Test Honda CBR1000RR C-ABS Fireblade vs Yamaha YZF-R1
Dámy a páni, v tomto súboji ťažkých váh na vás čakajú dvaja vrcholoví borci, ktorí sú pripravení zabojovať o titul v ťažkej váhe. V bielom rohu sedí vyzývateľ, Yamaha YZF-R1, tohtoročná novinka, ktorá ohuruje novým konceptom radového štvorvalca, ktorý ukrýva techniku vyvinutú v seriáli MotoGP a v červenom rohu čaká úradujúci šampión, Honda CBR1000RR Fireblade, ktorý sa pre tento duel posilnil o nový elektronický protiblokovací systém C-ABS.
Súboj ťažkých váh patrí v boxe jednoznačne medzi najsledovanejšie, a to isté platí aj pre vrcholnú kategóriu litrových superšportov. Každopádne tieto porovnávačky majú špecifický náboj a vždy je to boj. Zbrane v podobe technických inovácii sú z roka na rok sofistikovanejšie, rýchlejšie a výkonnejšie. Výrobcovia sa predháňajú v prezentácii nových technológii, ktoré neustále posúvajú hranice ďalej a ďalej. Marketingová snaha presvedčiť zákazníka len na základe týchto technických informácii je veľká a aj poriadne agresívna, no nakoniec to vždy skončí na samotnom jazdení a oslava dokonalej techniky často skončí v tieni samotnej jazdy. Aj preto sa v tomto teste nebudeme zaoberať popisom techniky a noviniek, ktoré oba motocykle prinášajú, ale budeme sa venovať tomu najdôležitejšiemu, a to je samotná jazda. Nakoniec o technických novinkách toho bolo popísané už dosť v samostatných testoch a predstaveniach, ktoré sme uverejnili už v predchádzajúcich vydaniach Motomagazínu.
Ring je voľný Motocykle sme testovali presne v prostredí, kde sa bežne pohybujete a nevyhýbali sme sa mestu, menej kvalitným cestám, diaľnici, šprintom na horské sedlá a vlastne všetkému, čo môžeme považovať za cestné komunikácie. Pravdou je, že v tomto prostredí je len minimum možností, kde môžete naplno využiť potenciál moderného litrového superšportu, no na druhej strane väčšina majiteľov takýchto motocyklov jazdí v drvivej väčšine práve v tomto prostredí. Musím sa priznať, že občas som si pripadal ako slon v porceláne a každé prudšie pootočenie plynovou rukoväťou si bolo treba poriadne zvážiť. V tomto smere najmä Yamaha v ?áčkovom? režime doslova excelovala a človek sa dokázal dostať do problémov doslova v zlomku sekundy. Ale týmto sa v žiadnom prípade nechcem sťažovať, pretože každú minútu v sedle týchto motoriek sme si poriadne užili…
Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 9/2009, ktorý je už v predaji.
Honda CBR1000RR Fireblade C-ABS MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný štvorvalec, rozvod DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie x zdvih: / 76 x 55,1 mm
Zdvihový objem: 999 ccm
Kompresný pomer: 12,3 : 1
Max. výkon: 177 k pri 12 000 ot./min.
Max. krútiaci moment: 113,8 Nm pri 8 500 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 080 x 685 x 1 130 mm
Rázvor1 410 mm
Výška sedla: 820 mm
Objem palivovej nádrže: 17,7 l
Pneu: vpredu:120/70 ? ZR 17, vzadu: 190/50 ? ZR 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 43 mm, zdvih 120 mm, vzadu: centrálne umiestnená pružiaca jednotka, zdvih 135 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúč, priemer kotúča 320 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 220 mm
Hmotnosť: 210 kg (ABS) (prevádzková hmotnosť)
Cena: 14 890,00 Eur (448 576,14 Sk)
Yamaha YZF-R1 MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný štvorvalec, rozvod DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 78 x 52,2 mm
Zdvihový objem: 998 ccm
Kompresný pomer: 12,7 : 1
Max. výkon: 182 k pri 12 500 ot./min.
Max. krútiaci moment: 115,5 Nm pri 10 000 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 070 x 715 x 1 130 mm
Rázvor: 1 415 mm
Výška sedla: 835 mm
Objem palivovej nádrže: 18 l
Pneu: vpredu:120/70 – ZR 17, vzadu:190/55 – ZR 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 43 mm, zdvih 120 mm, vzadu: centrálne umiestnená pružiaca jednotka, zdvih 120 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúč, priemer kotúča 310 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 220 mm
Hmotnosť: 206 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 14 450 Eur (435 320,70 Sk)
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.