Connect with us

Testy a recenzie

Prémiová zábava za ľudovú cenu

Publikovaný

on

Test Access Max 700i Long 4×4


Značka Access s predstavením výkonného úžitkového modelu Max 700 urobila v minulom roku poriadny skok vpred a zaradila sa medzi ďalšie renomované značky, ktoré disponujú veľkoobjemovým jednovalcom. Krátka a výkonná štvorkolka nadchla svojím športovým prejavom a ochotou púšťať sa aj do toho najnáročnejšieho terénu. Je tu však rok 2014 a s ním prichádza ďalšia dobrá správa v podobe predĺženej verzie tohto modelu s označením Max 700i Long 4×4.

Najskôr šport a potom práca
Minuloročné zvezenie s krátkou verziou Maxa bolo celkom adrenalínovým zážitkom a vďaka kombinácii výkonného motora, krátkeho rázvoru a ľahkého ovládania som sa viac venoval zábave v podobe dlhých kontrolovaných driftov a rýchlych prejazdov úzkymi lesnými cestami, ako riešiť úžitkové vlastnosti tohto divocha, ktoré sú mimochodom veľmi dobré. Jednoducho Max ma neustále lákal k veciam, ktoré sa s označením „pracant“ nezlučujú. Už vtedy ma napadlo, že dlhšia verzia by mohla priniesť pokoj a rozvahu, ktorú k práci  potrebujete.

Extra centimetre naviac
Pri zbežnom pohľade na predĺženú verziu modelu Max bez doplnkovej výbavy vôbec nemáte pocit prehnane veľkej a robustnej štvorkolky. Konštruktéri myslím že odviedli výbornú prácu, keď aj predĺžený Max si zachováva dynamickú a športovú siluetu krátkej verzie. Na druhej strane, rázvor narástol o 180 mm na konečných 1 440 mm. V kombinácii so zadným boxom Kimpex vzniká veľké a pohodlné kreslo stvorené na jazdu vo dvojici. No a ako sme sa presvedčili v teste, ponúka naozaj dostatok miesta pre dve dospelé osoby. Spolu s rázvorom samozrejme narástla aj dĺžka, ktorá sa zväčšila o 160 mm na konečných 2 220 mm. Táto dĺžka však ešte stále ponúka dostatok priestoru na manévrovanie aj v tesnejšom teréne a Access určite patrí medzi najobratnejšie predĺžené štvorkolky na trhu.

Bohatá výbava už v sérii
Predĺžený Max vás bude hýčkať aj bohatou výbavou doplnkov, ktoré na vás čakajú už v sériovom prevedení. Základ tvorí už spomínaný zadný box Kimpex vybavený robustnými madlami, ktorý je doplnený opierkou a vyvýšeným podsedákom pre spolujazdca. Na prvý pohľad to nie je to najluxusnejšie, čo sme v oblasti starostlivosti o spolujazdca videli, no zdanie v tomto prípade klame a posed je skutočne komfortný. Plusom je samozrejme aj možnosť rýchlej demontáže a štvorkolka sa premení na jednomiestnu v priebehu pár minút. Ďalším prvkom výbavy je čelná kapotáž, ktorá okrem ochrany, prináša aj extra odkladacie priestory a jednu 12V zásuvku a USB konektor určený na nabíjanie zariadení vybavených takouto zásuvkou. Max má okrem toho ešte jednu 12V zásuvku, ktorá je umiestnená na pravom blatníku. Možnosť pripojenia rôznych elektrických zariadení je tak bezkonkurenčná. Z ďalšej výbavy spomeniem ešte výkonný elektrický naviják, hliníkové ráfy, kovové nosiče, ochranný rám vpredu, kryt podvozku a homologované ťažné zariadenie.

Výkonný jednovalec
Už počas minuloročného testu zanechal moderný jednovalec o objeme 686 ccm výborný dojem a na nedostatok výkonu sa sťažovať nebudete. Platí to aj v prípade predĺženej verzie a 50 k výkonu a 55 Nm krútiaceho momentu si hravo poradí s extra 50 kg hmotnosti naviac. V praxi to znamenalo zaradenie rýchleho prevodu „H“ a potom už len nechať motor spracovať. Pomalé presuny náročným terénom alebo rýchla akcelerácia nerobia motoru žiaden problém. Ak radi jazdíte v teréne na istotu je tu potom aj pomalý prevod „L“, ktorý však okrem extra sily prináša aj celkom slušnú maximálku a v teréne si často vystačíte aj s týmto prevodom. K motoru snáď len jedna výtka, ktorá sa týka radenia jednotlivých prevodov, ktoré zapadali trochu sťažka, no išlo prakticky o úplne novú a surovú štvorkolku, preto je viac ako pravdepodobné, že sa to postupne zlepší.

Maximálna prejazdnosť
Keď sa pridávajú podvozku centimetre naviac, tak to má vždy svoje pre a proti. V prípadné predĺženého Maxa mám však pocit, že klady vysoko prevažujú prípadne nedostatky. Spomínaných 180 mm extra rázvoru prinieslo stabilitu naviac, ktorá je citeľná v náročnom a strmom teréne, kde krátka verzia vyžadovala aktívnejšiu prácu jazdca. Predĺženým podvozkom neutrpela ani svetlá výška a prejazd veľkými nerovnosťami stále zvláda s istotou. Samozrejme, mierne utrpela obratnosť štvorkolky, no výkonný motor dokáže  extra centimetre kompenzovať. Riadenie tak v drvivej väčšine situácií zostáva ľahké a jedine pri zapnutom náhone 4×4 v kombinácii s aktivovanou uzávierkou pociťujete zvýšený odpor. Prémiová a podstatne drahšia konkurencia to rieši pomocou posilňovača riadenia, ktorý na Accesse zatiaľ nenájdete, no pri pohľade na jeho výbornú cenu tento doplnok s radosťou oželiem.

Záver
Modelová rada Access Max 700 je pre mňa príjemným prekvapením a za cenu, ktorá je podstatne priaznivejšia sa výkonom a jazdnými vlastnosťami približuje prémiovej konkurencii. Osobne ma oslovila práve predĺžená verzia, ktorá pomohla zvýrazniť úžitkové vlastnosti štvorkolky bez toho, aby príliš utrpeli športové jazdné vlastnosti.

Access Max 700i Long 4×4
Cena: 6 545 Eur
Motor: 686 ccm, 4 ventily, SOHC, R1
Výkon: 50 k pti 5 000 ot./min.
Krút. moment: 55 Nm
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT, kardanový hriadeľ
Rozmery (D x Š x V): 2 040 x 1 200 x 1 252 mm
Rám: kolískový, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 305 kg
Rázvor: 1 260 mm
Výška sedla: 800 mm
Objem pal. nádrže: 21 l
Pneu: vpredu: 25×8-12, vzadu: 25×10–12
Homologizácia: áno

ATV na test zapožičal: ASP Group, s. .r.o., Žebrák (CZ)
Text: Miro Tamáši, foto: Vlado Brniak
Článok bol publikovaný v Motomagazíne 5/2014.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri