Connect with us

Testy a recenzie

Rock Star – Yamaha XVS950A Midnight Star

Publikovaný

on

Test Yamaha XVS950A Midnight Star

Yamaha mala vždy v tejto triede zástup fanúšikov. Ten sa vytváral popularitou modelu Virago, neskôr modelom Drag Star. Yamaha vedela postaviť dobrý cruiser. Potvrdzovala to modelom Drag Star 650 / 1100 a populárnym Wild Starom. Dnes sa celá rada označuje ako Midnight Star. Novinka roku 2009 XVS950 doplnila medzeru smerom dole – pod liter objemu. Jej súrodenci XVS1300A a XVS1900A sú v predaji už od roku 2007. A čo je dobre, mamutie gény podedila aj naša testovaná Yamaha.

Klasik nemusí byť až taký klasik
Tak ako ostatní, aj Yamaha určitý čas nechala v tejto kategórii dieru. Tú sa teraz snaží zaplátať nová hviezda. Poviem vám pravdu, v skutočnosti je iná, ako na obrázkoch. Prvé čo vás milo poteší je jej veľkosť. Nik jej nehádal ten objem, ktorý má. A to je dobre, v tejto triede o vizáž ide. Prvé čo si všimnete je pohon. Ten ako u bratov, zaobstaráva remeň. Konečne Japonci pochopili zlatú strednú cestu medzi kardanom a reťazou. Musíte uznať, že v tejto triede im to pristane. Ďalej to je motor. Objemom 942 ccm to nie je drobček. Výkon je o málinko väčší ako u konkurencie. Je vzduchom chladený, uhol zovretia valcov je 60 stupňov a rozvod SOHC (XV1900A má jediná rozvod OHV!). Konštrukčne vychádza z modelu 1300, no v 950-ke nie je vyvažovací hriadeľ a to sľubovalo viac príjemných vibrácií. To malo mať za následok, pri výkone 54 k/pri 6 000 ot/min. a 76,8 Nm krútiaceho momentu už pri 3 000 ot/min, tú správnu zábavu a výkon. Úctyhodný je rázvor. Celých 1 685 mm je určených pre najmenšie XVS. A to je len o 5 mm menej ako má XVS1300A a o 30 mm menej ako má XVS1900A. Súrodenci ako sa patrí…

Celý test si možete prečítať vo vydaní Motomagazínu 07-08 / 2009, ktorý už je v predaji.

Yamaha XVS950A Midnight Star
MOTOR

Typ: vzduchom chladený štvortaktný dvojvalec do ?V?, rozvod SOHC, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 85 x 83 mm
Zdvihový objem: 942 ccm
Kompresný pomer: 9 : 1
Max. výkon: 54 k pri 6 000 ot./min
Max. krútiaci moment: 76,8 Nm pri 3 000 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické CDI
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 5-stupňová
Sekundárny prevod: ozubený remeň
PODVOZOK
Rám: dvojitý kolískový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 435 x 1000 x 1 080 mm
Rázvor: 1 685 mm
Výška sedla: 675 mm
Objem palivovej nádrže: 17 l
Pneu: vpredu: 130/70-18, vzadu: 170/70-16
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, zdvih 135 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia, zdvih 110 mm
Brzdy: vpredu: kotúčová, priemer kotúča 320 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 298 mm
Hmotnosť: 278 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 8 690 Eur (261 794,94 Sk)

Text: Dušan ?Campa? Lysák, foto: V. Brniak

Yamaha XVS950A Midnight Star – moderná, športová, s nádychom nostalgie – novinka na rok 2009

Rock Star

2 komentáre

1 komentár

  1. ingo

    24. júna 2009 at 23:10

    Páči sa mi a pekne sa na nej sedí pri mojej menšej postave 😉

  2. pogicko

    26. júna 2009 at 15:55

    Voou pekne, ozaj pekne 🙂 😈

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri