Rakúsky výrobca motocyklov oficiálne oznámil svoje odstúpenie z nastavajúceho ročníka Rally Dakar 2010, ktorá bude začiatkom budúceho roku opäť štartovať v Južnej Amerike. Toto sa týka celého továrenského tímu a aj ostatných tímov s fabrickou podporou. KTM pristúpila k tomuto radikálnemu kroku na základe zmeny pravidiel, ktoré ohlásili organizátori tejto súťaže, francúzska spoločnosť ASO. Nové pravidlá umožňujú štartovať motocyklom s maximálnym objemom motora 450 ccm, čo automaticky vylučuje športové špeciály KTM 690 Rally zo súťaže. Cieľom tejto zmeny pravidiel je prilákať aj ďalšie značky do súťaže a mala by ukončiť dominanciu motocyklov KTM, ktoré sa z víťazstva tešili posledných osem ročníkov.
Paradoxne táto nová situácia môže mať na štartové pole aj opačný efekt, nakoľko väčšina jazdcov sedlala práve špeciály KTM a do štartu ďalšieho ročníka zostáva už relatívne málo času na prípravu úplne nového motocykla. Najmä súkromní jazdci, medzi ktorých patrí napríklad aj Ivan Jakeš sa dostávajú do nezávideniahodnej situácie. Najviac postihnutá však zostáva samotná KTM, ktorá do vývoja svojho špeciálu investuje nemalé prostriedky a okrem továrenských motocyklov má už teraz pripravenú aj obmedzenú sériu (50 ks) zákazníckych modelov 690 Rally, ktoré sa pre súkromné tímy odrazu stávajú nepoužiteľnými.
KTM však neopúšťa diaľkové súťaže úplne, ale svoju pozornosť zameria na iné podniky, kde môže štartovať aj s väčším motocyklom a bude hľadať ďalšie alternatívy na využitie veľkého jednovalca.
ilustračné (autor: Castilho D.)
Tiez si myslim ze ten tah je v konecnom dosledku na skodu ako na osoh
presne ako je napisane, KTM investovala nemale prostriedky a cas na to aby postavila motorku ktora v sucasnosti suverenne vyhrava a takato „mala zmena pravidiel“ poslala ich usilie, peniaze a marketing do pecka 😕
Banda debilov co o tom rozhodli… uvidime ako sa poriadne preriedi startovne pole 😕 Teraz pravdepodobne bude dominovat yamaha, po par rokoch „zrusia“ aj tu ??? K.k.ti !!!
Sak ked uz chceli mohli to spravit napr. od roku 2012 a vsetci by mali cas na pripravu ci KTM ci jazdci a aj ostatne znacky.
No asi ich niekto uplatil, co je ta komisia zo slovenska?
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
mirolc
5. júna 2009 at 18:03
To už fakt usporiadatelia nevedia od radosti čo so sebou? 😟 Dakar bez KTM je ako F1 bez ferrari. A to nehovoriac o sukromnych jazdcoch ako aj Jakeš 😕
raptor
5. júna 2009 at 18:43
Tiez si myslim ze ten tah je v konecnom dosledku na skodu ako na osoh
presne ako je napisane, KTM investovala nemale prostriedky a cas na to aby postavila motorku ktora v sucasnosti suverenne vyhrava a takato „mala zmena pravidiel“ poslala ich usilie, peniaze a marketing do pecka 😕
Silwestrik
5. júna 2009 at 19:38
😟 mi to pripomina slovensko…heh…jak u debilov,,,su dobry,tak ich potpme..heh
dusik
5. júna 2009 at 21:03
Dakar a v Južnej Amerike a ešte k tomu tieto obmedzenia, už je celé na smiech, nech to aspoň celé premenujú 😟
duroslav
6. júna 2009 at 13:06
Magori…mohli dementi zaviest kategoriu do tych 450 a nad, nie takto radikalne…ano, jak na Slovensku 😟
sliver
6. júna 2009 at 19:08
😟
banditak
6. júna 2009 at 22:07
Banda debilov co o tom rozhodli… uvidime ako sa poriadne preriedi startovne pole 😕 Teraz pravdepodobne bude dominovat yamaha, po par rokoch „zrusia“ aj tu ??? K.k.ti !!!
Temny
7. júna 2009 at 19:49
Sak ked uz chceli mohli to spravit napr. od roku 2012 a vsetci by mali cas na pripravu ci KTM ci jazdci a aj ostatne znacky.
No asi ich niekto uplatil, co je ta komisia zo slovenska?