Connect with us

Spravodajstvo

Radical SR4 Clubsport – Radicalne srdcom Kawasaki

Publikovaný

on

Radical je anglická značka inžinierov Micka Hyde a Phil Abbota (keby sa tak Phil volal Jekyll, doktor Jekyll a Mr. Hyde….fun). Funguje už od roku 1996 a značka je držiteľom aj niekoľkých ocenení. SR4 je najmenšia verzia ktorá je schopná po homologizácii jazdiť aj po bežnej ceste. Mimo tej sa vyrába aj verzia SR3,PR06 alebo model SR8, ktorý je držiteľom rekordu na trati Nurburgring. Tam s motorom Powertec RPA V8 o objeme 2,6 litra o výkone 380 koní, dokázal prejsť 21 km za 6 minút a 55 sekúnd. Komu nestačí ani to, má možnosť verzie SR8ML ? 455koní. Váha motora vlastnej konštrukcie pri použití hláv a piestov Suzuki váži len 88 kg. Treba si ale uvedomiť, že komplet auto váži len 418 kg…
Poďme ale na spomínanú verziu SR4 Clubsport. Tú poháňa motor Kawasaki 1200 o výkone 190 koní, motor poznáme z modelu Kawasaki ZX 12. Radikálne zavesenie kolies ?NIK? zabezpečuje dodržanie nízkej hmotnosti a formulového zavesenia kolies. Tá predstavuje presne 450 kg. Je to aj vďaka trubkovému rámu a plastovej karosérii. Motor si zachoval náhon reťazou (zadných kolies) ten používa zjednodušený napínací mechanizmus v kombinácii s diferenciálom s obmedzenou svornosťou. Prevodovka je síce ručná, má ale charakter motorkovej. Jednotka je dopredu, potom neutrál a k sebe sa radí dva, tri … až po šesť. Žiadna ?pavúková? kulisa. Karoséria je bezdverová a v štandarde dvojsedadlová. Výbava žiadna. Všetko sa podmieňuje športu. Celkovo je použitie na bežnej ceste otázne, absolútne nízka svetelná výška napovedá, čo by sa asi po prvej jazde na slovenských cestách stalo. Volant sa montuje na pravej strane. Po mojej otázke firme, som bol ubezpečený, že na objednávku je možné aj ľavostranné riadenie. Model SR4 jazdí viaceré šampionáty v Anglicku a Japonsku. Zrýchlenie je za 3,6 sekundy na 100 km/h. Maximálna rýchlosť je 240 Km/h. Predstava čo dokáže absorbovať mozog pri točení 11 000 otáčok pri spomínaných hodnotách…….len si to skúsiť na trati. Ak si za protivníka zoberieš trebárs Porsche 911 GT3, prepadne hlbokej frustrácii. Radical dokázal to, čo Lotus. Dobrý výkon, malá váha a perfektné ovládanie je to najzábavnejšie, čo môžeš na 4 kolách riadiť. Cena Exota je 23 175 až 29 500 libier.
Model Radical SR9 LMP2, sa v roku 2006 úspešne zúčastnil ročníku Le Mans.

VIDEO: [linka]
MOTOR: 4válec 1 200 ccm
VÝKON: 190 bhp @ 11 000 rpm
KR.MOMENT (lb/ft): 104 lb ft at 7 000 rpm
0-100km/h (sec): 3.6 s
MAX RÝCHLOSŤ: 240 km/h
VÁHA: 450kg
KONKURENCIA: Ariel Atom, Caterham CSR, Lotus 2-Eleven
Autor: CAMPA

Radical SR4 Clubsport – Radicalne srdcom Kawasaki

1 komentár

1 komentár

  1. campa

    3. apríla 2009 at 17:08

    Majo!
    Na studenej to nebudeš mať?

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri