Posledné dve sezóny sú skútre v kategórii do 125 ccm na slovenskom trhu predajným hitom a zdá sa, že tento trend bude pokračovať aj v najbližšom období. Za týmto výrazným oživením stojí zmena legislatívy, ktorá umožňuje držiteľom vodičských oprávnení skupiny B jazdu na takýchto skútroch. Suzuki až doteraz malo svojho zástupcu v tejto triede len v podobe luxusného modelu Burgman 125, ktorý je namierený najmä na prémiového zákazníka. V tomto roku však Japonci predstavili úplne nový a cenovo dostupnejší model Address 110 namierený na oveľa širší okruh zákazníkov. Táto novinka sa na pár dni ocitla v našej redakčnej garáži a môžeme potvrdiť, že ak hľadáte kvalitný a dostupný skúter, tak ste na správnej adrese.
Všestranný univerzál do mesta
Address je skutočným univerzálom pripraveným osloviť široký okruh zákazníkov, ktorí sa na skúter pozerajú ako na praktického pomocníka, ktorý vám počas každodenných presunov preplneným mestom ušetrí nielen kopec času ale aj nervov. Dynamický dizajn s nádychom športovca určite poteší, no za vizážou športovca sa ukrýva praktický a univerzálny spoločník. Kompaktné rozmery spolu s nízkou prepojenou plošinou namiesto stúpačiek a nízkym sedlom uľahčujú nastupovanie a manipuláciu na mieste. Príjemným zistením bolo, že aj napriek celkovo kompaktným rozmerom sa v sedle pohodlne cíti aj dospelý a jazda vo dvojici na kratšie vzdialenosti nepredstavuje problém.
Malý, zato svižný a úsporný jednovalec
Vzduchom chladený jednovalec so svojím objemom 113 ccm má stále určitú rezervu, čo sa týka objemového limitu pre triedu do 125 ccm, no tento svoj objemový „handicap“ ho nijak neobmedzuje a dokáže byť v premávke svižným spoločníkom. Moderný jednovalec ukrýva dvojicu ventilov ovládaných rozvodom SOHC a o prípravu sa stará nové elektronické vstrekovanie paliva, ktoré využíva informácie hneď z niekoľkých senzorov. Okrem slušného výkonu 9 k pri 8 000 ot./min. sa tento motor môže pochváliť aj vynikajúcou spotrebou, ktorá je podľa údajov výrobcu len 2,04 l/100km. Tomuto údaju nemáme dôvod neveriť a napriek prevažujúcemu svižnému tempu sme skončili na spotrebe, ktorá len máličko prekračovala údaje výrobu. Pri 5,2 l nádrži sa tak s dojazdom zakaždým dostanete niekde okolo 250 km.
Obratný podvozok
Kompaktná konštrukcia a 14-palcové kolesá na oboch koncoch sú zárukou ľahučkého ovládania. Jazda v sedle Addressu tak pripomínala skôr malú kompaktnú 50-ku, žiadna zákruta nebola dosť tesná a žiadna medzera medzi autami na križovatke dosť úzka. Address v tomto smere dokáže zatieniť svoju väčšiu konkurenciu a tam, kde so 125-kou už narazíte na veľkostné limity, tak Address ešte v pohode prekĺzne. Výhodou je aj relatívne ostrý sklon prednej vidlice, ktorý zaručuje, že sa otočíte doslova na pár centimetroch. Pruženie tvorí klasická predná teleskopická vidlica a jeden postranne uložený tlmič vzadu. V kombinácii s veľkými kolesami je komfort jazdy, na veľmi slušnej úrovni a nemusíte sa báť ani svižnejšieho tempa. Dokonca ani nerovnosti vás len tak nerozhádžu, no samozrejme všetko s mierou a skutočne veľké výmole už dali podvozku poriadne zabrať. Na druhej strane spomínané ľahké ovládanie vám dovolí rýchlo a bezpečne sa vyhnúť tým väčším dieram, no a v prípade, že máte to šťastie a pohybujete sa aspoň po relatívne kvalitných cestách, tak si užijete komfortnú jazdu. Brzdy v tejto triede nijak vevybočujú zo zabehnutého štandardu a aj bez prítomnosti ABS dokážu skúter bezpečne spomaliť. Na razantnejšie spomalenie je potrebné vyvinúť trochu viac sily na páčku prednej brzdy, ale kotúč odvádza spoľahlivú prácu. Celkom prekvapila zadná bubnová brzda, ktorá potom ako som ju trochu dotiahol brzdila spoľahlivo a s patričným výkonom.
Praktický spoločník na každý deň
Address má jednu výbornú vlastnosť a to je celkom objemný úložný priestor. Zaujal najmä priestor pod sedlom, kde sa bez problémov vojde aj integrálna prilba menších rozmerov, čo v kategórii skútrov na veľkých kolesách nie je bežná záležitosť. Vpredu je k dispozícii dvojica plastových odkladacích priestorov. Tu by som možno uvítal keby aspoň jeden bol uzatvárateľný, alebo najlepšie aj uzamykateľný. Takto na odkladanie cennejších drobností musíte vyžiť len podsedlový priestor, alebo v prípade namontovania prídavného kufra na sériový zadný nosič máte ďalší uzamykateľný priestor. Z praktických doplnkov spomeniem ešte prítomnosť ručnej brzdy, kde jednoducho zaistíte mechanicky páčku zadnej brzdy a môžete bez obáv parkovať napríklad v kopci. Potom je tu ešte mechanický zabezpečovací systém, ktorý pomocou extra kľúča zakryje a zablokuje zámok spínacej skrinky zapaľovania. Podobný systém Suzuki už roky používa aj na väčších Burgmanoch.
Mestské žihadlo
S Addressom sme jazdili najmä v mestskej premávke a v tomto prostredí sa skúter cítil ako ryba vo vode. Motor dokázal do cca 70-75 km/h svižne akcelerovať a skúter nemal problém odpútať sa od zbytku štvorkolesovej premávky, potom už zaberal pozvoľnejšie, ale to už aj tak prekračujete rýchlostné limity, takže v meste len výnimočne využívate túto rýchlosť. Mimo mesta sa mi tachometer zastavil niekde okolo 105 km/h, čo je vzhľadom na objem motora výborný údaj, no na druhej strane zrýchlenie na maximum bolo už skôr pozvoľné a na prípadné predbiehanie vozidiel idúcich do cca 80 km/h to už chce väčšiu rezervu. Podvozok tieto rýchlosti bez väčších problémov absorbuje a až na pár prípadov, keď veľkosť výmoľa by zaskočila aj jazdca na ostrom endure sa dá udržiavať svižné tempo aj na horšej ceste. Ľahké ovládanie a jednoduchá manipulácia ho priam predurčujú aj pre začínajúcich jazdcov alebo útlejšie postavy. Kvalita dielenského spracovania je aj bez ohľadu na cenu na veľmi dobrej úrovni a aj keď sa Address vyrába v jednom z ázijských výrobných závodov, tak na vás čaká kvalitatívny štandard, ktorý by ste od tejto značka očakávali.
Správna adresa
S príchodom modelu Address sa Suzuki podarilo obsadiť dôležitú kategóriu, ktorá má možno momentálne najväčší podiel predaji skútrov do 125 ccm, no a Address s cenou 1 890 Eur je vynikajúcou voľbou, ktorá výkonom a kvalitou uspokojí aj náročnejšieho jazdca.
Suzuki Address 110
Cena: 1 890 Eur
Motor: 113 ccm, 2 ventily, SOHC, R1
Výkon: 9 k pri 8 000 ot./min.
Krút. moment: 8,6 Nm pri 6 000 ot./min.
Prevodovka: autom. s plynulým prevodom CVT
Rozmery (D x Š x V): 1 950 x 730 x 1 095 mm
Rám: jednoduchý, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 100 / 102 kg (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 260 mm
Výška sedla: 755 mm
Objem pal. nádrže: 5,2 l
Pneu: vpredu: 80/90 – 14, vzadu: 90/90 – 14
Motocykel na test zapožičal: Suzuki Slovensko , o. z., Bratislava
Text: Miro Tamáši, foto: Vlado Brniak
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazin 7-8 / 2015
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.