Connect with us

Spravodajstvo

Nový boxer pre BMW

Publikovaný

on

BMW uvoľnilo prvé informácie o novinkách pre nastávajúcu sezónu, ktoré sa týkajú najmä modelovej rady R, ktorú poháňa dobre známy dvojvalec „boxer“. Práve pohonná jednotka sa dočkala najväčších zmien v podobe ventilového rozvodu DOHC s dvojicou vačkových hriadeľov v každom valci. Táto zmena je namierená najmä na zvýšenie maximálneho výkonu, no zároveň aj zvýšenia krútiaceho momentu. Výkon v tomto prípade vzrástol na hodnotu 110 k pri 7 750 ot./min. a krútiaci moment vrcholí na 120 Nm pri 6 00 ot./min. Okrem toho sa zvýšila aj hranica maximálnych otáčok, ktorá sa posunula až na hranicu 8 500 otáčok, čo prinieslo širší okruh využiteľných otáčok. Nový motor sa objaví v cestnom endure R 1200 GS a turistike R 1200 RT.
Samotný motor nie je jedinou zmenou na spomínaných modeloch a oba sa dočkali ďalších drobných vylepšení. V prípade cestného endura R 1200 GS je to nový čelný štít s jednoduchším systémom nastavenia. V prípade športovej –turistiky R 1200 RT bolo tých zmien o niečo viacej. Najväčšou novinkou je druhá generácia elektronicky nastaviteľného systému pruženia ESA II, ktorý teraz ponúka ďalšie možnosti nastavenia pruženia. Pribudol aj nový prístrojový panel a výkonná audiosústava, ktorá okrem zabudovaného CD prehrávača komunikuje aj s vašim iPodom alebo MP3 prehrávačom.

BMW R 1200 RT 2010

Nový boxer pre BMW

Advertisement

10 komentárov

1 komentár

  1. VMax

    8. novembra 2009 at 8:18

    Nieže by ten motor už vyhodili na smetisko 😛 🤐 😛 🤐

  2. dusik

    8. novembra 2009 at 22:26

    To je asi posledný motor, čo by mal skončiť na smetisku 🙂

  3. raptor

    9. novembra 2009 at 5:11

    Skor ma mrzi ze s toho robia tocive „stelvio“ a krutak sa s kazdym novsim modelom posuva hore

    jednou zo zmien ktore nie su spomenute v clanku je klapka vo vyfuku koli „sportovemu zvuku“

    – je to len dalsie k***itko ktore bude pripojene cez dvoje rele a sedem kablov a bude generovat chyby
    – preco dali do kazdeho valca dve vacky a DOHC rozvod nechapem.. asi aby sa nedali steluvat ventily
    – tie dva sroby drziace ventildekel sa mi taktiez nepacia oproti tym styrom povodnym (asi treba setrit na kazdom vacsom srobe)
    – no veru ak 1200GS tak model 08-09 😕

  4. MartineR

    9. novembra 2009 at 7:36

    … súhlas s V.I.P.H.V.D.
    stará dobrá jedenásťpäťdesiatka …

  5. dusik

    11. novembra 2009 at 0:52

    [linka]

    výroba GS vo fabrike …

  6. dusik

    12. novembra 2009 at 1:28

    Dve krajiny, dva rozdielne prístupy pri výrobe Boxerov

    [linka]

    [linka]

  7. ZOMBY

    12. novembra 2009 at 6:23

    Ale chlapci s bmw maju stale co dohanat a zabite ma 🙂 [linka]

  8. raptor

    12. novembra 2009 at 6:41

    Dusik ako sa hovori… ked dvaja robia to iste, nikdy to nie je to iste 🙂

  9. MartineR

    12. novembra 2009 at 8:06

    ZOMBY toto tu už určite bolo, ale predsa … [linka]

  10. dusik

    12. novembra 2009 at 11:35

    raptor veď práve…len je zaujímavé pozrieť sa na výrobu motoriek v BMW a na výrobu Uralov…

    človek má pocit, že sa preniesol v čase a v Rusku ešte vládne báťuška Stalin….

    inak som zvedavý, či tento koncept motora prežije aj naďalej,….. pevne verím že áno 🙂

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri