Connect with us

Spravodajstvo

Piaggio v roku 2011

Publikovaný

on

Taliansky koncern Piaggio Group, ktorý okrem značky Piaggio združuje ešte ďalších 6 značiek (Aprilia, Vespa, Scarabeo, Moto Guzzi, Gilera a Derbi) zverejnil svoje obchodné výsledky za rok 2011. Pre taliansku firmu to bolo rozhodne úspešné obdobie, keď finančný rok uzavrela so ziskom 47 miliónov Eur v porovnaní zo ziskom 42,8 mil. Eur, ktorý firma zaznamenala v roku 2010.
Predaj motocyklov skončil na čísle 38 300 kusov, čo je pokles o 4% v porovnaní s rokom 2010. Naopak predaj skútrov narástol o 6,1% na 376 700 kusov. Najväčší nárast pritom Piaggio zaznamenalo na ázijskom trhu, kde predajné čísla narástli až o 75,9% na 104 800 kusov. Vysoký nárast firma zaznamenala aj na severoamerickom trhu, kde nárast dosiahol 63,8%, pričom sa predalo 10 300 nových skútrov. Naopak európsky trh bol poznačený predovšetkým prepadom predaja na domácom trhu a v Španielsku.
Piaggio si zachováva optimistický výhľad aj na rok 2012, keď očakáva výrazný nárast predaja najmä v Indii, kde v apríli oficiálne rozbehne výrobu a predaj skútrov Vespa. Predaje motocyklov by mala podporiť nová generácia motorov s nižšou spotrebou a zníženými emisiami. Moto Guzzi už nový motor predstavila v modelovej rade V7.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri