Mať v ponuke veľkoobjemovú štvorkolku dnes už nie je len výsadou prémiových značiek, ale stáva sa samozrejmosťou aj v portfóliu cenovo dostupnejších ázijských výrobcov. Najnovšie sa môžu tešiť priaznivci taiwanskej značky TGB, keď na trh prichádza najvýkonnejšia verzia dobre známej úžitkovej štvorkolky Blade, ktorá je už poháňaná úplne novým dvojvalcom s objemom 997 ccm!
TGB vstupuje do top triedy Doterajšia produkcia TGB sa sústredila predovšetkým na strednú triedu, kde sa prezentovala aj u nás populárnym modelom Blade 550. Výkonný jednovalec je ponúkaný v krátkej aj dlhej verzii. Výhodou je bohatá výbava, ktorú zákazník dostáva už v sérii a samozrejme nesmieme zabúdať na cenu, ktorá je aj vzhľadom na spomínanú výbavu mimoriadne priaznivá. Táto filozofia, ktorá priniesla úspech v strednej triede sa premietne aj do veľkoobjemového modelu a nový Blade vstupuje do kategórie, kde sa stretávajú top modely jednotlivých výrobcov mimoriadne dobre pripravený.
Najvýkonnejší Blade všetkých čias Najväčšou novinkou v tomto prípade je pochopiteľne úplne nový kvapalinou chladený dvojvalec o objeme 997 ccm vybavený vstrekovaním paliva. Rozvod OHC ovláda štvoricu ventilov v každom valci a tento motor v otvorenej (off road) verzii produkuje vynikajúcich 82 k už pri 7 000 ot./min. Vďaka týmto parametrom máte vo väčšine situácii k dispozícii viac výkonu ako reálne potrebujete, preto sa nemusíte obávať extrémneho terénu alebo ťahania ťažkých nákladov. Výkon sa na kolesá dostáva pomocou zosilneného 2-stupňového variátora. Naopak v prudkých klesaniach sa môžete spoľahnúť na výkonnú motorovú brzdu.
Štvorkolka stvorená do náročného terénu Samozrejmosťou je elektronicky aktivovaný náhon 4×4, ktorý je doplnený až dvojicou rýchlo pracujúcich uzávierok diferenciálu pre prednú aj zadnú nápravu. Vďaka tomuto užitočnému systému si štvorkolka poradí aj v najnáročnejšom teréne a v prípade potreby sa „vyhrabe“ aj z najhlbšieho blata. Vysokú prejazdnosť náročným terénom zároveň zaručuje vysoká svetlá výška spolu s vysokým zdvihom pruženia. Samozrejmosťou je nezávisle zavesenie všetkých štyroch kolies pomocou dvojice lichobežníkových ramien. K tomu treba pripočítať kvalitné komponenty pruženia, ktoré okrem predpätia pružiny umožňujú aj nastavenie kompresie a odskoku. Nielen prejazdnosť, ale aj komfort jazdy bude tak patriť medzi silné stránky nového Blade-a. Kvalitný podvozok dopĺňajú výkonné kotúčové brzdy, ktoré nájdete na všetkých štyroch kolesách.
Účelný a atraktívny dizajn Blade s novým motorom prichádza v predĺženej verzii a komfort dvojčlennej posádky je tak zaručený. Okrem toho sa samozrejme zvyšuje úžitkovosť štvorkolky, čo je v tomto prípade dôležitým údajom. Dizajn novinky vychádza z menšej verzie modelu Blade, no v tomto smere nie je novému modelu čo vyčítať a nový dvojvalec ukrýva množstvo drobných detailov a vylepšení, ktoré nielen dizajnom, ale aj kvalitatívne posúvajú štvorkolku na vyššiu úroveň. Prakticky kompletné riadidlá sú zakryte v plastovom kryte, ktorý zároveň chráni jazdcove ruky. Okrem toho sa za plastmi ukrýva kompletná kabeláž, čo prospieva celkovému dizajnu štvorkolky. Predné partie pomáha zvýrazňovať atraktívny dvojitý pás LED svetiel, ktorý slúži na denné svietenie a LED technológia slúži aj na osvetlenie zadných partii a brzdových svetiel.
Bohatá výbava už v základe Už v úvode sme spomínali pestrú paletu doplnkov, ktoré na jazdca čakajú už v základe. Najviac poteší elektronický posilňovač riadenia (EPS), ktorý je súčasťou verzie LX a výraznou mierou uľahčuje ovládanie štvorkolky. Štandardnou výbavou je aj výkonný elektrický navijak, ktorý sa ovláda na riadidlách. Vítaným doplnkom sú 14-palcové pneumatiky Maxxis Bighorn. Nechýba homologované ťažné zariadenie a na dobíjanie mobilu alebo GPS zariadenia poslúži praktická 12V zásuvka. Pri cene 8 290 Eur za verziu bez posilňovača je nový Blade zdá sa výborne pripravený na konkurenciu a za top verziu LX s posilňovačom zaplatíte 9 790 Eur, čo je rovnako mimoriadne zaujímavá cena.
TGB Blade 1000i LT EX / LX Cena: 8 290 / 9 790 Eur Motor: 997 ccm, 8 ventilov, SOHC, V2 Výkon: 82 k pri 7 000 ot./min. (verzia off road) Prevodovka: automat s plynulým prevodom, kardanový hriadeľ Rozmery: (D x Š x V): 2 405 x 1 235 x 1 250 mm Rám: kolískový, pozváraný z oceľových rúrok Hmotnosť: 430 kg Objem pal. nádrže: 23 l Pneu: vpredu: 26×8-14, vzadu: 26×10-14 Homologizácia: áno
Text: Miro Tamáši, foto: archív Motomedia Článok je publikovaný v časopise Motomagazín 5/2015.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.