Connect with us

Spravodajstvo

KTM 690 Duke – online správy z testu na ostrove Gran Canaria

Publikovaný

on

9. – 12. 12. 2011

Práve máme za sebou druhý deň jazdenia v sedle novej generácie modelu KTM 690 Duke a môžem tak aspoň v krátkosti priniesť pár dojmov z nového „vojvodu“.

Vojvoda v novom šate
Pre KTM je nová generácia modelu Duke mimoriadne dôležitá, nakoľko výrobca sa v prípade tohto modelu po prvý krát odklonil od konceptu extrémneho športovca a prináša praktickejší a cenovo dostupnejší motocykel, ktorý osloví ďaleko širší okruh jazdcov, a oveľa viac sa hodí do prostredia reálnej premávky. Prakticky až 90% komponentov je nových a v porovnaní s predchodcom tak veľa spoločného nezostalo. Kompaktný podvozok ukrýva poslednú generáciu motora LC4, ktorý disponuje najmodernejšou technikou a elektronikou. Dosahuje maximálny výkon 70 k pri 7 500 ot. a krútiaci moment vrcholí na hranici 70 Nm pri 5 500 ot. V kombinácii s nízkou hmotnosťou (149 kg suchá hmotnosť) ponúka medzi jednovalcami bezkonkurenčný pomer hmotnosti a výkonu, ktorý dokonca zatieni aj časť dvojvalcovej konkurencie. Nový dizajn je na prvý pohľad jednoduchší, no prináša kompaktnejšie rozmery a posed, ktorý je o takmer 30 mm nižší ako u predchádzajúcej verzie.

Ready to race?
Aj keď počas prezentácie táto obľúbená formulka spájaná s produkciu rakúskej značky prakticky neodznela a viac sa spomínala univerzálnosť a priateľský charakter motorky, tak ako sme sa presvedčili počas samotných jázd Duke je stále výnimočným športovým náradím aj keď o poznanie priateľskejším. Už samotný posed do komfortného dvojdielného sedla bol pre KTM trochu netradičný. Motorka je však mimoriadne kompaktná a pocitovo je to skôr nafúknutá 250-ka ako takmer 700 cm jednovalec.
Organizátori pre nás pripravili dva cca 100 km dlhé okruhy v horách, ktoré okrem úžasných scenérii ponúkli aj výborný asfalt a nekonečné množstvo zákrut. Kto mal možnosť jazdiť s jednovalcom LC4 690, tak mi musí dať za pravdu, že výkon je tá posledná vec, na ktorú sa môžete sťažovať a platí to aj v prípade nového modelu. Výborná akcelerácia a pružnosť (na prvých dvoch stupňoch stačí len prudšie potiahnuť za riadidlá a predné koleso sa okamžite dvíha smerom k nebesiam), dopĺňa hladký chod bez vibrácii. Na diaľnici sa stačilo len na pár sekúnd „pozabudnúť“ a rýchlosť sa pozvoľna prehupla cez hranicu 200 km/h, naopak v meste dokázal tretí prevodový potiahnuť prakticky všetko od 40 km/h nahor.Trojica výkonových máp ponúkala citeľné zmeny v priebehu výkonovej krivky a prekvapivo nastavenie „Comfort“ sa ukázalo ako najobľúbenejšie.
Najväčšiu zmenu tak priniesol kompaktný podvozok a s ním spojené ľahké ovládanie. V sedle sa cítite okamžite ako doma a o rešpekte nemôže byť ani reči. Testovaná verzia bola naviac vybavená poslednou generáciou systému ABS, ktoré aj pri vyložene športovom tempe zasahovalo len minimálne a nebol tak dôvod ho počas športovej jazdy vypínať. V priebehu dvoch dní sme motorkám poriadne zabrať, ale Duke podľa očakávania toho zniesol naozaj veľa a potvrdil, že je to stále mimoriadne športovo ladený motocykel.
Predchádzajúca verzia tohto modelu sa niesla presne v duchu hesla – „ready to race“ a na jednovalec priniesla skutočne extrémne jazdné vlastnosti. V prípade nového „Duka“ možno trošku ubudlo z exkluzivity predchodcu, no športový extrém tu stále je a naviac pribudol, priateľský charakter, hravé ovládanie, no a určite poteší aj cena, ktorá sa v základnej verzii s ABS bude pohybovať tesne na hranici 7 650 Eur, čo je v porovnaní s predchodcom poriadny rozdiel.

Celý test si budete môcť prečítať v marcovom vydaní Motomagazínu 3/2012, ktoré sa na stánkoch objaví 20. 02. 2012.

KTM 690 Duke – online správy z testu na ostrove Gran Canaria

2 komentáre

1 komentár

  1. VladiB

    12. decembra 2011 at 6:20

    Výborná cena, inak tá posledná fotka – to je ako v Alpách – pekná cestička

  2. Dragon

    12. decembra 2011 at 20:12

    Ojojoooooj, toto je hračka na bláznovstvá! 🙂 👍 Celý rok som poslúchal… dostanem ju pod stromček? 🙄

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri