Každým rokom nám výrobcovia prinášajú nové a nové modely motoriek a skútrov. Dnes sa pozriem bližšie na zúbky do továrne Yamahy a jej tohtoročnú novinku z radu maxiskútrov BLACK X-MAX 250. Označenie BLACK X-MAX vychádza z modelovej rady X-MAX skútrov, akurát sa líši farebným prevedením. A vo svojej rade je veľmi podareným kúskom z dielne Yamahy.
Prečo sa vlastne rozhodli tento model oživiť niečím iným? Robí to viacero značiek, že zmení farebné prevedenie a má vystarané na ďalší rok. Ale v tomto prípade sa vyhrali ešte o niečo viac, ako len s farbou. Sedlo dostalo červené šitie a navyše je aj z časti očalúnené na červeno. Ďalej na ňom dominuje veľký nápis YAMAHA. Prístrojový panel je podsvietený taktiež na červeno a karbónová imitácia je ako na prístrojovke, tak aj na chráničoch rúk. Celá táto čierno-červeno-karbónová kombinácia vytvorila niečo úplne iné a určite je to najzaujímavejším modelom z rady X-MAX, ktorý radím medzi športové skútre a presne tam aj smeruje. Navyše sa vyrába v dvoch motorických prevedeniach 125 a 250 ccm, takže sa z neho môžu tešiť aj mladšie vekové kategórie ľudí. No, ale už dosť o tom, čo je známe z katalógu a skúsime si ho priblížiť teraz naživo.
Prvé stretnutie s našou slečinkou Z môjho pohľadu som si hneď, ako prvé všimol spomínanú farebnú kombináciu. Tá dominuje celkovému dizajnu a aj na hlavnom stojane skúter stojí za povšimnutie. Po dizajnérskej stránke je to niečo medzi malým a veľkým skútrom. Tvarovo a rozmerovo je to taktiež stred. X-MAX má viac miesta a pohodlia ako u malých skútrov. Z veľkých si ponechal práve spomínaný komfort a najmä obrovské miesto pod sedadlom. Tam sa bez akýchkoľvek problémov zmestia dve prilby Jet a nejaké malé veci, ako napr. doklady. K nim sa dostaneme veľmi ľahko a nemusím ani vyťahovať kľúč so zapaľovania. Otváranie sedla je priamo odtiaľ. Poviem to asi tak, že je to zlatý stred .To je zrejme lepšie vysvetlenie, kam má X-MAX zapadať. Skladám skúter z hlavného stojana a sadám si naň. Sedadlo pôsobí veľmi príjemne. To je asi prvá vec, ktorú si všimne určite každý. Pred očami mám veterný štít a prístrojový panel. Ten sa skladá z analógového rýchlomera, palivomera a teploty motora. A ešte, aby som nezabudol, ako najdôležitejšia časť z prístrojovky je digitálny display, ktorý ponúka množstvo informácii. Po otočení kľúča prebehne reštart a po ňom ostane svietiť informácia o čase, vonkajšej teplote a počte najazdených kilometrov. Veľmi pôsobivé. Podvozok X-Maxa je celkom mäkký, predné tlmiče sú priam stvorené pre tento typ. Kolesá sú rozdielne, predné je 15 palcové a zadné 14 palcové a o ich bezpečné spomalenie sa starajú kotúčové brzdy vpredu 267 mm a vzadu 240 mm. Skúšam ich na mieste a poviem vám, tie sú teda poriadne nabrúsené. Zatiaľ všetko smeruje k tomu, že X-MAX a šport majú veľa spoločného…
Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 9/2009, ktorý je už v predaji.
Yamaha BLACK X-MAX 250i
MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, rozvod OHC, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 69,0 x 66,8 mm
Zdvihový objem: 249,78 ccm
Kompresný pomer: 10,0 : 1
Max. výkon: 21,2 k pri 7 500 ot./min.
Max. krútiaci moment: 21.3 Nm pri 6 500 ot/min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: TCI
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT
Sekundárny prevod: ozubený remeň
PODVOZOK Rám: kolískový, pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 210 x 790 x 1 380 mm
Rázvor: 1 545 mm
Výška sedla: 755 mm
Objem palivovej nádrže: 12,5 l
Pneu: vpredu: 120/70-15, vzadu: 140/70-14
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, zdvih 110 mm, vzadu: dvojica postranne uložených tlmičov pruženia, zdvih 95 mm
Brzdy vpredu: kotúčová, priemer kotúča 267 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm
Hmotnosť: 176 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 4 690 ? (141 290 Sk)
Text: Štefan Hvizdák, foto: Vlado Brniak a Miro Tamáši
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
MartineR
24. augusta 2009 at 10:17
… že aké zamilované fotky …
😁 🤣 😁 🤣
palec hore 😈 👋
JARCI
24. augusta 2009 at 15:12
Stefane vidim ze si si nasiel dobry job 👋
Dragon
25. augusta 2009 at 7:05
JARCI – 😉 díkes…hej, hej, je to zaujímavá práca a keď ťa niečo baví, tak je to o to lepšie a navyše práca v skvelom kolektíve je k nezaplateniu 🙂.
MartineR – Dík…No vieš 😁…akosi sa nám to k tomu hodilo 😀 a zrazu sa rozcvakali foťáky a hľa takýto výtvor vznikol 😎 .