Zaujímavá alternatíva Moderný štvortaktný offroadový špeciál je takmer dokonalé športové náradie, ktoré spája vysoký, no zároveň ľahko kontrolovateľný výkon s obratným ovládaním. Daňou za vysoké hodnoty výkonu sú však aj vysoké nároky na údržbu a ak niečo zanedbáte, tak finančne náročná oprava na seba nenechá dlho čakať. Nakoniec aj obstarávacia cena samotného motocykla nepatrí medzi najnižšie a stať sa hrdým majiteľom takéhoto špeciálu niečo stojí. Každá ?sranda? však niečo stojí a ak chcete výkonný štvortakt, tak veľa alternatív nie je, alebo žeby predsa?
Slovensko je vzorovým príkladom trhu vysoko citlivého na konečnú cenu a napriek početnej základni aktívnych jazdcov sa nových offroadových motocyklov nepredáva až tak veľa a veľká väčšina potencionálnych zákazníkov je odkázaných na nákup jazdených motocyklov, ktoré sú cenovo dostupnejšie. Ak patríte do tejto väčšinovej kategórie, tak s kúpou jazdeného štvortaktu asi už máte nejaké skúsenosti. Občas takýto obchod pripomína skôr ruskú ruletu a to čo na prvý pohľad vyzerá celkom zachovalo sa zrazu premení na zlý sen. Zanedbaná údržba sa dokáže na citlivom štvortaktnom motore prejaviť najhorším možným spôsobom.
Tokens, čo to vlastne je? Ak som spomínal, že tých alternatív ako sa vyhnúť kúpe jazdeného motocykla veľa nie je, tak možno by sa niečo predsa len našlo. Ak vám značka Tokens nič nehovorí nie ste sami, zo stránky výrobu som sa dozvedel, že vznikla len v roku 2004, model TXR 450 je prvým vážnym pokusom s výrobou vlastného motocykla a krajina pôvodu tejto značky nie je niekde v Ázii, ale je to nemenej exotická Brazília…
Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 11/2009, ktorý je už v predaji.
Text: M. Tamáši, foto: V. Brniak
Tokens TXR450 MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, rozvod SOHC, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 96 x 62 mm
Zdvihový objem: 449 ccm
Kompresný pomer: 10 : 1
Max. výkon: 45 k
Max. krútiaci moment: 45 Nm.
Príprava zmesi: karburátor
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 5-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK Rám: dvojitý kolískový pozváraný z hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 1 980 x 760 x 1 240 mm
Rázvor: 1 340 mm
Výška sedla: 950 mm
Objem palivovej nádrže: 8,5 l
Pneu: vpredu: 80/100-21, vzadu: 100/90 – 19
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside down, priemer klzákov 41 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia
Brzdy: vpredu: kotúčová, vzadu: kotúčová
Hmotnosť: 117 kg
Cena: 4 299 Eur (129 511,67 Sk)
Mašinka nevyzerá zle. Ale pozerám parametre a teda nič moc podľa toho odpovedá cena, tenké predné klzáky a čo som nepochopil to hlboké zapustenie klzákov do okuliarov, motorka ako vidieť na videu ide dosť na predok a tomu jazdcovi by sa išlo isto lepšie keby sa posunú dole. A jedno mi tiež nejde do hlavy. Tá motorka je enduro alebo motokros?
Kxbibo motorka je enduro. To pruženie a najmä predná vidlica bolo o niečo slabšie, ale pre hobbíka celkom v pohode. Motorka už mala svojho majiteľa a zapustené vidlice sú jeho osobné nastavenie, takže sme s tým nič nerobili, ale sériové nastavenie je úplne iné. Ako celok však Tokens prekvapil a je to celkom príjemné zvezenie.
Však to je kameň úrazu asi tejto motorky, pruženie. Aj hobík to bude brať časom ako nedokonalosť motorky. A pruženie je veľmi dôležité pri takejto motorke ako aj jej čo najmenšia hmotnosť. Čas ukáže ako tento stroj dopadne.
kxbibo ja poznám jedného hobíka, ktorý nejak vôbec nevnímal v tvojom závese nedokonalosti svojej motorky, skôr toho medzikusu medzi rajdami a stupačkami 😁 Tamasi biba neber vážne, on ma chcel zabiť 😁 🤣 😁 🤣 kxbibo ešte raz ďakujem za perfektnú nedeľu !! 🙂 zajtra kupujem nové platničky a v nedeľu môžeme pokračovať vo výcviku 😈
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
MartineR
20. októbra 2009 at 11:23
Pekný vrkáč 🙂
MartineR
20. októbra 2009 at 11:28
…čo mi pripomína…
.
.
.
…šiel by som sa previezť…
😈
kxbibo
24. októbra 2009 at 7:19
Mašinka nevyzerá zle. Ale pozerám parametre a teda nič moc podľa toho odpovedá cena, tenké predné klzáky a čo som nepochopil to hlboké zapustenie klzákov do okuliarov, motorka ako vidieť na videu ide dosť na predok a tomu jazdcovi by sa išlo isto lepšie keby sa posunú dole. A jedno mi tiež nejde do hlavy. Tá motorka je enduro alebo motokros?
Tamasi
26. októbra 2009 at 10:30
Kxbibo motorka je enduro. To pruženie a najmä predná vidlica bolo o niečo slabšie, ale pre hobbíka celkom v pohode. Motorka už mala svojho majiteľa a zapustené vidlice sú jeho osobné nastavenie, takže sme s tým nič nerobili, ale sériové nastavenie je úplne iné. Ako celok však Tokens prekvapil a je to celkom príjemné zvezenie.
kxbibo
27. októbra 2009 at 16:37
Však to je kameň úrazu asi tejto motorky, pruženie. Aj hobík to bude brať časom ako nedokonalosť motorky. A pruženie je veľmi dôležité pri takejto motorke ako aj jej čo najmenšia hmotnosť. Čas ukáže ako tento stroj dopadne.
MartineR
27. októbra 2009 at 17:33
kxbibo ja poznám jedného hobíka, ktorý nejak vôbec nevnímal v tvojom závese nedokonalosti svojej motorky, skôr toho medzikusu medzi rajdami a stupačkami 😁
Tamasi biba neber vážne, on ma chcel zabiť 😁 🤣 😁 🤣
kxbibo ešte raz ďakujem za perfektnú nedeľu !! 🙂 zajtra kupujem nové platničky a v nedeľu môžeme pokračovať vo výcviku 😈
kxbibo
27. októbra 2009 at 17:53
MartineR uvidíme podľa počasia 😁 , aj zadnú gumu vymeň, povedz, že odkazujem Ivke nech na to uvoľní financie ak chce aby si prišiel domov živý 😁