Connect with us

Spravodajstvo

Race for Fun v Trenčíne bude aj v roku 2008 dvakrát

Publikovaný

on

S cieľom prilákať motorkárov z našich ulíc na pretekárske okruhy zorganizovala v júni tohto roku Slovenská motocyklová federácia spolu so spoločnosťou Mototrade Racing Bratislava na letisku v Trenčíne podujatie Race for Fun. Stále viac a viac premárnených mladých životov predovšetkým na našich kopcoch (Baba či Šturec) nedala spávať nadšencom, ktorí sa nezľakli usporiadať takéto preteky a to aj napriek tomu, že na Slovensku nemáme špeciálny pretekársky okruh.

Na Trenčianskom letisku sa v minulosti konali motocyklové preteky a to dokonca aj ako súčasť medzinárodného seriálu Alpe Adria Cup. Naposledy to však bolo v roku 2003, kedy sa zo Slovenska cestné motocyklové preteky na dlhé štyri roky odsťahovali.
Slovenským motorkárom sa teda naskytla veľmi zaujímavá možnosť zajazdiť si na uzavretom bezpečnom okruhu, kde si navyše mohli pozrieť, ako jazdia preteky skutoční profi-pretekári. Podujatie bolo totiž vypísané aj ako voľné medzinárodné preteky, ktorých sa zúčastnili okrem slovenských pretekárov aj naši západní susedia.
Pre úspešných amatérskych pretekárov, ktorí boli rozdelení na triedy do 600 a nad 600 ccm, boli pripravené finálové jazdy, v ktorých si mohli zmerať sily práve s profi-jazdcami. Žiaľ, to sa v júni kvôli nepriaznivému počasiu neuskutočnilo, no podujatie malo medzi motorkármi veľký ohlas a práve vďaka ich záujmu sa usporiadatelia rozhodli vypísať ešte jedno podujatie Race for Fun, ktoré sa konalo na konci augusta.

To sa stretlo s ešte väčšou odozvou a na trenčianske letisko sa prišla povoziť rovná stovka motorkárov. Tentokrát im počasie prialo a na záver prišlo ku spomínanému porovnaniu sa ?profíkov? a ?amatérov?.

O tom, že takéto podujatie má zmysel, svedčí nielen skutočnosť, že v roku 2008 na štarte podujatí ako M SR, Alpe Adria, či ERES-Racing Cup uvidíme nové tváre, ktoré sa prvý krát objavili práve v Trenčíne, ale predovšetkým to, že z nebezpečných ciest sa niekoľko pretekania chtivých jazdcov bude voziť na podstatne bezpečnejších okruhoch. Jedným z tých, ktorí by to mohli dotiahnuť ďaleko je aj Maroš Faktor, ktorý udivoval prítomných už v júnovom podujatí, kedy so svojou obstarožnou ZX-9 preháňal plnohodnotné litre a svojimi výkonmi by sa nestratil ani v triede profi-pretekárov.

Pre zaujímavosť pripájam názor jedného zo zúčastnených motorkárov na podujatie Race for Fun:
?Jazdu na motorke milujem a tak som niekoľko rokov využíval možnosť poriadne si zajazdiť na Šturci. Iste, za ten čas som prežil veľa kritických chvíľ, kedy mi išlo doslova o život. Svojím spôsobom ma to vzrušovalo, mal som skvelý pocit jazdiť na hranici s motorkou pod zadkom. Na štart v Trenčíne ma prehovoril kamarát a rozhodne to neľutujem! Myslel som si, že Šturec ma naučil poznať hranice toho, čo sa dá s motorkou zvládnuť a myslel som si, že mi to ponúka maximálny adrenalín. Tu v Trenčíne som z toho však veľmi rýchlo vytriezvel. Veľkým šokom bola situácia, keď som brzdil pred zadnou otočkou a myslel som si, že brzdiť sa už neskôr nedá. Vtom momente okolo mňa preletel nejaký profi borec s ´er jednotkou´, začal brzdiť asi o 50 m neskôr ako ja a v efektnom šmyku si motorku ideálne nasmeroval do zákruty. Myslím, že toto podujatie a takéto zážitky by si mali prísť všetci chalani, ktorí jazdia na našich kopcoch. Za dva dni sme tu toho najazdili poriadne veľa a nakoniec som si aj ja posunul svoje hranice o poriadny kus ďalej. Dozvedel som sa, že možností jazdenia na okruhoch sú väčšie a maďarský Pannoniaring býva čoraz viac naplnený slovenskými motorkármi. Takže mám pred sebou so svojou mašinou ďalšie ciele a už teraz sa teším na rok 2008. Toto mi Šturec dať nemôže. Nevravím, že si svoj obľúbený kopec nezájdem zajazdiť, ale už viem, že ho nikdy nepôjdem tak ako doteraz.?

Podujatie Race for Fun sa bude na trenčianskom okruhu konať dvakrát aj v roku 2008 a usporiadatelia veria, že sa na štart postaví ešte viac jazdcov ako tento rok.
Predbežné termíny sú 30.5.-1.6. a 9.-10.8. Samozrejme, o všetkom okolo pretekov v Trenčíne vás budeme včas informovať.

Ján Fizel patril k veľkým osobnostiam oboch tohtoročných podujatí

Advertisement
Suzuki Suzuki
8 komentárov

8 Comments

  1. MartineR

    21. decembra 2007 at 6:37

    Tato veta ma fascinovala asi najviac : „…kedy so svojou obstarožnou ZX-9 preháňal plnohodnotné litre…“
    nuz, aj ja mam „obstarožnú“ ZX9, zeby … ?? 😈

    ninjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    😁

  2. Risso46

    21. decembra 2007 at 7:18

    No vieš, on s ňou stál v prvom rade štartového roštu a to nebola maličkosť. Samozrejme, že som tým nechcel uraziť tento motocykel 😉
    Len som chcel vyzdvihnúť to, čo s ním tento jazdec dokázal, hm?

  3. kxbibo

    22. decembra 2007 at 7:56

    No pôjdem sa konečne na tých asfalťákov pozrieť. 😁 Možno tam budú aj bahniaci najmä tým ktorým je letisko úzke 😁 .

    MartineR však choď budem ti fandiť. kenolg a cucpo tam boli a dobre si zajazdili.

  4. nerd

    23. decembra 2007 at 0:10

    No tento rok uz pojdem jazdit asi aj ja…. 😕

  5. kenolg

    23. decembra 2007 at 20:50

    Celkom slušné termíny, možno stihnem už aj dovolenku 😁

  6. cucpo

    23. decembra 2007 at 21:26

    Kenolg – aku dovolenku ?? 😶

  7. duggo

    24. decembra 2007 at 7:22

    Nejaký profi borec s ´er jednotkou´, začal brzdiť asi o 50 m neskôr ako ja a v efektnom šmyku si motorku ideálne nasmeroval do zákruty.

    chalan na R1tke pripiskol zakrutu a len tak tak to v smyku naklopil do zakruty.. 😁

  8. Risso46

    24. decembra 2007 at 8:20

    Omyl, neprepískol, ten borec bol Tomáš Mikšovský a takto tam jazdil stále. On má už totiž čo to za sebou aj v majstrovstvách sveta Superšportov a Endurance.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri