Yamaha mala vždy v tejto triede zástup fanúšikov. Ten sa vytváral popularitou modelu Virago, neskôr modelom Drag Star. Yamaha vedela postaviť dobrý cruiser. Potvrdzovala to modelom Drag Star 650 / 1100 a populárnym Wild Starom. Dnes sa celá rada označuje ako Midnight Star. Novinka roku 2009 XVS950 doplnila medzeru smerom dole – pod liter objemu. Jej súrodenci XVS1300A a XVS1900A sú v predaji už od roku 2007. A čo je dobre, mamutie gény podedila aj naša testovaná Yamaha.
Klasik nemusí byť až taký klasik Tak ako ostatní, aj Yamaha určitý čas nechala v tejto kategórii dieru. Tú sa teraz snaží zaplátať nová hviezda. Poviem vám pravdu, v skutočnosti je iná, ako na obrázkoch. Prvé čo vás milo poteší je jej veľkosť. Nik jej nehádal ten objem, ktorý má. A to je dobre, v tejto triede o vizáž ide. Prvé čo si všimnete je pohon. Ten ako u bratov, zaobstaráva remeň. Konečne Japonci pochopili zlatú strednú cestu medzi kardanom a reťazou. Musíte uznať, že v tejto triede im to pristane. Ďalej to je motor. Objemom 942 ccm to nie je drobček. Výkon je o málinko väčší ako u konkurencie. Je vzduchom chladený, uhol zovretia valcov je 60 stupňov a rozvod SOHC (XV1900A má jediná rozvod OHV!). Konštrukčne vychádza z modelu 1300, no v 950-ke nie je vyvažovací hriadeľ a to sľubovalo viac príjemných vibrácií. To malo mať za následok, pri výkone 54 k/pri 6 000 ot/min. a 76,8 Nm krútiaceho momentu už pri 3 000 ot/min, tú správnu zábavu a výkon. Úctyhodný je rázvor. Celých 1 685 mm je určených pre najmenšie XVS. A to je len o 5 mm menej ako má XVS1300A a o 30 mm menej ako má XVS1900A. Súrodenci ako sa patrí…
Celý test si možete prečítať vo vydaní Motomagazínu 07-08 / 2009, ktorý už je v predaji.
Yamaha XVS950A Midnight Star
MOTOR Typ: vzduchom chladený štvortaktný dvojvalec do ?V?, rozvod SOHC, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 85 x 83 mm
Zdvihový objem: 942 ccm
Kompresný pomer: 9 : 1
Max. výkon: 54 k pri 6 000 ot./min
Max. krútiaci moment: 76,8 Nm pri 3 000 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické CDI
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 5-stupňová
Sekundárny prevod: ozubený remeň
PODVOZOK Rám: dvojitý kolískový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 435 x 1000 x 1 080 mm
Rázvor: 1 685 mm
Výška sedla: 675 mm
Objem palivovej nádrže: 17 l
Pneu: vpredu: 130/70-18, vzadu: 170/70-16
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, zdvih 135 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia, zdvih 110 mm
Brzdy: vpredu: kotúčová, priemer kotúča 320 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 298 mm
Hmotnosť: 278 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 8 690 Eur (261 794,94 Sk)
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
ingo
24. júna 2009 at 23:10
Páči sa mi a pekne sa na nej sedí pri mojej menšej postave 😉
pogicko
26. júna 2009 at 15:55
Voou pekne, ozaj pekne 🙂 😈