Pre priaznivcov športových štvorkoliek vybavených náhonom 4×4 je Cam-Am Renegade už pár rokov synonymom športovca dokonale vybaveného do ľubovoľného terénu. Ohromný výkon v kombinácii s komfortným a vyváženým podvozkom radí Renegada medzi top voľby pre aktívnych športovcov, ktorí každý víkend vyrážajú hľadať hranice možnosti nielen seba ale aj svojej štvorkolky. Pre rok 2012 prichádza výrazná inovácia v podobe nového motora a modernizovaného podvozku.
Litrové „véčko“ Aj keď to na prvý pohľad možno tak nevyzerá a Renegade si zachováva všetky charakteristické črty svojho predchodcu, tak pod povrchom sa udiali veľké zmeny. Tou najväčšou v tomto prípade je použitie poslednej verzie dvojvalca z dielne Rotaxu, ktorý má zdvihový objem zväčšený až na 976 ccm. Kvapalinou chladené „véčko“ vybavené štvorventilovou technikou ovládanou rozvodom SOHC teraz produkuje až 82 k výkonu, ktorý je aj vďaka elektronickému vstrekovaniu VDO Siemens okamžite k dispozícii. Výkon sa už tradične dostáva na kolesá pomocou automatickej prevodovky s plynulým prevodom (variátor), ktorá sa rovnako dočkala úprav s cieľom zvýšiť je odolnosť v extrémnych podmienkach. Nový motor si vyžiadal zmeny v podobe zväčšeného chladiča, ktorý takmer zdvojnásobuje chladiacu kapacitu. Zmenami prešiel vzduchový filter, ktorý je teraz umiestnený vyššie v podvozku a nevyžaduje na údržbu náradie.
Nová generácia rámu SST Základ podvozku tvorí nová generácia oceľového rámu SST. Rám, ktorý tvorí jednoduchú kolísku vyžaduje na svoju konštrukciu menej komponentov a zvarov ako na pôvodnej generácii, zároveň ponúka zvýšenú tuhosť a znížené ťažisko. Zmeny sa dotkli aj inovovaného systému nezávislého zavesenia predných kolies. Výsledkom zmien je zvýšený zdvih pruženia a nové racingové tlmiče Fox HPG. Nové nastavenie prináša aj nezávislý systém zadného pruženia TTI, ktorý zabezpečuje len kolmý pohyb kolesa smerom nahor a dolu počas prepruženia. Nové nastavenie je tuhšie a prináša zdvih až 236 mm. Brzdný systém už tradične ponúka špičkové parametre v podobe štyroch kotúčov, ktoré sú spomaľované pomocou dvojpiestikových strmeňov.
Špičková technika Renegade sa tradične opiera najmodernejšiu techniku, ktorá pochádza z modelovej rady Outlander a okrem nekompromisného športovca je tak aj vynikajúcim náradím na voľný čas, a nebojí sa ani pracovného nasadenia. Špecialitou štvorkoliek Can-Am je prítomnosť viskóznej spojky Viscolok QE na diferenciály prednej nápravy, ktorá neustále monitoruje otáčky kolies a keď zistí, že jedno z kolies sa točí rýchlejšie, tak automaticky prenesie viac výkonu na to druhé a v prípade potreby dokáže počas jazdy bez zásahu jazdca úplne uzamknúť diferenciál a obe kolesá sa točia rovnakou rýchlosťou. V prípade, že siahnete po verzii XC, tak máte k dispozícii aj 3-stupňový dynamický posilňovač riadenia, ktorý okrem ľahšieho ovládania dokáže aj tlmiť rôzne nárazy, ktoré by sa inak prenášali do riadenia. Jazdec si môže vybrať z troch rôznych stupňov tuhosti riadenia, pričom v každom režime sa citlivosť posilňovača mení podľa okamžitej rýchlosti. So zvyšujúcou sa rýchlosťou klesá účinok tlmiča riadenia a pri pomalej sa naopak zvyšuje.
Verzia Renegade 1000 X XC Can-Am bude aj naďalej ponúkať verziu XC, ktorá je okrem posilňovača riadenia vybavená ďalšími racingovými doplnkami, ktoré z neho robia športové náradie pripravené postaviť sa na štart vrcholných podujatí country crossu bez potreby ďalších investícii. Špičkové komponenty pruženia Fox Racing Shox Podium X ponúkajú možnosť dokonalého nastavenia kompresie a predpätia. Špeciálne hliníkové kolesá sú vybavené systémom uzamknutia bočnice pneumatiky o ráf, ktorý zabráni pretočeniu pneumatiky na ráfe (beadlock rims). Ďalšie doplnky ako hliníkový kryt motora, kryty riadidiel pomáhajú chrániť jazdca a citlivé časti štvorkolky v prípade nárazu.
Can-Am Renegade 1000 Cena: 15 950 Eur (verzia X XC)
Motor: 976 ccm, 8 ventilov, SOHC, V2
Výkon: 82 k
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT + spiatočka, kardanový hriadeľ
Rozmery (D x Š x V): 2 184 x 1 168 x 1 143 mm
Rám: kolískový, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 312 kg
Rázvor: 1 295 mm
Výška sedla: 877 mm
Objem pal. nádrže: 20,5 l
Pneu: vpredu: 25×8 – 12, vzadu: 25×10 – 12
Autor: Miro Tamáši, foto: archív Motomedia
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 3/2012
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.