Blíži sa koniec motocyklovej Grand Prix v Brne? Hrozba, že tohtoročná Grand Prix v Brne by mohla byť poslednou je veľmi reálna. Viac sa dozviete z oficiálneho stanoviska Automotodrómu v Brne:
Automotodrom Brno v sobotu 3. mája
2014 oznámil promotérovi šampionátu MS cestných motocyklov, že v tejto chvíli
nemá zabezpečené financovanie pretekov Grand Prix Českej republiky v roku 2014
aj v nasledujúcich rokoch a ak nedôjde k zmene, bude nútený požiadať promotéra,
aby v roku 2015 vyňal podujatie v Českej republike z kalendára šampionátu .
Vedenie Automotodrome Brno sa k
tomuto kroku rozhodlo preto, že Národná rada pre šport odmietla zaradiť preteky
Grand Prix Českej republiky do dotačného programu pre významné športové
podujatia a tým vylúčila, aby boli na zabezpečenie Grand Prix poskytnuté z
tohto programu prostriedky. Tým bol úplne popretý systém financovania
športových podujatí a opäť sa zopakovala situácia, na ktorú Automotodrom Brno
ako hostiteľ pretekov MotoGP opakovane upozorňuje – pre akcie podobného významu
neexistuje v Českej republike systém podpory. Automotodrom Brno nemá žiadnu
záruku, že akúkoľvek podporu v nasledujúcom období dostane a za týchto
okolností nemôže s plnou zodpovednosťou za hospodárenie spoločnosti dopustiť
jej ohrozenie.
Podľa vyjadrenia ministra školstva,
mládeže a telovýchovy PhDr . Marcela Chládka, MBA má byť mimo dotačný program
poskytnuté na zabezpečenie zalistovacieho poplatku Grand Prix Českej republiky
20 miliónov korún z rezervy ministerstva. Príjemcom tejto dotácie musí byť
Autoklub ČR ako zástupca Českej republiky v medzinárodnej organizácii. Podľa
vyjadrenia ministra Chládka však nemožno túto dotáciu poskytnúť, pretože
existujú pochybnosti o hospodárení Autoklubu ČR a o tom, že by s touto dotáciou
naložil v prospech Grand Prix Českej republiky.
Za uvoľnenie týchto mimoriadnych
prostriedkov, ktoré predstavujú približne tretinu výšky zalistovacieho poplatku,
je nutné ministrovi Marcelovi Chládkovi poďakovať, ale v súčasnej situácii táto
podpora nerieši problém financovania Grand Prix Českej republiky na tento rok,
ani na roky budúce. Pre zabezpečenie životaschopnosti Grand Prix Českej
republiky je potrebné zabezpečiť zalistovací poplatok v plnej výške, čo v tomto
roku predstavuje približne 72 miliónov Kč.
Z tohto dôvodu Automotodrom Brno
bude v nasledujúcich dňoch oslovovať Vládu Českej republiky a predsedu vlády
Mgr. Bohuslava Sobotku so žiadosťou o zabezpečenie mimoriadneho financovania
Grand Prix Českej republiky na rok 2014 a garanciu zabezpečenia Grand Prix Českej
republiky aj v roku 2015.
Automotodrom Brno je pripravený
viesť rokovania o možnosti financovania Grand Prix z iného ministerstva, aj o
zmene systému prevodu prostriedkov na promotérsku spoločnosť Dorna Sports. Jeden
z možných variantov načrtol vo vysielaní ČT24 primátor Štatutárneho mesta Brna
Roman Onderka, ktorý by bol ochotný prijať dotáciu miesto Autoklubu ČR a v
súlade s dohodou ju previesť promotérskej spoločnosti .
Výkonný riaditeľ promotérskej
organizácie Dorna SPORTS vedeniu Automotodrome Brno povedal, že informáciu o
konaní Grand Prix Českej republiky 2015 očakáva do 30. júna 2014 .
Mgr . Ivana Ulmanová , v. r
predsedníčka predstavenstva
Automotodrom Brno a.s.
Dôležité fakty o dotácii na
zalistovací poplatok Grand Prix:
• Výška zalistovacieho poplatku je
v súčasnosti približne 72 – 78 miliónov Kč (v závislosti na kurze českej koruny
k euru).
• Grand Prix Českej republiky má
jeden z najnižších poplatkov v šampionáte (napr. zalistovací poplatok pretekov
Grand Prix na okruhoch v Barcelone a vo Valencii je 8 mil eur).
• Automotodrom Brno nesmie o
dotáciu MŠ ČR žiadať a nie je ani jej príjemcom. Žiadateľom aj príjemcom je
Autoklub ČR ako zástupca Českej republiky v Medzinárodnej motocyklovej
federácii.
• Dotácia je určená výhradne na
zabezpečenie zalistovacieho poplatku pretekov Grand Prix Českej republiky.
Dotácia je príjemcom (teraz Autoklub ČR) prevádzaná priamo promotérovi
šampionátu, spoločnosti Dorna Sports. Zneužitie dotácie zo strany Automotodromu
Brno je tým úplne vylúčené.
• Grand Prix Českej republiky
generuje podľa odhadov promotéra Dorna Sports pre českú ekonomiku prínos vo
výške 30 – 60 mil eur. Podobnú sumu odhadujú aj ďalšie nezávislé štúdie. Len
bezprostredný výnos z DPH od návštevníkov akcie sa pohybuje v závislosti na
metodike výpočtu od 100 do 233 miliónov českých korún a prevyšuje hodnotu
zalistovacieho poplatku .
Závisť a krátkozrakosť už zničila veľa fungujúcich projektov. Korupcia je najväčšia v čiernej Afrike, akurát tam nemajú nič.
Ak sa zničí, čo sa pracne vybudovalo, smeruje to do tej istej čiernej riti. V sumáre je úplne jedno, odkiaľ kam prúdia peniaze, len nech prúdia. Nakoniec ich aj tak dostane murár, zverolekár, potrubár, ajťák, záhradník, krajčír, kaderník alebo kozmonaut. Podstatné je, aby prúdili, ak to prestane, je problém.
Búrať je ľahké. Všade všetko sa dotuje, ak to zarába. U Maďarov, nech už bola vláda hocakej farby, na Formulu 1 sa peniaze vždy našli, lebo vedia, že to prinesie 10x viac… A je úplne fuk, že konkrétne komu, lebo každému.
Brno je moje detstvo, najprv s dedom, potom, keď som mal 15, na Pionieroch už len my, chalani, samostatne… Agostini, Phil Read, Kevin, Roberts a ostatné esá, na ktoré kontinuálne naväzujú dnešní borci – a o toto prísť a zdegradovať to na bežný „ring“ – tak to už by bol teda výkon… 👎
Historie Velké ceny Brna 1930 – Vznik Masarykova okruhu původně jako přírodní závodní trati. Okruh měřil přes 29 km a jeho součástí byly běžně užívané silnice užívané silnice na trase Bosonohy – Nový Lískovec – Pisárky – Kohoutovice – Žebětín – Ostrovačice – Veselka – Bosonohy 1949 – na okruhu se jedou poprvé i motocyklové závody 1950 – Poprvé se jede Velká cena ČSR, vyhrál Antonín Vytvar 1953 – Velká cena se nejela 1958 – Velká cena se poprvé jede i se sajdkáry 1960 – František Šťastný vyhrál v kategorii 250 a 350 ccm 1964 – Okruh byl zkrácen na 13 900 metrů a dostál jednotný povrch 1965 – Velká cena se jede poprvé v novém termínu 25. července a je jedním ze závodů mistrovství světa 1975 – Došlo k dalšímu zkrácení tratí 1982 – V tomto roce se naposledy jela třída do 350 ccm 1987 – Mistrovství světa se jede poprvé na novém brněnském automotodromu 1990 – Jubilejní 40. ročník se jel jako Velká cena ČSFR 1992 – Velká cena se nejela 1993 – Závod se jede poprvé jako Grand Prix České republiky
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
devill63
9. mája 2014 at 6:32
No je to smutné ale motoristický šport sa posúva do iných častí sveta…proste naň treba peniaze v každej oblasti….
RoboNM
9. mája 2014 at 7:07
Zaujímavá je diskusia pod článkom na motorkari.cz, nikdy nič nie je čiernobiele…
papi
9. mája 2014 at 8:27
Závisť a krátkozrakosť už zničila veľa fungujúcich projektov. Korupcia je najväčšia v čiernej Afrike, akurát tam nemajú nič.
Ak sa zničí, čo sa pracne vybudovalo, smeruje to do tej istej čiernej riti.
V sumáre je úplne jedno, odkiaľ kam prúdia peniaze, len nech prúdia. Nakoniec ich aj tak dostane murár, zverolekár, potrubár, ajťák, záhradník, krajčír, kaderník alebo kozmonaut.
Podstatné je, aby prúdili, ak to prestane, je problém.
Búrať je ľahké. Všade všetko sa dotuje, ak to zarába. U Maďarov, nech už bola vláda hocakej farby, na Formulu 1 sa peniaze vždy našli, lebo vedia, že to prinesie 10x viac… A je úplne fuk, že konkrétne komu, lebo každému.
Brno je moje detstvo, najprv s dedom, potom, keď som mal 15, na Pionieroch už len my, chalani, samostatne… Agostini, Phil Read, Kevin, Roberts a ostatné esá, na ktoré kontinuálne naväzujú dnešní borci – a o toto prísť a zdegradovať to na bežný „ring“ – tak to už by bol teda výkon… 👎
Historie Velké ceny Brna
1930 – Vznik Masarykova okruhu původně jako přírodní závodní trati. Okruh měřil přes 29 km a jeho součástí byly běžně užívané silnice užívané silnice na trase Bosonohy – Nový Lískovec – Pisárky – Kohoutovice – Žebětín – Ostrovačice – Veselka – Bosonohy
1949 – na okruhu se jedou poprvé i motocyklové závody
1950 – Poprvé se jede Velká cena ČSR, vyhrál Antonín Vytvar
1953 – Velká cena se nejela
1958 – Velká cena se poprvé jede i se sajdkáry
1960 – František Šťastný vyhrál v kategorii 250 a 350 ccm
1964 – Okruh byl zkrácen na 13 900 metrů a dostál jednotný povrch
1965 – Velká cena se jede poprvé v novém termínu 25. července a je jedním ze závodů mistrovství světa
1975 – Došlo k dalšímu zkrácení tratí
1982 – V tomto roce se naposledy jela třída do 350 ccm
1987 – Mistrovství světa se jede poprvé na novém brněnském automotodromu
1990 – Jubilejní 40. ročník se jel jako Velká cena ČSFR
1992 – Velká cena se nejela
1993 – Závod se jede poprvé jako Grand Prix České republiky
slobo
9. mája 2014 at 18:53
…MÁTE ALE BANÁNY A MANDARINKY..a můžete cestovat…tak co nějaké GP *
Jo, bylo by to k smíchu,
kdyby to nebylo k pláči.
*napsal Liberečak 2LEKO
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=159600&fid=31&&pgr=1
slobo
11. mája 2014 at 8:21
Zaujímavá je diskusia pod článkom
aj na MotoRide Sk
_______________
http://images.orkut.com/orkut/photos/OgAAAGtDPElRPajeeNyYFqCxSujuH0VCggz98LTyzbCURy2fDycQCxl0xntIDl-GCOFh03YL9ACtWlkzEE_wwkFbt_AAm1T1UPAYSqgNknYD3T4TIqdenSeN0CdW.jpg
Motorcycle race meditation
🙂
Bank of Qatar
by problém
vyřešil
+
Byl by i minaret / vyšší jak je Špilberk /
Woe