Connect with us

Testy a recenzie

Poriadne nabrúsený sršeň – Test Honda CB600F Hornet

Publikovaný

on

V Motomagazíne č.: 7-8 / 09 si môžete prečítať test Hondy CB600F Hornet

Kto z vás ešte nevidel nabrúseného Horneta na zadnom, alebo nalomeného na niektorom z ?množstva? našich okruhov, mal by vrátiť vodičský preukaz a kúpiť si bicykel. Hornet je už roky najčastejšie viditeľná motorka na našom aj najbližších trhoch (keď neberiem Jawu 🙂 ). Myslím, že každý z nás s touto Hondou nejakým spôsobom už prišiel do kontaktu, rozpoznáme ho na diaľku a technické parametre vieme naspamäť, ale hlavne nikto na ňu nemôže povedať, že by si ?Sršeň? svoje prvenstvo v obľúbenosti nezaslúžil. Napísalo sa o ňom množstvo testov s rovnakým výsledkom.

Na úvod treba povedať, že pre rok 2009 je Hornet mierne vynovený a aj keď to na prvý pohľad ani nezbadáte, tak pred vami stojí nový a vylepšený Hornet. Po pravde tých úprav nakoniec až tak veľa nebolo a okrem novej prednej vidlice a nového zadného tlmiča sa zmeny dotkli len upravenej prístrojovky a samozrejme nových farebných kombinácii motocykla, no najmä nové pruženie je určite prínosom. O čom bude teda náš test? O jednej z najuniverzálnejších motoriek na trhu. O legende, ktorá je stále živá a ako sa tak na ňu pozerám, tak tu ešte dlho bude robiť problém pre zvyšok trhu.
Každý redaktor sa teší na novú sezónu po zime, ako malý chlapec na Vianoce, no a dostať na úvod Horneta 600, to je niečo, ako sex z dvoma cicami naraz… Teraz už len ostáva vyriešiť základné prekážky. Veselé jarné počasie, rozbesnení vodiči na prezutých letných gumách a všade tony nasypaného štrku. Ale keďže si človek nevyberá, kde sa narodí, beriem to športovo a sadám si na jedno z najkrajších sedadiel aké som za posledné roky videl.

Celý test je publikovaný v Motomagazíne č.: 7-8 / 2009 – už je v predaji.

Honda CB600F Hornet
Motor

Typ: kvapal. chladený 4-taktný radový štvorvalec, rozvod DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 67 x 42,5 mm
Zdvihový objem: 599 ccm
Kompresný pomer: 12:1
Max. výkon: 102 k pri 12 000 ot./min
Max. krút. moment: 63,5 Nm pri 10 500 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: digitálne, tranzistorové
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
Podvozok
Rám: jednoduchý chrbticový pozváraný z hliníkovej zliatiny
Rozmery (D x Š x V): 2 090 x 740 x 1 095 mm
Rázvor: 1 435 mm
Výška sedla: 800 mm
Objem palivovej nádrže: 19 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside down, priemer klzákov 41 mm, zdvih, 120 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia, zdvih 125 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúčová, priemer kotúča 296 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm
Hmotnosť: 198 kg (pohotovostná hmotnosť)
Cena: 7 190 Eur (210 580,74 Sk)

Text: E. Chudovský, foto: V. Brniak, Motomagazín & Motocykel.sk

Honda CB600F Hornet – silná, pohodlná, vzbudzujúca rešpekt a silu

Poriadne nabrúsený sršeň

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri