Connect with us

Spravodajstvo

Superbike do vody – Predstavenie Sea-Doo RXP-X 260

Publikovaný

on

Vo svete špičkových športových motoriek neexistujú kompromisy a všetko je robené s jediným cieľom – byť najrýchlejší. Prím pritom hrá najmodernejšia technika, ktorá prináša maximálny výkon a špičkové jazdné vlastnosti. No a čo sa stane keď túto filozofiu aplikujete aj na vodný skúter? Napríklad vznikne niečo ako Sea-Doo RXP-X 260, špičkové športové náradie, ktoré prichádza s jediným cieľom – byť najrýchlejši na vodnej hladine.

Športová ergonómia
V prípade nového modelu z dielne Sea-Doo môžeme smelo hovoriť ako o dokonalom športovcovi dotiahnutom do úplného detailu. Podobne ako je na dvojkolesovom superbiku dôležitý posed a jazdecký komfort, tak aj tento vodný skúter ponúka jazdcovi maximálnu mieru komfortu a oporu počas športovej jazdy. Pod systémom, ktorý výrobca nazval Ergolock sa nachádza kombinácia štíhleho racingového sedla s bedrovou oporou, nastaviteľných riadidiel a dovnútra naklonené šikmé plošiny na zapretie nôh. Jazdec sa do sedla doslova zakliesni a oveľa viac pri jazde využíva dolnú polovicu tela. Počas prudkej akcelerácie a športovej jazdy potom nie je zaťaženie svalov hornej časti tela tak extrémne a jazdec v sedle vydrží dlhšie a únava sa dostaví neskôr.

Revolučný trup T3
RXP-X 260 bol od samotného začiatku vyvíjaný tak, aby bol najrýchlejší nielen pri šprinte napriek otvorenou vodnou hladinou, ale aj pri slalome medzi bójami. Kľúčom k úspechu je v tomto prípade nový revolučný trup T3, ktorý využíva špeciálnu vrstvenú konštrukciu. Steny trupu sa odlišujú svojím tvarom, pričom ostrejšie hrany spodnej časti trupu pomáhajú lepšie rozrážať hladinu vody pri vysokých rýchlostiach, a naopak, oblejší tvar vrchnej časti trupu, ktorý prichádza do styku s vodou pri nižších rýchlostiach pomáha udržať presný smer v zákrutách počas hlbokého náklonu. Trup naviac ponúka možnosť individuálneho nastavenia postranných krídeliek, ktoré pomáhajú udržať trysky pod hladinou, aby bola akcelerácia vždy optimálna.

Prepĺňaný svalovec
Keď sa jedná o motor, tak nebolo čo riešiť a výrobca siahol po osvedčenom prepĺňanom radovom trojvalci Rotax 4-TEC, s chladičom stlačeného vzduchu, ktorý pri zdvihovom objeme 1 494 ccm dosahuje naozaj úctyhodný výkon, ktorý presahuje hranicu 260 k. Viacbodové vstrekovanie paliva zdokonaľuje spaľovanie, a okrem výkonu má priaznivý vplyv aj na výfukové emisie. Jazdcovi pritom pomáha krotiť tento ohromný výkon elektronicky ovládaná škrtiaca klapka, vďaka čomu má jazdec k dispozícii rôzne výkonové krivky a pri pomalých presunoch môže tak zvoliť turistický režim, alebo naopak, keď potrebuje agresívny plný výkon, tak je tu športový režim.

Rýchlo a bezpečne
Bez ohľadu nato kam má Sea-Doo s týmto skútrom namierené, tak jazdec má stále k dispozícii podporné systémy, ktoré mu pomáhajú bezpečne využiť ohromný výkon tohto nekompromisného športovca. Patrí sem napríklad brzdný systém iBR (inteligent brake), ktorý je vlastne jediným brzdným systémom momentálne na trhu, ktorý nájdete len na produktoch Sea-Doo. Brzda naviac v kombinácii s elektronickým spätným chodom robí z tohto skútra obratné a ľahko menévrovateľné plavidlo aj pri pomalých rýchlostiach. Do kategórie bezpečnostných systémomv patrí programovací kľúč zapaľovania iControl Learning Key, ktorý vám dovolí limitovať maximálny výkon. Ak napríklad jazdí celá vaša rodina, tak nastavíte výkon zodpovedajúci schopnostiam každého jazdca.

Sea-Doo RXP-X 260

Motor: 1 494 ccm, 12 ventilov, DOHC, R3
Výkon: 260 k
Sekundárny prevod: tryska s vrtuľou
Rozmery (D x Š x V): 3 331 x 1 227 x 1 147 mm
Trup: T3
Hmotnosť: 368 kg
Počet pasažierov: 2
Odkladací priestor: 116,6 l
Objem pal. nádrže: 60 l


Text: Miro Tamáši, foto: archív Motomedia

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2012 Janka

Superbike do vody – Predstavenie Sea-Doo RXP-X 260

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri