Connect with us

Spravodajstvo

Prichádzajú nové Enfieldy?

Publikovaný

on

Royal Enfield Ltd., výrobca klasických motocyklov Enfield Bullet poháňaných jednovalcom, začal výrobu niekedy začiatkom 50tych rokov a vyrába ich dodnes. Celkom prekvapivá bola správa, že indický výrobca pracuje na úplne novom motore, ktorý by mal poháňať všetky budúce modely Enfieldu.

Motor označovaný ako UCE (Unit Construction Engine) bude prvým motorom Enfieldu, ktorý nebude mať oddelenú prevodovku od motora a očakáva sa, že bude mať elektronické vstrekovanie. Tento krok pravdepodobne zaskočí fanúšikov enfieldovskej tradície, avšak kvôli sprísňujúcim sa emisným normám sa páni v Indii rozhodli vytvoriť motor, ktorý bude spoľahlivejší a ekonomickejší.

Motor sa vyvíja priamo vo fabrike firmy Royal Enfield Ltd., o jeho testing sa však stará japonská firma. Výrobca plánuje predstavenie nového motocykla s novým motorom už v priebehu tohto roka. Motor mal svoju "predvádzačku" už v novembri minulého roka na Medzinárodnej Motocyklovej Show v Birminghame, Anglicko.

Na tento rok Enfield pripravil pre britský trh nový motocykel s názvom Woodsman. Tento bol inšpirovaný modelmi Enfield Trials Bullet z konca 50tych rokov a modelmi street scrambler z rokov 60tych. Nový Woodsman je poháňaný motorom o objeme 500 ccm, má sólo sedadlo, zadný držiak a výfuk vedený vrchom.

Štandardom pre motocykle je predná kotúčová brzda, elektrický štartér a päť stupňová prevodovka. Enfield zaručuje nárast sily o 10%.

Nový motor Enfieldu

Prichádzajú nové Enfieldy?

Advertisement

11 komentárov

1 komentár

  1. yamaxx

    22. januára 2008 at 21:57

    Na tento rok Enfiled pripravil pre britský trh nový motocykel s názvom Woodsman. 😁 😁 😁

    strateny syn sa vracia domov,…… 😉

  2. papaya

    23. januára 2008 at 10:25

    Chalani ako je to spravne enfiled alebo enfield ?
    wikipedia mi hovori, ze to ma byt Royal Enfield.

    to len tak na okraj :)))

  3. yamaxx

    23. januára 2008 at 13:44

    Samozrejme tak ako pises……. nevsimol som si to a iba skopiroval ..mam pocit ze pisatel toho clanku ani netusi ,ze to je anglicky motocykel s prenesenou vyrobou do Indie….skoda tej modernizacie…..okrem HD,Uralu a Dnepra to bola tusim jedina moznost kupy noveho veterana…..

  4. eXeBaT

    23. januára 2008 at 13:57

    Opravil som to.

  5. Puco

    23. januára 2008 at 14:15

    Yamaxx – omyl, eče aj triumph (thruxton, scrambler, bonevill…) robý v retro štýle, dokonca aj ducati, moto guzzi….

  6. yamaxx

    25. januára 2008 at 14:13

    Exe to si pisal TY??…sorry…som vedla ….. ospravedlnujem sa……

    Puco…ano mas pravdu…… 🙂

  7. Heavy

    26. januára 2008 at 12:10

    yamaxx – a aj Jawa vyrába v retro štýle – neustále… 😉

    ALL Odbočím od témy –
    Nemám nič proti tejto značke…na svoju dobu boli tie moto v pohode, ale ich nová produkcia? K tomu asi len toľko:“…já jdu blejt, velebnosti.“ 🙄 😁
    Zopár „vydarených“ kúskov zo súčastnej produkcie:
    [linka]
    [linka]

    Nechápem ako mohli v Jawe takto zaspať vývoj, alebo je to fakt problém na kresliacu dosku nakresliť niečo normálnejšie? A to, že sú v Jawách Rotaxy svedčí o totálnom úpadku tejto značky, ktorá mala kedysi zvuk…no čo už. 😕

  8. yamaxx

    26. januára 2008 at 12:30

    Heavy…. 😶 …to uz nie je retro styl ..ked mozes vymenit nadrz za tu ,co mas 40 rokov v pivnici….. 😁

  9. Heavy

    26. januára 2008 at 12:41

    yamaxx 😀 Pripadá mi to tak, že konštruktéri najprv spravili inventúru v skladoch a keď presne vedeli, ktoré súčiastky tam sú, začali kresliť a dokreslili zvyšok motorky… 🤣

  10. papaya

    26. januára 2008 at 13:44

    Heavy co by si chcel za 5Sk? Na tu cenu za ktoru sa predavaju je to az moc luxusne… uz len ked si prehodis nadrz s tou co Ti lezi 40r. v pivnici ziskas jednou ranou veterana. 🤣 🤣

  11. Heavy

    26. januára 2008 at 13:47

    papaya – rozdiel medzi tými nádržami spočíva len v tom, že tá moja bola 40 rokov v pivnici a tá ich zase v sklade – možno sú aj vyrobené v jednej sérii… 😀 😀 😀

    A než si mám kúpiť toto za 5 korún, to si radšej kúpim papuče za 4,50… 😀 😀 😀

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Partneri