvozok

– podvozok a odpruženie prešli radikálnymi zmenami oproti predošlému modelu. Motocykel je veľmi dobre ovládateľný v každej situácii a jazdcova pozícia je nižšia a pohodlnejšia
– priemer predného kolesa sa znížil z 21 na 19 palcov, aby sa zlepšilo vedenie stroja na ceste a v meste
– nová zadná pneumatika o rozmere 130/80 zaručuje lepšiu stabilitu (oproti pôvodnej 120/90)
– motocykel bude dostupný aj vo verzii CBS-ABS

Technické údaje

MOTOR
Typ: dvojvalec do V 52°, štvortakt, 4 ventily na valec, chladený kvapalinou, rozvod SOHC
Objem valcov: 680,2 cm3
Vŕtanie x zdvih: 81x 66 mm
Kompresný pomer: 10: 1
Maximálny výkon: 44.1kW/7,750min-1 (95/1/EC)
Objem oleja: 2,9 litrov
Elektronické vstrekovanie PGM-FI
Objem nádrže: 17,5 litrov (vrátane troch litrov rezervy)

ELEKRIKA
Sviečky: CPR8EA-9 (NGK); U24EPR9 (DENSE)
Štartér: elektrický
Batéria: 12V/11.2AH
Alternátor: 396W

PREVODOVKA
Spojka: mokrá, mechanická
Prevodových stupňov: 5
Pomer prevodových stupňov
1 2,500 (35/14)
2 1,722 (31/18)
3 1,333 (28/21)
4 1,111 (30/27)
5 0,961 (25/26)
Sekundárny prevod: reťaz, O krúžková

PODVOZOK
Typ: oceľový, kolískový, trubkový

ROZMERY
Dĺžka, šírka, výška: 2250 mm, 905 mm, 1305 mm
Výška sedla: 841 mm
Svetlá výška: 177 mm
Maximálne zaťaženie: 200kg
Hmotnosť s nákladom: 369 kg

PRUŽENIE
Predné teleskopické, s priemerom nosníka 41 mm a zdvihom 177 mm
Zadný centrálny tlmič, nastaviteľný, so zdvihom 173 mm

KOLESÁ
Predné aj zadné z čierneho hliníku
19 palcové predné koleso
17 palcové zadné koleso
Predná pneumatika 100/90-19 M/C 57H
Zadná pneumatika 130/80R17 M/C 65H
Tlak v prednej pneumatike 200 kPa
Tlak v zadnej pneumatike 200 kPa

BRZDY
Predná dvojkotúčová, disk s priemerom 256 mm s dvoma piestikmi
Zadná brzda jednokotúčová, disk s priemerom 240 mm, s jedným piestikom
ABS na objednávku

Honda XL700V Transalp 2008

Honda XL700V Transalp 2008

Advertisement
Suzuki Suzuki
31 komentárov

31 Comments

  1. Svajciar

    30. septembra 2007 at 8:21

    Vyzera celkom pekne,tesi ma,ze hondaci nechali spicove kolesa,len trosku ma metie ta „skatula na topanky“pod kyvnou vidlou,je dost na rane… 😕

  2. kxbibo

    30. septembra 2007 at 8:44

    Tento článok sú čisté bludy (asi opísaný reklamný leták). To popísanie dizajnu. Najviac som sa zabavil na zmenšení predného kolesa a argumente lepšieho vedenia v meste. Transapl je naozaj motorka do mesta. Nová zadná pneumatika zase len zaručuje lepšiu stabilitu na ceste. Jednoducho Transapl zase ocestnel.

  3. zahri

    30. septembra 2007 at 8:57

    Clanok som necital.. fotky som pozrel.. az na to predne svetlo sa mi to celkom paci.. vydarena motojka..

  4. raptor

    30. septembra 2007 at 10:20

    Kxbibo tiez som mal ten pocit ze je to prelozeny prospekt 😕

    zahri prd vydarena

    chranic motora nechrani, chranice ruky su zas len v pozicii deflektorov, z 21 palcoveho kolesa sa stalo 19, ten predny stit je tak na supermoto /asi v honde lobuje druhovyroba/

    kecy o tom ze s novymi rozmermi gum sa motorka bude lepsie viest su blaboly ktorymi chcu ospravedlnit ocestnenie ako spravne poznamenal bibo

    keby radsej hlavny stojan dali do vybavy a vyhrievane rucky a poriadny hlinikovy chranic motora ako ma afrika a nie taketo polotovary kde musis do noveho stroja natlacit hrcu penazi aby to bolo podla tvojich predstav

  5. zahri

    30. septembra 2007 at 10:49

    Raptor> ja som to zhodnotil len vzhladovo podla fotiek.. do toho co by to chcelo vybavou nevidim.. nemam za sebou ziadnu turistiku takze toto komentovat nemozem..

  6. campa

    30. septembra 2007 at 15:45

    Mne sa nepáči. Hotovo.

  7. racer8

    30. septembra 2007 at 18:34

    Ej ha celkom pekne vyzerajuce endurko 🙂

  8. kankoXF

    30. septembra 2007 at 18:37

    Bleee… Hmmm Honda je Honda. 😁 😁

    Dobre sa mi sedelo na Autosalone v NR v jednom pavilone v kutiku pri dverach na DL 650.
    Chalan, opisal vsetko aj co som vedel… Pozval na skusobnu jazdu…
    Ako mi doteraz znel v usiach lubezne Transalp, Transaaalp – tak sa to asi zacne menit na Strom, Stroooom. 😈

  9. Kwasak

    30. septembra 2007 at 18:57

    Hmmm… to predne svetlo je mi velmi divne, ale mne je divne aj na Versyse. Ten obly design aj ostatne zmeny co porobili su podla mna krokom vzad 😕 No, niekedy to nevyjde 😟

  10. racer8

    30. septembra 2007 at 19:28

    kankoXF si sa asi zalubil 😁

  11. kankoXF

    30. septembra 2007 at 19:48

    racer8 No pravdu povediac, pacil sa mi… Sadol by mi. Ale popjazdim ja na mojej XF 650 este co to a potom sa uvidi, co sa bude diat…. 😈

  12. racer8

    30. septembra 2007 at 20:02

    kankoXF potom si kupis jogurtik aby si mohol jazdit nasim tempom 😈 😁 inak si bol v NR na autosalone ako sa ti lubili tie zapxy v meste ja si ix uzivam uz od stvrtku a dnes to bolo super som cakal asi pol hodiny lebo bola havarka 😛 😟 zlata dobra motorka 😇

  13. raptor

    1. októbra 2007 at 6:11

    Racer8 a nepredavas ty nahodou jogurtik aby si znizil tempo?
    nechces ty nahodou kupit slabucke bmw GS 650? hmmm

  14. kankoXF

    1. októbra 2007 at 6:17

    racer8 Rano ziadna zapcha. Ja som bol vo stvrtok na novinarskom dni. Domov to bolo dost upchate okolo 16,00 – 16,30. Ale ako v Trnave, uz nestresujem zo zapchy. Casto sa bavim na nervakoch. 😈

  15. Norbi

    1. októbra 2007 at 6:35

    Treba porovnat s konkurenciou-napr. BMW F800 GS. Uvidi sa po testoch.Dolezita je kvalita materialu a spracovania.Dizajn je vec osobneho nazoru. 😶

  16. raptor

    1. októbra 2007 at 12:38

    Bmw gs 800 az spravia s remenom tak sa nebude dat porovnat s nicim kedze remen sa s prachom a bahnom nema rad

  17. racer8

    1. októbra 2007 at 14:14

    kankoXF no to sa rad bavim aj ja ale vcera ked som siel domov a stal som 30 minut koli jednej havarke na poslednyx semaforox tak to nebolo smiesne uz ani mne 🙄
    raptor uz je to jogurtik a nie stara srdaka 🤐

  18. duroslav

    3. októbra 2007 at 10:20

    Mne sa paci, ja vyuzivam moj TA len po ceste, tak toto by slo…len tych koni mohli dat viac, aby trochu dychal na chrbat stromceka…a uz vobec nechapem to celne sklo, ved to je fakt na hovno…uzsie sedlo bude asi nepohodlnejsie…mensia nadrz…asi bude mat spotrebu 2 L, ked bude mat podobny dojazd…

  19. pedros

    5. októbra 2007 at 17:11

    Ja mám z neho trochu zmiešané pocity. Čakal som od Hondy viac už s ohľadom na fakt, že ešte pred príchodom Stroma to bol dlhoročný kráľ triedy. Nechápem 5 rýchlostí, iba 60 koníkov a už tu spomínané čelné sklo. Niektoré detaily dizajnu sa vydarily, ale slávny návrat na vrchol to nebude.

  20. labkooo

    6. októbra 2007 at 17:27

    Celkom pekná motorka len nie do pterénu ☹️

  21. jaRRo

    7. októbra 2007 at 13:00

    Ano viac ocestnel zadok sa mu straca na endure by mohol byt mohutnejsi… a to predne svetlo ako keby ho vzali zo starej moto guzzi 😕 keby som chcel translap tak radsej starsi

  22. cestovatel

    13. júla 2008 at 21:44

    Duroslav,Campa,Raptor,Pedros tiez som sa na novy Transalp pozeral skepticky a s nedoverou a nelubil sa mi.Ale od vcerajsieho dna ked som na nom najazdil par km sa mi vtrel pod kozu a Pedros ja mam Suzuki Bandit 1200 130-konovu silu,ale dokym sa na nej neodvezes tak nesud.To ako keby si mal Trabanta a budes vykrikovat nekupujte BMW,lebo mne sa nelubi a pocul som ze je slaby!Odvez sa na nom ako ja a potom sud ci tych 60 konikov a 5-kvalt je dostacujuci.Mal som moznost ho provnat s inym vykonom a poviem ti Transalp na to ze je dvojvalec a len tych 60koni ako to niekto nazval ma dostacujuci vykon reprezentovat cestne enduro.Skusal som mu aj maximalku a 170km/h na ceste,neviem co este chcete od cestneho endura o obsahu 700ccm,a skusal som aj teren a v pohode a to vsetko v dvojici.Transalp je naozaj motorka do mesta -dalsia hovadina,odvez sa na nom kxbibo ale do terenu ako ja a potom vypravaj tvoje pocity.Raptor ale mas pravdu s tymi doplnkami,ako hlavny stojan a podobne do tych doplnkov sa naladuje dost penazi ale o tom je cenova politika znaciek. 😀 😈 👋

  23. VMax

    13. júla 2008 at 23:06

    cestovatel : 60 koníkov na ALPY pod dvomi dospelými ľudmi a 3 mi kuframi je proste málo o tom ma nepresvedčíš … 😕 TA je super motorka škoda (chvalabohu kto by sa nám staral o dieťa ) že manželka nejazdí bol by to super kauf pre ňu 😁

  24. cestovatel

    14. júla 2008 at 4:37

    VMax ja som tiez trvdil ze je slaba a podobne.Ale chod sa na nej odviest aj so spolujazcom.Ten moj nahac si necham este dva roky no a som uz na 80% rozhodnuty ho kupit,funglac aj s kuframi,turist.stitom a podobne a pojdem ho asi hned vyskusat znova do Rumunska na Fagarach.Daj si tu prijemnu namahu a chod sa na nej odviest.V Honde by mali mat predvadzacky v kazdom meste,zlozis nejaku zalohu a je to. 🙂

  25. superflanker

    14. júla 2008 at 5:15

    Vmax:vsetko je relativne. Otazka znie aku maju ti dvaja ludia hmotnost. Ja mam nieco malo pod kilecko chvalabohu ladvinka to kompenzuje kedze nevazi ani tolko co vrecko cementu. Nosim sprostosti az by jeden krutil hlavou (co je navic nemuze chybjet) a vyssie spomenuty Fagaras preprdkal bez zavahania a s vykonovou rezervou.

  26. VMax

    14. júla 2008 at 5:31

    Superflakner, cestovatel : nejdem tu mudrovať ja mám rád objem motora príjemne sa to prdkanie počúva keď nemusíš toľko radiť a nemusíš motor držať za gule. Rozhodne si myslím že „cestovné enduro“ má mať objem liter, všetci tam skončíte nebojte sa je to iba otázkou času 😀 👋

    PS: mi keď sa naložíme tam sme na 200 kg 😈

  27. superflanker

    14. júla 2008 at 7:42

    VMax: este je tu druha stranka kompromisu a to ta, ktora sa skryva pod tym druhym slovkom co si dal do uvodzoviek. Iste aj ja by som prijal objem hoci aj trojliter keby bol kompaktny, v rozmeroch a hmotnosti sa rovnajuci nejakej 600vke. Nakolko v rumunskych horach nie su autobusove zastavky, zbytocne sa tam trepat autobusom. 😉

  28. cestovatel

    14. júla 2008 at 21:46

    VMax vyskusal si ho v kopcoch,ked pises ze 60 koni je malo?Ja som ho skusal vo dvojici na 14% stupani na asfalte a stredne obtiaznom terene.Som z neho prekvapeny,taha dobre a to mam ako som uz pisal nahaca o obsahu 1200 a 130 koni,takze viem porovnat vykon.Samozrejme o krutacom momente sa nebudem rozpisovat.Nahac ho ma omnoho vacsi.Ved zober si bezne auta o obsahu 1,2 alebo 1,4 maju 60 koni a auto je omnoho tazsie a co myslis ze taki styria v aute nevyjdu na nejaky horsky prechod? 🙂

  29. cestovatel

    15. júla 2008 at 11:42

    VMax a este posledny argument my nie sme pretekari ale turisti.Posli nejake foto,ak zase pojdes na nejaky presun,ja to iste.Ahoj. 👋

  30. kxbibo

    15. júla 2008 at 12:38

    Vmax taký liter sa dobre dvíha zo zeme 😁

  31. Marek750

    16. júla 2008 at 7:39

    U litrových cestovných endúr by som to slovo enduro škrtol .Mať 250-260kg natankovanej mašiny je hrôza – fakt radšej Transalp a 60 koní mala aj Africa a stačilo to.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri