Connect with us

Spravodajstvo

Koniec MotoGP v Brne?

Publikovaný

on

Blíži sa koniec motocyklovej Grand Prix v Brne? Hrozba, že tohtoročná Grand Prix v Brne by mohla byť poslednou je veľmi reálna. Viac sa dozviete z oficiálneho stanoviska Automotodrómu v Brne:


Automotodrom Brno v sobotu 3. mája 2014 oznámil promotérovi šampionátu MS cestných motocyklov, že v tejto chvíli nemá zabezpečené financovanie pretekov Grand Prix Českej republiky v roku 2014 aj v nasledujúcich rokoch a ak nedôjde k zmene, bude nútený požiadať promotéra, aby v roku 2015 vyňal podujatie v Českej republike z kalendára šampionátu .

 

Vedenie Automotodrome Brno sa k tomuto kroku rozhodlo preto, že Národná rada pre šport odmietla zaradiť preteky Grand Prix Českej republiky do dotačného programu pre významné športové podujatia a tým vylúčila, aby boli na zabezpečenie Grand Prix poskytnuté z tohto programu prostriedky. Tým bol úplne popretý systém financovania športových podujatí a opäť sa zopakovala situácia, na ktorú Automotodrom Brno ako hostiteľ pretekov MotoGP opakovane upozorňuje – pre akcie podobného významu neexistuje v Českej republike systém podpory. Automotodrom Brno nemá žiadnu záruku, že akúkoľvek podporu v nasledujúcom období dostane a za týchto okolností nemôže s plnou zodpovednosťou za hospodárenie spoločnosti dopustiť jej ohrozenie.

 

Podľa vyjadrenia ministra školstva, mládeže a telovýchovy PhDr . Marcela Chládka, MBA má byť mimo dotačný program poskytnuté na zabezpečenie zalistovacieho poplatku Grand Prix Českej republiky 20 miliónov korún z rezervy ministerstva. Príjemcom tejto dotácie musí byť Autoklub ČR ako zástupca Českej republiky v medzinárodnej organizácii. Podľa vyjadrenia ministra Chládka však nemožno túto dotáciu poskytnúť, pretože existujú pochybnosti o hospodárení Autoklubu ČR a o tom, že by s touto dotáciou naložil v prospech Grand Prix Českej republiky.

 

Za uvoľnenie týchto mimoriadnych prostriedkov, ktoré predstavujú približne tretinu výšky zalistovacieho poplatku, je nutné ministrovi Marcelovi Chládkovi poďakovať, ale v súčasnej situácii táto podpora nerieši problém financovania Grand Prix Českej republiky na tento rok, ani na roky budúce. Pre zabezpečenie životaschopnosti Grand Prix Českej republiky je potrebné zabezpečiť zalistovací poplatok v plnej výške, čo v tomto roku predstavuje približne 72 miliónov Kč.

 

Z tohto dôvodu Automotodrom Brno bude v nasledujúcich dňoch oslovovať Vládu Českej republiky a predsedu vlády Mgr. Bohuslava Sobotku so žiadosťou o zabezpečenie mimoriadneho financovania Grand Prix Českej republiky na rok 2014 a garanciu zabezpečenia Grand Prix Českej republiky aj v roku 2015.

Automotodrom Brno je pripravený viesť rokovania o možnosti financovania Grand Prix z iného ministerstva, aj o zmene systému prevodu prostriedkov na promotérsku spoločnosť Dorna Sports. Jeden z možných variantov načrtol vo vysielaní ČT24 primátor Štatutárneho mesta Brna Roman Onderka, ktorý by bol ochotný prijať dotáciu miesto Autoklubu ČR a v súlade s dohodou ju previesť promotérskej spoločnosti .

 

Výkonný riaditeľ promotérskej organizácie Dorna SPORTS vedeniu Automotodrome Brno povedal, že informáciu o konaní Grand Prix Českej republiky 2015 očakáva do 30. júna 2014 .

 

Mgr . Ivana Ulmanová , v. r

predsedníčka predstavenstva

Automotodrom Brno a.s.

 

 

Dôležité fakty o dotácii na zalistovací poplatok Grand Prix:

 

• Výška zalistovacieho poplatku je v súčasnosti približne 72 – 78 miliónov Kč (v závislosti na kurze českej koruny k euru).

 

• Grand Prix Českej republiky má jeden z najnižších poplatkov v šampionáte (napr. zalistovací poplatok pretekov Grand Prix na okruhoch v Barcelone a vo Valencii je 8 mil eur).

 

• Automotodrom Brno nesmie o dotáciu MŠ ČR žiadať a nie je ani jej príjemcom. Žiadateľom aj príjemcom je Autoklub ČR ako zástupca Českej republiky v Medzinárodnej motocyklovej federácii.

 

• Dotácia je určená výhradne na zabezpečenie zalistovacieho poplatku pretekov Grand Prix Českej republiky. Dotácia je príjemcom (teraz Autoklub ČR) prevádzaná priamo promotérovi šampionátu, spoločnosti Dorna Sports. Zneužitie dotácie zo strany Automotodromu Brno je tým úplne vylúčené.

 

• Grand Prix Českej republiky generuje podľa odhadov promotéra Dorna Sports pre českú ekonomiku prínos vo výške 30 – 60 mil eur. Podobnú sumu odhadujú aj ďalšie nezávislé štúdie. Len bezprostredný výnos z DPH od návštevníkov akcie sa pohybuje v závislosti na metodike výpočtu od 100 do 233 miliónov českých korún a prevyšuje hodnotu zalistovacieho poplatku .

5 komentárov

5 Comments

  1. devill63

    9. mája 2014 at 6:32

    No je to smutné ale motoristický šport sa posúva do iných častí sveta…proste naň treba peniaze v každej oblasti….

  2. RoboNM

    9. mája 2014 at 7:07

    Zaujímavá je diskusia pod článkom na motorkari.cz, nikdy nič nie je čiernobiele…

  3. papi

    9. mája 2014 at 8:27

    Závisť a krátkozrakosť už zničila veľa fungujúcich projektov. Korupcia je najväčšia v čiernej Afrike, akurát tam nemajú nič.

    Ak sa zničí, čo sa pracne vybudovalo, smeruje to do tej istej čiernej riti.
    V sumáre je úplne jedno, odkiaľ kam prúdia peniaze, len nech prúdia. Nakoniec ich aj tak dostane murár, zverolekár, potrubár, ajťák, záhradník, krajčír, kaderník alebo kozmonaut.
    Podstatné je, aby prúdili, ak to prestane, je problém.

    Búrať je ľahké. Všade všetko sa dotuje, ak to zarába. U Maďarov, nech už bola vláda hocakej farby, na Formulu 1 sa peniaze vždy našli, lebo vedia, že to prinesie 10x viac… A je úplne fuk, že konkrétne komu, lebo každému.

    Brno je moje detstvo, najprv s dedom, potom, keď som mal 15, na Pionieroch už len my,  chalani, samostatne… Agostini, Phil Read, Kevin, Roberts a ostatné esá, na ktoré kontinuálne naväzujú dnešní borci – a o toto prísť a zdegradovať to na bežný „ring“ –  tak to už by bol teda výkon…  👎

    Historie Velké ceny Brna
    1930 – Vznik Masarykova okruhu původně jako přírodní závodní trati. Okruh měřil přes 29 km a jeho součástí byly běžně užívané silnice užívané silnice na trase Bosonohy – Nový Lískovec – Pisárky – Kohoutovice – Žebětín – Ostrovačice – Veselka – Bosonohy
    1949 – na okruhu se jedou poprvé i motocyklové závody
    1950 – Poprvé se jede Velká cena ČSR, vyhrál Antonín Vytvar
    1953 – Velká cena se nejela
    1958 – Velká cena se poprvé jede i se sajdkáry
    1960 – František Šťastný vyhrál v kategorii 250 a 350 ccm
    1964 – Okruh byl zkrácen na 13 900 metrů a dostál jednotný povrch
    1965 – Velká cena se jede poprvé v novém termínu 25. července a je jedním ze závodů mistrovství světa
    1975 – Došlo k dalšímu zkrácení tratí
    1982 – V tomto roce se naposledy jela třída do 350 ccm
    1987 – Mistrovství světa se jede poprvé na novém brněnském automotodromu
    1990 – Jubilejní 40. ročník se jel jako Velká cena ČSFR
    1992 – Velká cena se nejela
    1993 – Závod se jede poprvé jako Grand Prix České republiky 

  4. slobo

    9. mája 2014 at 18:53

    …MÁTE ALE BANÁNY A MANDARINKY..a můžete cestovat…tak co nějaké GP *

    Jo, bylo by to k smíchu,
    kdyby to nebylo k pláči.

    *napsal Liberečak 2LEKO
    http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=159600&fid=31&&pgr=1

  5. slobo

    11. mája 2014 at 8:21

    Zaujímavá je diskusia pod článkom
    aj na MotoRide Sk
    _______________

    http://images.orkut.com/orkut/photos/OgAAAGtDPElRPajeeNyYFqCxSujuH0VCggz98LTyzbCURy2fDycQCxl0xntIDl-GCOFh03YL9ACtWlkzEE_wwkFbt_AAm1T1UPAYSqgNknYD3T4TIqdenSeN0CdW.jpg

    Motorcycle race meditation

    🙂
    Bank of Qatar
    by problém
    vyřešil

    +
    Byl by i minaret / vyšší jak je Špilberk /
    Woe

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri