Connect with us

Spravodajstvo

Oficiálne potvrdené – BMW HP4 už v tomto roku

Publikovaný

on

BMW Motorrad oficiálne predstavil exkluzívnejšiu verziu superšportu S 1000 RR s označením HP4. Nový model bude verejnosti predstavený už na jeseň a mal by sa do predaja dostať ešte v tomto roku. HP4 tak nadväzuje na exkluzívne športové dvojvalce HP2 Enduro, HP2 Megamoto a HP2 Sport, ktoré BMW predstavilo v minulosti.

Nový model HP4 sa môže vďaka sérii úprav pochváliť titulom najľahšieho superšportového štvorvalca o objeme 1000 ccm na trhu, keď s náplňami a 90% paliva v nádrži váži len 199 kg (169 kg suchá hmotnosť a racingovým systémom ABS). Pod celkovú úsporu hmotnosti 8,8 kg sa v najväčšej miere podpísali nové 7 lúčové kované ráfy kolies, ľahšia batéria a nová koncovka výfuku s titánovými zvodmi.
Úspora hmotnosti nie je jediným rozdielom v porovnaní so štandardným modelom S 1000 RR a z pohľadu okruhového motocykla HP4 ponúka oveľa viac racingových komponentov. Za najdôležitejšiu novinku však môžeme považovať prítomnosť nového systému aktívneho pruženia DDC, ktorý na základe informácii získaných z rôznych senzorov automaticky upravuje tuhosť pruženia vzhľadom na kvalitu vozovky a rýchlosť ako sa motocykel pohybuje. Tento systém má pritom na tomto motocykli svetovú premiéru. Inováciám sa nevyhol ani brzdný systém a model HP4 je ponúkaný s upraveným systémom Race ABS, ktorý vychádza zo ošpecifikácii racingového systému vyvinutého v nemeckom šampionáte superbikov IDM.
Úprav sa dočkal aj elektronický systém trakčnej kontroly DTC, ktorý najnovšie ponúka možnosť citlivejšieho nastavenia v režime „Slick“, ktorý si môže jazdec upravovať sám aj počas jazdy. Nové rozmery 200/55-17 má zadná pneumatika.
Ďalšou novinkou v porovnaní so štandardným modelom je prítomnosť podporného systému „Launch Control“, ktorý v režime „Slick“ pomáha jazdcovi počas štartu dostať na zadné koleso maximum výkonu a zabraňuje nechcenému „Wheelie“ počas rozbehu.
Bezo zmien zostávajú výkonové parametre v podobe maximálneho výkonu 193 k pri 13 000 ot./min. a krútiaceho momentu 112 Nm pri 9 750 ot./min. Upravené sú však jednotlivé výkonové režimy a odteraz má jazdec k dispozícii plný výkon vo všetkých štyroch režimoch, čo platí aj pre režim „Rain“ určený na mokrú vozovku. Samozrejme, jednotlivé režimy sa odlišujú priebehom výkonovej krivky a spôsobom akým sa výkon dostáva na zadné koleso.

Oficiálne potvrdené – BMW HP4 už v tomto roku

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri