Connect with us

Testy a recenzie

Super 50-tka Kymco Super 8

Publikovaný

on

Test: Kymco Super 8 – 50 2T

Skútre, tie sú v dnešnej dobe na cestách rozrastenou moto-komunitou a spoločnosť Kymco prekvapuje čoraz častejšie novými modelmi zo svojej už teraz dosť širokej ponuky motocyklov, skútrov a retro skútrov. V poslednej dobe začínajú vznikať ?skútrozrazy? a prísť tam na Super osmičke, to by bolo niečo. Ale je naozaj taká super? Uvidíme…

Športu zdar!
Je to jasné, toto je rodená malá športová 50-tka. Nikam inam ju zaradiť ani nemôžem, pretože svojimi prvkami sa tam radí sama. Ostré línie sa ťahajú od začiatku ku koncu osmičky. Vpredu dva svetlomety, ktoré sa automaticky prepínajú do šetrného režimu, keď sa motorka nepohybuje, aby sa šetrila elektrická energia. Ďalej malý veterný štít a ostrá vrchná kapotáž so zapustenými smerovkami. Celá kapotáž sa ťahá popod nohy a zakončuje ostrú zadnú časť, kde sa nachádza veľké koncové svetlo spolu so zapustenými smerovkami a nad nimi je malý nosič. Na ten môžem osadiť kufrík, alebo prípadnú malú batožinu. Kymco myslí aj na detaily a tie sú vidno na celej osmičke. Napríklad predný a zadný blatník je veľmi pekne spracovaný.

A prečo vlastne športu zdar?
Motor, to je hlavná časť každej motorky a práve tento priam vyniká medzi 50-tkami. V sérii osmička samozrejme maximálka nepresahuje 45 km/h (predpísané maximum). Mal som ale možnosť vyskúšať odblokovanú verziu. Tá dosahuje rýchlosť až 60 km/h a s vetrom v chrbte sa približuje k zdravým 70 km/h, ktorú si dokáže hravo udržať. Otestoval som ju oproti iným 50-tkám a vždy som bol s osmičkou prvý. Vrátiť sa tak k mladosti, kedy som spravil prvý vodičský preukaz, tak by som škemral rodičov presne o niečo takéto. To by som bol frajer . Jazdné vlastnosti osmičky sú na svoju triedu vynikajúce…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 9/2009, ktorý je už v predaji.

Kymco Super 8 – 50 2T
MOTOR
Typ: vzduchom chladený dvojtaktný jednovalec
Zdvihový objem: 49,5 ccm
Max. výkon: 5,17 k pri 7 000 ot./min.
Príprava zmesi: karburátor
Zapaľovanie: digitálne
Štartovanie: elektrické + nožné
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT
Sekundárny prevod: ozubený remeň
PODVOZOK
Rám: jednoduchý, pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 1 940 x 745 x 1 240 mm
Výška sedadla: 785 mm
Objem palivovej nádrže: 5 l
Pneu: vpredu: 100/80-14, vzadu: 120/80-14
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, vzadu: jeden postranne umiestený tlmič
Brzdy: vpredu: kotúčová, vzadu: bubnová
Hmotnost: 106 kg
Cena: 1 690 Eur (50 912,94 Sk)

Text: Štefan Hvizdák, foto: Vlado Brniak

Super 50-tka

2 komentáre

1 komentár

  1. meso2

    23. augusta 2009 at 9:34

    Vyzera pekne slaby vykon na modernu 50ccm za tie penaze

  2. Dragon

    23. augusta 2009 at 14:23

    meso2 – áno, skútik je veľmi pekný a na svoj objem ide perfektne. V pohode ťahá do cca 60 km/h a to je celkom normálna rýchlosť na 50-tky 😉. Cena je, aká je. Tú určuje výrobca je to predsa nová motorka 😉

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri