Kedysi jeden z najpopulárnejších športových turistov na trhu a výkladná skriňa technologického pokroku Hondy sa v posledných rokoch akoby vytratil. Našťastie ako sa ukázalo išlo o prechodné obdobie a VFR800F je späť, krajší, pohodlnejší a úspornejší. Či sa dokáže úspešne zaradiť medzi konkurenciu sa ukáže časom, no už teraz je isté, že určite bude patriť medzi najelegantnejších športovcov na cestách.
Štyri srdcové chlopne Modelová rada s označením VFR800 (alebo aj Interceptor) sa začala vyrábať v roku 1998 ako nasledovník úspešnej rady VFR750 (1986 – 1997). Vylepšenie už aj tak populárneho modelu je logickým krokom výrobcu. Model tak neupadne do zabudnutia, a samozrejme, nenechá skrátiť náskok pred konkurenciou. Na druhú stranu, jazdci sa môžu tešiť na vylepšený motocykel s vynoveným dizajnom. Pod kapotážou (mimochodom podľa môjho názoru oveľa elegantnejšou oproti predošlým modelom) sa skrýva spomínaný V4 motor s objemom 782 ccm. Rozvod DOHC ovláda 16 ventilov, uhol valcov pritom je 90 stupňov. Motor je vyladený na prenos sily najmä v nízkych a stredných otáčkach. 105 k sa dostaví pri 10 250 otáčkach a najvyšší krútiaci moment 75,1 Nm pri 8 500 otáčkach. Motor je vybavený systémom VTEC, ktorý v nízkych otáčkach operuje len s jedným párom nasávacích/výfukových ventilov na valec. Pri zvýšení otáčok zapojí systém do práce všetky ventily a to bez toho, aby jazdec čokoľvek spozoroval. Výsledkom je lineárny nástup výkonu, ktorý jazdec ocení pri bežnom jazdení, ale aj pri diaľničnom presune. Motor je vybavený (ako inak) elektronickým vstrekovaním PGM-FI a celková palivová mapa bola prerobená, takže spotreba motocykla sa pohybuje okolo 5,6 l/100 km (dojazd okolo 350 km). Pre športovú 800-vku slušný údaj. Motocykel je okrem iného vybavený kontrolou trakcie TCS v základnej výbave. Jednou z na prvý pohľad zjavných noviniek je jedna koncovka výfuku vyvedená na strane (staršie modely = dva výfuky pod sedlom). Táto zmena priniesla o 7 kíl nižšiu váhu. Celkovo nová VFR schudla oproti predchádzajúcim ročníkom o veľmi slušných 10 kíl.
Podvozok Základná zostava podvozku je overená časom a preto sa nemenila. Jedinou zmenou je hliníkový nosník na spodnom ráme, ktorý prešiel odtučňovacou diétou a je o 3 kilá ľahší. Absolútnou novinkou je jednoramenná Pro-arm kyvná vidlica vzadu s centrálne uloženým tlmičom pruženia, ktorý ponúka 108 mm s možnosťou nastavenia predpätia a útlmu. Predná teleskopická vidlica má priemer 43 mm a ponúka možnosť nastavenia predpätia. Menšiu úpravu vidlice si vyžiadalo osadenie radiálne uchytených strmeňov štvorpiestikových brzdných strmeňov. Vpredu je teda dvojica 310 mm plávajúcich kotúčov. Vzadu je jeden 256 mm kotúč a celý brzdový systém je vybavený dvojkanálovým ABS systémom.
Dizajn atraktívneho športovca Športový elegán by mohol byť jeden z názvov, ktorým by sme mohli novú VFR oslovovať. Celková úprava dizajnu (plasty, sedlo, koncovka výfuku atď.) je už na prvý pohľad zjavná. Krivky sú stále ostré, ale celkové telo stroja pôsobí oveľa ladnejším dojmom. Predný svetlomet v tvare písmena „X“ je vybavený LED technológiou a to isté platí aj pre zadné svetlo. Smerovky sú zapracované do zrkadiel. Spolujazdec má viac miesta ako u predošlých modelov. Okrem toho má motocykel nastaviteľnú výšku sedla v rozmedzí 789 až 809 mm (+ ďalších 15 mm v príplatkovej výbave). Šírka v strednej časti bola znížená o 40 mm, takže VFR pôsobí kompaktnejšie.
Výbava a príslušenstvo Unikátny je samovypínací systém pre smerovky. Nefunguje na báze časového spínača, ale meria rozdiel v rýchlosti predného a zadného kolesa a na jeho základe vyhodnocuje, či indikátor vypnúť alebo nie. Jednou z noviniek je palubovka, ktorá okrem základných vecí zobrazuje aj stupeň vyhrievania rukovätí, pričom 5-stupňové vyhrievanie je v štandardnej výbave. Nezabúdajme, že sa jedná o športovo-turistický motocykel a vyhrievanie rukovätí na cestách je neoceniteľné. Honda po prvýkrát ponúka asistenčný systém radenia a podobne ako na okruhových motocykloch pri radení nahor nie je potrebné stláčať páčku spojky.
Honda VFR800F Motor: 782 ccm, 16 ventilov, DOHC, V4 Výkon: 105 k pri 10 250 ot./min. Krút. moment: 75 Nm pri 8 500 ot./min. Prevodovka: 6-stupňová, reťaz Rozmery (D x Š x V): 2 134 x 748 x 1 203 mm Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hlin. zliatiny Prevádzková hmotnosť: 239 kg Rázvor: 1 460 mm Výška sedla: 789 / 809mm Objem pal. nádrže: 21,5 l Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17
Neviem, ale moja 2005 sa mi paci viac. Vyfuky pod sedlom su podla mna u starsieho modelu krajsie. Novy model neba Dual CBS? Asi nie, ked sa nespomina v clanku. Ak jazdim normalne +- normalne mam tiez dpotrebu okolo 5,5Lú 100 km. Samozrejme ak jazdim velmi sportovo (okruh), splha sa spotreba na viac ako 10L/ 100km
Mne to nesedí na výzor, ako keby skočili o 15 rokov späť. Ale V4 je V4, ten motor je úžasný, jazdí sa jedna radosť, to uznávam. Mne sa páči model s výfukmi pod sedadlom z 2002.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
AIR
7. marca 2014 at 8:04
Legenda od Hondy… len skoda toho maleho dojazdu, na tak velku nadrz … v tomto nejako konstrukteri zaspali dobu… 😟 😟 😟
milan3232
8. marca 2014 at 17:33
Neviem, ale moja 2005 sa mi paci viac. Vyfuky pod sedlom su podla mna u starsieho modelu krajsie. Novy model neba Dual CBS? Asi nie, ked sa nespomina v clanku.
Ak jazdim normalne +- normalne mam tiez dpotrebu okolo 5,5Lú 100 km. Samozrejme ak jazdim velmi sportovo (okruh), splha sa spotreba na viac ako 10L/ 100km
Palika
16. marca 2014 at 7:09
Mne to nesedí na výzor, ako keby skočili o 15 rokov späť. Ale V4 je V4, ten motor je úžasný, jazdí sa jedna radosť, to uznávam. Mne sa páči model s výfukmi pod sedadlom z 2002.