Connect with us

Testy a recenzie

Súboj ťažkých váh – Yamaha YZF-R1 vs. Honda CBR1000RR C-ABS

Publikovaný

on

Test Honda CBR1000RR C-ABS Fireblade vs Yamaha YZF-R1

Dámy a páni, v tomto súboji ťažkých váh na vás čakajú dvaja vrcholoví borci, ktorí sú pripravení zabojovať o titul v ťažkej váhe. V bielom rohu sedí vyzývateľ, Yamaha YZF-R1, tohtoročná novinka, ktorá ohuruje novým konceptom radového štvorvalca, ktorý ukrýva techniku vyvinutú v seriáli MotoGP a v červenom rohu čaká úradujúci šampión, Honda CBR1000RR Fireblade, ktorý sa pre tento duel posilnil o nový elektronický protiblokovací systém C-ABS.

Súboj ťažkých váh patrí v boxe jednoznačne medzi najsledovanejšie, a to isté platí aj pre vrcholnú kategóriu litrových superšportov. Každopádne tieto porovnávačky majú špecifický náboj a vždy je to boj. Zbrane v podobe technických inovácii sú z roka na rok sofistikovanejšie, rýchlejšie a výkonnejšie. Výrobcovia sa predháňajú v prezentácii nových technológii, ktoré neustále posúvajú hranice ďalej a ďalej. Marketingová snaha presvedčiť zákazníka len na základe týchto technických informácii je veľká a aj poriadne agresívna, no nakoniec to vždy skončí na samotnom jazdení a oslava dokonalej techniky často skončí v tieni samotnej jazdy. Aj preto sa v tomto teste nebudeme zaoberať popisom techniky a noviniek, ktoré oba motocykle prinášajú, ale budeme sa venovať tomu najdôležitejšiemu, a to je samotná jazda. Nakoniec o technických novinkách toho bolo popísané už dosť v samostatných testoch a predstaveniach, ktoré sme uverejnili už v predchádzajúcich vydaniach Motomagazínu.

Ring je voľný
Motocykle sme testovali presne v prostredí, kde sa bežne pohybujete a nevyhýbali sme sa mestu, menej kvalitným cestám, diaľnici, šprintom na horské sedlá a vlastne všetkému, čo môžeme považovať za cestné komunikácie. Pravdou je, že v tomto prostredí je len minimum možností, kde môžete naplno využiť potenciál moderného litrového superšportu, no na druhej strane väčšina majiteľov takýchto motocyklov jazdí v drvivej väčšine práve v tomto prostredí. Musím sa priznať, že občas som si pripadal ako slon v porceláne a každé prudšie pootočenie plynovou rukoväťou si bolo treba poriadne zvážiť. V tomto smere najmä Yamaha v ?áčkovom? režime doslova excelovala a človek sa dokázal dostať do problémov doslova v zlomku sekundy. Ale týmto sa v žiadnom prípade nechcem sťažovať, pretože každú minútu v sedle týchto motoriek sme si poriadne užili…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 9/2009, ktorý je už v predaji.

Honda CBR1000RR Fireblade C-ABS
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný štvorvalec, rozvod DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie x zdvih: / 76 x 55,1 mm
Zdvihový objem: 999 ccm
Kompresný pomer: 12,3 : 1
Max. výkon: 177 k pri 12 000 ot./min.
Max. krútiaci moment: 113,8 Nm pri 8 500 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 080 x 685 x 1 130 mm
Rázvor1 410 mm
Výška sedla: 820 mm
Objem palivovej nádrže: 17,7 l
Pneu: vpredu:120/70 ? ZR 17, vzadu: 190/50 ? ZR 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 43 mm, zdvih 120 mm, vzadu: centrálne umiestnená pružiaca jednotka, zdvih 135 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúč, priemer kotúča 320 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 220 mm
Hmotnosť: 210 kg (ABS) (prevádzková hmotnosť)
Cena: 14 890,00 Eur (448 576,14 Sk)

Yamaha YZF-R1
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný štvorvalec, rozvod DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 78 x 52,2 mm
Zdvihový objem: 998 ccm
Kompresný pomer: 12,7 : 1
Max. výkon: 182 k pri 12 500 ot./min.
Max. krútiaci moment: 115,5 Nm pri 10 000 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 070 x 715 x 1 130 mm
Rázvor: 1 415 mm
Výška sedla: 835 mm
Objem palivovej nádrže: 18 l
Pneu: vpredu:120/70 – ZR 17, vzadu:190/55 – ZR 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 43 mm, zdvih 120 mm, vzadu: centrálne umiestnená pružiaca jednotka, zdvih 120 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúč, priemer kotúča 310 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 220 mm
Hmotnosť: 206 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 14 450 Eur (435 320,70 Sk)

Text: M. Tamáši, foto: V. Brniak

Súboj ťažkých váh

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri