Connect with us

Spravodajstvo

Skok do vyššieho levelu – predstavenie TGB Blade 1000i LT

Publikovaný

on

Mať v ponuke veľkoobjemovú štvorkolku dnes už nie je len výsadou prémiových značiek, ale stáva sa samozrejmosťou aj v portfóliu cenovo dostupnejších ázijských výrobcov. Najnovšie sa môžu tešiť priaznivci taiwanskej značky TGB, keď na trh prichádza najvýkonnejšia verzia dobre známej úžitkovej štvorkolky Blade, ktorá je už poháňaná úplne novým dvojvalcom s objemom 997 ccm!

TGB vstupuje do top triedy
Doterajšia produkcia TGB sa sústredila predovšetkým na strednú triedu, kde sa prezentovala aj u nás populárnym modelom Blade 550. Výkonný jednovalec je ponúkaný v krátkej aj dlhej verzii. Výhodou je bohatá výbava, ktorú zákazník dostáva už v sérii a samozrejme nesmieme zabúdať na cenu, ktorá je aj vzhľadom na spomínanú výbavu mimoriadne priaznivá. Táto filozofia, ktorá priniesla úspech v strednej triede sa premietne aj do veľkoobjemového modelu a nový Blade vstupuje do kategórie, kde sa stretávajú top modely jednotlivých výrobcov mimoriadne dobre pripravený.

Najvýkonnejší Blade všetkých čias
Najväčšou novinkou v tomto prípade je pochopiteľne úplne nový kvapalinou chladený dvojvalec o objeme 997 ccm vybavený vstrekovaním paliva. Rozvod OHC ovláda štvoricu ventilov v každom valci a tento motor v otvorenej (off road) verzii produkuje vynikajúcich 82 k už pri 7 000 ot./min. Vďaka týmto parametrom máte vo väčšine situácii k dispozícii viac výkonu ako reálne potrebujete, preto sa nemusíte obávať extrémneho terénu alebo ťahania ťažkých nákladov. Výkon sa na kolesá dostáva pomocou zosilneného 2-stupňového variátora. Naopak v prudkých klesaniach sa môžete spoľahnúť na výkonnú motorovú brzdu.

Štvorkolka stvorená do náročného terénu
Samozrejmosťou je elektronicky aktivovaný náhon 4×4, ktorý je doplnený až dvojicou rýchlo pracujúcich uzávierok diferenciálu pre prednú aj zadnú nápravu. Vďaka tomuto užitočnému systému si štvorkolka poradí aj v najnáročnejšom teréne a v prípade potreby  sa „vyhrabe“ aj z najhlbšieho blata. Vysokú prejazdnosť náročným terénom zároveň zaručuje vysoká svetlá výška spolu s vysokým zdvihom pruženia. Samozrejmosťou je nezávisle zavesenie všetkých štyroch kolies pomocou dvojice lichobežníkových ramien. K tomu treba pripočítať kvalitné komponenty pruženia, ktoré okrem predpätia pružiny umožňujú aj nastavenie kompresie a odskoku. Nielen prejazdnosť, ale aj komfort jazdy bude tak patriť medzi silné stránky nového Blade-a. Kvalitný podvozok dopĺňajú výkonné kotúčové brzdy, ktoré nájdete na všetkých štyroch kolesách.

Účelný a atraktívny dizajn
Blade s novým motorom prichádza v predĺženej verzii a komfort dvojčlennej posádky je tak zaručený. Okrem toho sa samozrejme zvyšuje úžitkovosť štvorkolky, čo je v tomto prípade dôležitým údajom. Dizajn novinky vychádza z menšej verzie modelu Blade, no v tomto smere nie je novému modelu čo vyčítať a nový dvojvalec ukrýva množstvo drobných detailov a vylepšení, ktoré nielen dizajnom, ale aj kvalitatívne posúvajú štvorkolku na vyššiu úroveň. Prakticky kompletné riadidlá sú zakryte v plastovom kryte, ktorý zároveň chráni jazdcove ruky. Okrem toho sa za plastmi ukrýva kompletná kabeláž, čo prospieva celkovému dizajnu štvorkolky. Predné partie pomáha zvýrazňovať atraktívny dvojitý pás LED svetiel, ktorý slúži na denné svietenie a LED technológia slúži aj na osvetlenie zadných partii a brzdových svetiel.

Bohatá výbava už v základe
Už v úvode sme spomínali pestrú paletu doplnkov, ktoré na jazdca čakajú už v základe. Najviac poteší elektronický posilňovač riadenia (EPS), ktorý je súčasťou verzie LX a výraznou mierou uľahčuje ovládanie štvorkolky. Štandardnou výbavou je aj výkonný elektrický navijak, ktorý sa ovláda na riadidlách. Vítaným doplnkom sú 14-palcové pneumatiky Maxxis Bighorn. Nechýba homologované ťažné zariadenie a na dobíjanie mobilu alebo GPS zariadenia poslúži praktická 12V zásuvka. Pri cene  8 290 Eur za verziu bez posilňovača je nový Blade zdá sa výborne pripravený na konkurenciu a za top verziu LX s posilňovačom zaplatíte 9 790 Eur, čo je rovnako mimoriadne zaujímavá cena.

TGB Blade 1000i LT EX / LX
Cena: 8 290 / 9 790 Eur
Motor: 997 ccm, 8 ventilov, SOHC, V2
Výkon: 82 k pri 7 000 ot./min. (verzia off road)
Prevodovka: automat s plynulým prevodom, kardanový hriadeľ
Rozmery: (D x Š x V): 2 405 x 1 235 x 1 250 mm
Rám: kolískový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 430 kg
Objem pal. nádrže: 23 l
Pneu: vpredu: 26×8-14, vzadu: 26×10-14
Homologizácia: áno

Text: Miro Tamáši, foto: archív Motomedia
Článok je publikovaný v časopise Motomagazín 5/2015.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri