Zábava na prvom mieste Značka Suzuki patrí medzi priekopníkov v oblasti športových štvorkoliek a prakticky už od polovice 80-tych rokov minulého storočia sa slovíčkom QuadSport označovali športové štvorkolky z dielne tohto výrobcu. V súčasnosti je ponuka športového náradia z dielne Suzuki veľmi bohatá a okrem vrcholového športovca R450 a malej 250-ky Z250 je pre športovo ladených jazdcov určený model LT-Z400 QuadSport, ktorý sme podrobili redakčnému testu.
Tento model síce nie je absolútnou novinkou a v ponuke Suzuki sa už pár rokov objavuje, no stále patrí medzi najpopulárnejšie športové štvorkolky na trhu a za veľmi prijateľnú cenu ponúka veľmi dobrý výkon a jazdné vlastnosti.
Osvedčená technika
Nie je tomu tak dávno, keď bol tento motor na vrchole v ponuke Suzuki a bol vyvinutý pre súťažné enduro DR-Z400. Kompaktná a výkonná pohonná jednotka si však rýchlo našla cestu aj do športovej štvorkolky, čo sa ukázalo ako ideálna voľba. Konštrukčne motor hľadal inšpiráciu u vysokovýkonných superšportových modelov rady GSX-R a cítiť to aj na priebehu výkonu. Motor sa bez problémov necháva vytáčať do vysokých otáčok, no výkon má veľmi lineárny priebeh. Naviac bol upravený pre potreby štvorkolky a už od najnižších otáčok na vás čaká plynulý záber. Štvorica ventilov vo valci je ovládaná pomocou rozvodu DOHC a vnútro valca je pokryté špeciálnou keramickou vrstvou SCEM, ktorá bol vyvinutá práve na superšportoch. Výkon sa na zadné kolesá prenáša pomocou 5-stupňovej prevodovky a k dispozícii máte aj spiatočku.
Tuhý kolískový rám pozváraný z oceľových rúrok má na svedomí mimoriadne kompaktné rozmery štvorkolky. Nezávisle zavesené kolesá vpredu sú odpružené pomocou plne nastaviteľnými tlmičmi pruženia a zdvih dosahuje veľmi slušných 215 mm. Zadná náprava je odpružená pomocou kyvnej vidlice a centrálne uloženým tlmičom pruženia, ktorý je rovnako plne nastaviteľný a ponúka zdvih 230 mm. O spomalenie sa stará trojica kotúčových bŕzd. Suzuki sa môže pochváliť aj mimoriadne nízkou hmotnosťou, ktorá je len 169 kg, čo je stále špičkový údaj.
Zábava na prvom mieste
S príchodom nabrúsených 450-tok sa tento model možno trochu ustúpil z výslnia, no v skutočnosti je to stále veľmi zdatný športovec, čo vám rýchlo dá najavo. Po naštartovaní sa z výfuku ozve veľmi civilizovaný zvuk dokonale utlmeného jednovalca, čo je síce dobré ak jazdíte v husto osídlených oblastiach, no mohutný kus železa vzadu nielen účinne tlmí zvukovú kulisu, no oberá motor aj o pár koní výkonu. V tomto smere sú však Japonci striktní a prípadnú výmenu koncovky nechávajú už na zákazníka. Nakoniec ani nemajú príliš na výber a vlastne len dodržujú prísne predpisy, ktoré pre tieto vozidlá platia. Našťastie je tento motor vo výrobe už dlhšie a ak zatúžite po ladenom výfuku, tak na trhu nájdete množstvo výrobcov, ktorí vám vyjdú v ústrety. Chýbajúceho výkonu sa však nemusíte obávať a aj so sériovou koncovkou na vás čaká kopa zábavy. Po zaradení jednotky sa Suzuki rýchlo rozbieha. Prvý prevodový stupeň je dosť krátky a je určený najmä do ťažkých a pomalých sekcií, kde neustále potrebujete dostatočnú výkonovú rezervu. Pre milovníkov jazdy po zadnom je to priam ideálny prevod a na Suzuki nebolo problém odlepiť kolesá od zeme. Na trati to až taká výhoda nie je a najmä v pomalých výjazdoch som sa spočiatku snažil využívať aj prvý prevodový stupeň, no práve jeho trochu agresívny charakter odliepal kolesá od zeme, aj keď som to práve nepotreboval. Oveľa efektívnejším riešením sa ukázalo využívať druhý prevodový stupeň, ktorý síce z každej zákruty neponúka efektívne ?wheellie?, no dokáže vás potiahnuť a dostať koleso do šmyku aj z pomalých zákrut. Motor naviac ide veľmi ochotne do otáčok a môžete tak naplno využiť lineárny nábeh výkonu, potom už len stačí kliknúť na trojku a rázom ste na konci rovinky. Ďalšie dva prevodové stupne na tesnej trati už nevyužijete, no Suzuki je v prvom rade všestranným športovým náradím, ktoré okrem uzavretých okruhov je určené najmä na dlhšie výlety a tam rozhodne prídu vhod. Radenie jednotlivých prevodových stupňov išlo ako po masle a prevodovka poslúchla na slovo aj pri radení pod plynom, a určite patrí medzi to najlepšie, čo môžete v tejto triede nájsť. Jazdné vlastnosti zodpovedajú kompaktným rozmerom štvorkolky a ponúka ľahké ovládanie, aj keď napríklad v porovnaní s KTM-kou bolo riadenie o niečo tuhšie. Suzuki to však vyvažuje vysokou stabilitou a aj pri vysokých rýchlostiach sa štvorkolka správa isto a bez náznaku nervozity. Pruženie je už v sérii dobre nastavené a poradí si aj s agresívnejšou jazdou. Rýchlejší jazdci budú musieť pritvrdiť, najmä vpredu, no pruženie ponúka dostatok možností individuálneho nastavenia. Brzdy fungujú spoľahlivo, no ak by som mal porovnať s KTM-kou, ktorú sme mali tesne pred tým, tak na dosiahnutie porovnateľného účinku musíte za brzdy Suzuki poriadne potiahnuť, no aj tak nedosahujú parametrov KTM.
Záver
Suzuki LT-Z400 OuadSport je všestrannou športovou štvorkolkou, ktorá plne uspokojí 90 % jazdcov, ktorí ju osedlajú. Ľahká, obratná a dostatočne výkonná štvorkolka si poradí v ľubovoľnom prostredí. To všetko na vás čaká za veľmi prijateľnú cenu a spomedzi etablovanej konkurencie len ťažko nájdete dostupnejšiu športovú štvorkolku v porovnateľnej kvalite. No a je tu dobrá správa aj pre zostávajúcich 10 %, QuadSport v sebe ukrýva dušu pretekára a stačí ju len prebudiť.
Rám: kolískový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (DxŠxV): 1830 x 1165 x 1160 mm
Rázvor: 1245 mm
Výška sedla: 810 mm
Objem palivovej nádrže: 10 l
Pneu: vpredu: 22×7-10, vzadu: 20×10-9
Pruženie: vpredu: nezávislé zavesenie pomocou ramien, zdvih 215 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia, zdvih 230 mm
Brzdy: vpredu: 2x kotúčová, vzadu: kotúčová
Hmotnosť: 169 kg
Cena: 169 000 Sk (5 609,77 ?) (verzia K9)
Motocykel na test zapožičal: Magyar Suzuki Corporation ? Suzuki Slovensko o. z.
O chvilu tusim moto-servre uz budu len o quadoch, uz aj motorkari, ktori maju priestory ich prenajimaju len 4kolkarom … motorkari pre motorkarov…
kam tento svet speje … 😕
AMIS neplacem a kludne ma zmaz. prave orechove? akoze trafit niekde do stromu ? 😈 nie, dakujem, radsej sa v terene vozimi pianko a vychutnavam si prirodu 😉
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
MartineR
25. novembra 2008 at 10:30
O chvilu tusim moto-servre uz budu len o quadoch, uz aj motorkari, ktori maju priestory ich prenajimaju len 4kolkarom … motorkari pre motorkarov…
kam tento svet speje … 😕
AMIS
25. novembra 2008 at 23:30
Pivár čo plačeš mám ťa zmazať? Požičiam ti moju ať si čuchneš k pravému orechovému? 🤣))))
MartineR
26. novembra 2008 at 6:26
AMIS neplacem a kludne ma zmaz. prave orechove? akoze trafit niekde do stromu ? 😈 nie, dakujem, radsej sa v terene vozimi pianko a vychutnavam si prirodu 😉
italofighter
27. novembra 2008 at 14:45
AMIS hej poziciavas 4 kolku no asik sa dobehnem previest ak teda zicnes