Prednedávnom prišla KTM s prototypom endura poháňaného elektromotorom a jej predstavovanie inovatívnych technológií pokračuje. Tentokrát tu máme podaný patent na pohon oboch kolies motocykla elektromotorom v ich nábojoch.
Firma KTM ešte v auguste tohto roka nečakane podala žiadosť o patentovanie 2WD offroad-motorcycle. Asi väčšine je jasné, že ide o náhon predného kolesa terénnej motorky. Jedná sa hlavne o enduro a kros stroje poháňané konvenčným spaľovacím motorom, pričom predný náhon je zabezpečený elektromotorom v náboji kolesa.
Na domovskej stránke Európskeho Patentového Úradu sa nachádzajú zaregistrované patenty k nahliadnutiu. Predložený objav sa vzťahuje na elektricky poháňané predné koleso a konvenčným spaľovacím motorom poháňané zadné koleso. Takto by sa zjednodušene dal preložiť podaný návrh na patent.
V podstate sa nejedná o žiadny prevratný objav, tzv. 2WD (Two-Wheel-Drive) pohon už skúšala medzi endurami Yamaha. Pred pár rokmi predstavila model WR 450 F 2-trac, kde bol predný náhon zabezpečený hydraulickým systémom od Ohlinsu. Iný prístup má firma Christini, ktorá úspešne upravuje endurá na pohon čisto mechanickým prevodom.
Z trochu iného uhlu pohľadu sa však jedná o novinku ? elektrický pohon vpredu, ktorý prináša zopár výhod. Čo je typické pre elektromotory je ich vysoký krútiaci moment. Pre jazdu to znamená lepšiu priechodnosť terénom, ľahšie zvládanie väčších prekážok a zvýšenie stability.
Podľa Moto Sports Švajčiarsko trik patentu Rakúšanov nie je v tom, že okrem spaľovacieho motora je v náboji predného kolesa elektromotor, ale v modifikovanom vodou chladenom štartéri, ktorý dodáva energiu aj elektromotoru v náboji. Toto znamená, že po motorke budú rozvedené dva elektrické obvody: jeden pre celú elektriku na ?palube? a druhý pre elektromotor vpredu.
V KTM panuje optimizmus a myslia aj na budúci vývoj. Nielenže uvažujú o elektromotore na zadnom kolese, vďaka ktorému by totiž bolo možné aj zosúladenie krútiacich momentov oboch kolies, ale do úvahy prichádza ešte aj senzor na prednom kolese, ktorý by zabezpečoval snímanie prešmykovania. Využitie? Ak sa jazdec dostane do horšieho terénu a podšmykne mu ?predok?, elektronika spustí elektromotor, ktorý by mohol disponovať slušnou dávkou krútiaceho momentu a pomôže mu z ťažkostí.
Všetko je zatiaľ v teoretickej rovine, prípadne vo výskume a vývoji, takže je skoro hovoriť o prevratnom využití. Ak by sa však táto technológia osvedčila, mohlo by to priniesť zaujímavé možnosti nielen pre profíkov, ale aj dobrodružnejších cestovateľov či iných nadšencov.
Ako dopadne tento návrh v budúcnosti je zatiaľ otáznikom. Uvidíme, či KTM predstaví na budúci rok aspoň prototyp stroja, ktorý používa túto techniku, vzhľadom na to, že prednedávnom bol predstavený prototyp s elektromotorom ako hlavným hnacím prvkom.
No neviem, som skeptik. Pri bahniakoch to podla mna budu musiet mat chlapci z KTM dobre prespekulovane, aby sa to nekazilo a aby to vydrzalo tvrde zaobchadzanie…
Skúšalo sa to v deväťdesiatych rokoch na bicykloch a myšlienka zhasla rýchlejšie ako ju stihli zapáliť. Pohon predku sa neosvedčil a stroskotalo to na podhrabovaní sa predného kolesa , čo bol presný opak terajšku. Predné koleso má kopírovať existujúci terén a nie si vyrábať vlastný. Osobne by som to neporovnával s ničím čo má 4kolesá.
Mňam dnes som si znova pekne pojazdil 4×4 na ľade 😘 😘 😘
Ako ono tazko povedat co to bude robit ale ako zaujimave to bude teda ak sa to vyrobi viem ze yamaha nieco take uz skusala pred dvoma rokmi na dakar rally
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
AIR
7. januára 2009 at 20:00
Zaujimave riesenie…. akurat sa divim, ze soudruzi z HD na to jeste neprisli 😈
milan3232
7. januára 2009 at 20:18
No neviem, som skeptik. Pri bahniakoch to podla mna budu musiet mat chlapci z KTM dobre prespekulovane, aby sa to nekazilo a aby to vydrzalo tvrde zaobchadzanie…
AMIS
7. januára 2009 at 21:38
Skúšalo sa to v deväťdesiatych rokoch na bicykloch a myšlienka zhasla rýchlejšie ako ju stihli zapáliť. Pohon predku sa neosvedčil a stroskotalo to na podhrabovaní sa predného kolesa , čo bol presný opak terajšku. Predné koleso má kopírovať existujúci terén a nie si vyrábať vlastný. Osobne by som to neporovnával s ničím čo má 4kolesá.
Mňam dnes som si znova pekne pojazdil 4×4 na ľade 😘 😘 😘
kuzelinko
7. januára 2009 at 22:22
O chvilu bude tahat iba predne a zadne sa len povezie….
kuzelinko
7. januára 2009 at 22:24
1×2 -> 2×2 -> 2×1 -> 1x1x bezimeeeeeeeeeee
italofighter
8. januára 2009 at 5:48
Ako ono tazko povedat co to bude robit ale ako zaujimave to bude teda ak sa to vyrobi viem ze yamaha nieco take uz skusala pred dvoma rokmi na dakar rally
moto46
25. januára 2009 at 19:10
Parada ta pojde na dakar
kuzelinko
26. januára 2009 at 10:09
No ale to potom budete musiet mat aj elektrotechnicke priemyslovky aby ste si ju kupili 😁 mne to nehroziii ja mam 😁