Connect with us

Spravodajstvo

Predstavenie Can-Am Renegade 1000

Publikovaný

on

Zrodený k dominancii

Pre priaznivcov športových štvorkoliek vybavených náhonom 4×4 je Cam-Am Renegade už pár rokov synonymom športovca dokonale vybaveného do ľubovoľného terénu. Ohromný výkon v kombinácii s komfortným a vyváženým podvozkom radí Renegada medzi top voľby pre aktívnych športovcov, ktorí každý víkend vyrážajú hľadať hranice možnosti nielen seba ale aj svojej štvorkolky. Pre rok 2012 prichádza výrazná inovácia v podobe nového motora a modernizovaného podvozku.

Litrové „véčko“
Aj keď to na prvý pohľad možno tak nevyzerá a Renegade si zachováva všetky charakteristické črty svojho predchodcu, tak pod povrchom sa udiali veľké zmeny. Tou najväčšou v tomto prípade je použitie poslednej verzie dvojvalca z dielne Rotaxu, ktorý má zdvihový objem zväčšený až na 976 ccm. Kvapalinou chladené „véčko“ vybavené štvorventilovou technikou ovládanou rozvodom SOHC teraz produkuje až 82 k výkonu, ktorý je aj vďaka elektronickému vstrekovaniu VDO Siemens okamžite k dispozícii. Výkon sa už tradične dostáva na kolesá pomocou automatickej prevodovky s plynulým prevodom (variátor), ktorá sa rovnako dočkala úprav s cieľom zvýšiť je odolnosť v extrémnych podmienkach. Nový motor si vyžiadal zmeny v podobe zväčšeného chladiča, ktorý takmer zdvojnásobuje chladiacu kapacitu. Zmenami prešiel vzduchový filter, ktorý je teraz umiestnený vyššie v podvozku a nevyžaduje na údržbu náradie.

Nová generácia rámu SST
Základ podvozku tvorí nová generácia oceľového rámu SST. Rám, ktorý tvorí jednoduchú kolísku vyžaduje na svoju konštrukciu menej komponentov a zvarov ako na pôvodnej generácii, zároveň ponúka zvýšenú tuhosť a znížené ťažisko. Zmeny sa dotkli aj inovovaného systému nezávislého zavesenia predných kolies. Výsledkom zmien je zvýšený zdvih pruženia a nové racingové tlmiče Fox HPG. Nové nastavenie prináša aj nezávislý systém zadného pruženia TTI, ktorý zabezpečuje len kolmý pohyb kolesa smerom nahor a dolu počas prepruženia. Nové nastavenie je tuhšie a prináša zdvih až 236 mm. Brzdný systém už tradične ponúka špičkové parametre v podobe štyroch kotúčov, ktoré sú spomaľované pomocou dvojpiestikových strmeňov.

Špičková technika
Renegade sa tradične opiera najmodernejšiu techniku, ktorá pochádza z modelovej rady Outlander a okrem nekompromisného športovca je tak aj vynikajúcim náradím na voľný čas, a nebojí sa ani pracovného nasadenia. Špecialitou štvorkoliek Can-Am je prítomnosť viskóznej spojky Viscolok QE na diferenciály prednej nápravy, ktorá neustále monitoruje otáčky kolies a keď zistí, že jedno z kolies sa točí rýchlejšie, tak automaticky prenesie viac výkonu na to druhé a v prípade potreby dokáže počas jazdy bez zásahu jazdca úplne uzamknúť diferenciál a obe kolesá sa točia rovnakou rýchlosťou. V prípade, že siahnete po verzii XC, tak máte k dispozícii aj 3-stupňový dynamický posilňovač riadenia, ktorý okrem ľahšieho ovládania dokáže aj tlmiť rôzne nárazy, ktoré by sa inak prenášali do riadenia. Jazdec si môže vybrať z troch rôznych stupňov tuhosti riadenia, pričom v každom režime sa citlivosť posilňovača mení podľa okamžitej rýchlosti. So zvyšujúcou sa rýchlosťou klesá účinok tlmiča riadenia a pri pomalej sa naopak zvyšuje.

Verzia Renegade 1000 X XC
Can-Am bude aj naďalej ponúkať verziu XC, ktorá je okrem posilňovača riadenia vybavená ďalšími racingovými doplnkami, ktoré z neho robia športové náradie pripravené postaviť sa na štart vrcholných podujatí country crossu bez potreby ďalších investícii. Špičkové komponenty pruženia Fox Racing Shox Podium X ponúkajú možnosť dokonalého nastavenia kompresie a predpätia. Špeciálne hliníkové kolesá sú vybavené systémom uzamknutia bočnice pneumatiky o ráf, ktorý zabráni pretočeniu pneumatiky na ráfe (beadlock rims). Ďalšie doplnky ako hliníkový kryt motora, kryty riadidiel pomáhajú chrániť jazdca a citlivé časti štvorkolky v prípade nárazu.

Can-Am Renegade 1000
Cena: 15 950 Eur (verzia X XC)
Motor: 976 ccm, 8 ventilov, SOHC, V2
Výkon: 82 k
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT + spiatočka, kardanový hriadeľ
Rozmery (D x Š x V): 2 184 x 1 168 x 1 143 mm
Rám: kolískový, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 312 kg
Rázvor: 1 295 mm
Výška sedla: 877 mm
Objem pal. nádrže: 20,5 l
Pneu: vpredu: 25×8 – 12, vzadu: 25×10 – 12

Autor: Miro Tamáši, foto: archív Motomedia

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 3/2012

Predstavenie Can-Am Renegade 1000

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri