Connect with us

Testy a recenzie

Kladivo na Rebela: Kawasaki Eliminator 500

Publikovaný

on

Japonský výrobca Kawasaki minulý rok predstavil nový cruiser so starým menom – Eliminator 500. Nadväzuje tak na prvé Eliminatory z roku 1985, ktoré zaviedli segment tzv. power cruiserov. Vtedy zobrali motor z modelu GPZ900 – šlo v podstate o prvú Ninju – a ten štvorvalec dali do cruiseru. Dnes tu máme „len“ 500 kubíkový motor, ktorý však tiež nájdeme v modeloch Ninja pre začínajúcich jazcov. My sme mali tú česť, otestovať túto novinku v slnečnom Španielsku a priniesť Vám prvé jazdné dojmy.

Točivý motor v malom cruiseri

Kawasaki Eliminator 500 dostalo radový dvojvalec, ktorého objem je 451 ccm. Maximálny výkon narástol na 45 koní pri 9000 ot./min. a maximálny krútiaci moment na 43 Nm pri 6000 ot. /min. Motor sa necháva veľmi rád vytáčať a je postavený tak, aby šiel už od nízkych otáčok. Preto sa zrejme Kawasaki neuchýlilo k limitnému maximálnemu výkonu 35 kW. Motorka sa veľmi dobre cíti pri prechádzaní mestom, ale aj na okreskách vo vyššom pásme otáčkového spektra. Súčasťou výbavy je aj antihoppingová spojka, ktorá napomáha plynulejšej odozve motora pri rozbehu a zmene prevodového stupňa.

Podvozkové komponenty

Eliminátor má vpredu klasické vidlice s priemerom 41 mm, bez možnosti nastavenia. Vzadu sú dvojité tlmiče s možnosťou zmeny predpätia. Pri športovejšej jazde ich treba pritvrdiť, pretože podvozok je mäkšie nastavený. Hlavne pri vyšších rýchlostiach a razantnejšom prechode zákrut je cítiť istý nepokoj – primárne na zadnom pružení

Brzdy sú jedno-kotúče vpredu aj vzadu, zhodne s dvoj-piestikmi. Vpredu s priemerom 310 mm, a 240 mm vzadu. K pohotovostnej hmotnosti okolo 177 kg majú dostatočný účinok s plynulým nástupom brzdnej sily. Majú však svoje limity, ale na daný typ motorky v poriadku. Ak chceš viac športovať, je tu malá Ninja, prípadne model Z.

Rozmery kolies sú 18 palcov vpredu a 16 vzadu.

Ergonómia – nohami pevne na zemi

Hlavnou výhodou tohto stroja je výška sedla. Jeho hodnota 735 mm presvedčí každého začínajúceho jazdca, že bude stáť nohami pevne na zemi. Takže ak začínaš a si menšieho vzrastu, takýto typ motorky bude práve pre teba. Ďalšou výhodou oproti konkurencii je práve hmotnosť. V porovnaní s Hodnou Rebel 500, ktorej táto Kawa bezpochyby lezie do kapusty, je o približne 15 kilogramov ľahšia. Motorka váži len 177 kg. Ťažisko je nízko pri oboch strojoch, ale 15 kíl je v celku veľa. Hlavne počas prvých kilometrov.

Stúpačky umiestnili celkom vzadu a pripomína to skôr posed na naháči, ako na cruiseri. Dobrú obratnosť – napríklad v zápche – zabezpečia riadidlá, ktoré patria k tým užším.

Motorka umožňuje jazdcovi vzpriamený posed. Celá motorka má vodorovnú siluetu, ako hovorí Kawasaki – horizontálny dizajn. Vďaka tomu si zachováva ťažisko čo najnižšie, aj vďaka umiestneniu 13 litrovej nádrže.

Elektronika

Eliminator 500 dostal kompletné LED svietenie. Prístrojový panel je prehľadný a úplne jednoduchý. Zobrazuje však všetky potrebné údaje, vrátane zaradeného stupňa. Ponúka možnosť prepojenia s mobilným telefónom cez bluetooth a využívať továrenskú aplikáciu Rideology. K dispozícii je aj USB zásuvka priamo na riadidlách.

Zhrnutie – klady a zápory

Motorka je stelesnením toho, čo hľadá začínajúci jazdec. Jednoduchú, štýlovú a hravo ovládateľnú motorku. Vďaka nízkej hmotnosti a výške sedla ide priam o ideálnu voľbu. Ide o motocykel pre začínajúcich jazdcov. Na stroji nenájdeme prémiové komponenty, ale s istotou môžeme povedať, že bude každému majiteľovi nosiť veľa radosti.

Aby sme len nechválili. Ruku na srdce, spracovanie tej USB zásuvky pôsobí veľmi lacno. Vyzerá to, ako keby to tam montovali dodatočne. A dodávané pneumatiky patria k lacnejším, určite by potešila kvalitnejšia guma. V realite s ňou nebol žiadny problém, ale pocitovo trvalo dlhšie, kým sa zohriala. Pripomeňme ale, že sme jazdili pri nižších teplotách, hlavne v ranných hodinách.

Motorka je výbornou voľbou pre začiatočníkov. Oproti konkurencii prináša lepšiu hmotnosť a jemne odlišný štýl. Motorku dostanete jedine v takejto čierno čiernej farbe a cenovka sa pohybuje okolo 6700 až 7100 EUR.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri