Connect with us

Testy a recenzie

Turista, športovec a univerzál- test Yamaha Tracer 700

Publikovaný

on

Yamaha sa pred pár rokmi svojou novodobou modelovou radou MT rozhodla vrátiť zábavu za rozumnú cenu do sveta naháčov a modely ako MT-07 a MT-09 sa stali bestsellermi na európskom trhu.Tu to však nekončí a Yamaha túto filozofiu prináša aj do momentálne populárnej kategórie Sport Adventure a po modeli Tracer 900 je tu menší, obratnejší a poriadne zábavný turista Tracer 700.    

 

Na základe MT-07  

Príchod naháča MT-07 bol asi jedným z najlepších počinov japonskej značky za posledné roky a svojim pomerom vynikajúcej ceny a výborných jazdných vlastností si získal množstvo fanúšikov po celej Európe. Aj keď po vizuálnej stránke máte pred sebou dve rozličné motorky, tak Tracer a MT-07 vznikli na rovnakej platforme. Na tom však nie je nič zlé a dnes takto funguje väčšina značiek. Na druhej strane Tracer ukrýva množstvo zmien, ktoré pomáhajú premeniť zábavný naháč na obratného športového turistu.    

 

689 ccm skvelej zábavy  

Pri pohľade na zdvihový objem radového dvojvalca sa možno niektorí priaznivci veľkých dobrodružných cestovateľov len pousmejú. V porovnaní s +1200 ccm, ktoré dnes bežne nájdete na veľkých športových dobrodruhoch necelých 700 ccm objemu radového dvojvalca naozaj veľké vecí nesľubuje, no Tracer vás bude hneď od prvých kilometrov v sedle presviedčať, že kubické centimetre nie sú všetko. Motor je identický ako na spomínanom naháči MT-07 a so svojím nepravidelným intervalom odpaľovania sa charakteristikou približuje skôr klasickému „véčku“ ako k radovému dvojvalcu. Výkon narastá už od najnižších otáčok a rýchlo prejde do stredných otáčok, kde vám ukáže svoju silu a stále si necháva niečo aj do maxima. Inými slovami zábavný motor, kde jazdec má pocitovo neustále dostatok výkonu na okamžitú akceleráciu. Na druhej strane 75 k pri 9 000 ot./min. už nie je až tak málo a Tracer dokáže byť vďaka tomu nielen mimoriadne svižným športovcom ale aj pružne reagujúcim turistom, ktorý sa v tejto skôr komfortnej polohe cíti veľmi dobre.    

 

Kompaktná konštrukcia  

Aj vzhľadom na pôvod podvozku môžete len ťažko očakávať rozmery veľkých dobrodruhov, no Tracer dokáže aj v tomto smere príjemne prekvapiť. Najväčšou zmenou oproti naháčovi je predĺžená zadná kyvná vidlica o 50 mm, ktorá sľubuje lepšiu stabilitu pri vyšších cestovných rýchlostiach. S novým tuhším nastavením prichádza pruženie, ktoré je prispôsobené väčšej záťaži turistického využitia s ktorou sa podvozok musí vysporiadať. Brzdný systém tvorí dvojica 282 mm kotúčov vpredu a 245 mm vzadu, systém ABS je súčasťou sériovej výbavy. Brzdy výkonom určite nesklamú, aj keď ostrosť športových bŕzd to nie je, no môžete sa na ne spoľahnúť v každej situácii. Tracer je na oboch koncoch obutý do 17-palcových ráfov (120/70 vpredu a dokonca 180/55 vzadu), čo aj naznačuje viacmenej cestné využitie motorky, no pochvalu určite zaslúžia pneumatiky, Michelin Pilot Road 4, ktorá podržali motorku aj pri športovej jazde. Krátka koncovka ústiaca pod zadnou kyvnou vidlicou je dizajnovou modernou, no zároveň veľa napovedá o akčnom rádiuse Tracera a nechránené spodné časti jasne dávajú najavo, že opúšťať bezpečie asfaltu nemá táto motorka v popise práce.    

 

Dizajn – jednoduchosť a funkčnosť  

Yamaha si vždy razila svoju cestu pokiaľ išlo o dizajn a dokázala sa v tomto smere spoľahlivo oddeliť od konkurencie. Tracer je v tomto smere na tom podobne a nemusíte sa obávať, že splyniete s davom. Napriek tomu však prevláda jednoduchosť a nejaké veľké módne výstrelky tu nenájdete. Predným partiám dominuje dvojica svetlometov vo tvare mačacích očí, ktoré ešte pred nedávnom boli úzko späté zo superšportovou modelovou radou YZF-R. Na svetlá nadväzuje štíhla trojštvrťová kapotáž, ktorá slúži aj ako kryt veľkého chladiča. Vítaným doplnkom je mechanicky nastaviteľný čelný štít, ktorý sa po uvoľnení dvojice fixačných skrutiek dá posúvať v zvislej polohe. Jedným z originálnych dizajnových doplnkov sú plastové deflektory na riadidlách v oblasti rukovätí a celkom úspešne odvádzajú nápor vetra od jazdcových rúk. 17-litrová nádrž je zárukou slušného dojazdu a výhodou je, že nijak nerozširuje motorku v stredových partiách a pomáha dotvárať celkovú kompaktnosť konštrukcie. Jednodielne sedlo je v prednej časti dobre vykrojené a jazdec tu nájde dostatok pohodlia. V prípade spolujazdca sa už nedá hovoriť o nadštandardnom pohodlí a priestor medzi vami a spolujazdcom nie je nijak veľký. Je to tak trochu daň za kompaktnosť konštrukcie, no v tejto triede to nie je nič neobvyklé a pohodlie spolujazdca je porovnateľné s konkurenciou. Naviac predĺžené postranné madlá veľmi dobre padnú do ruky.    

 

Turista, športovec a univerzál  

Ak na svoje cestovanie hľadáte niečo kompaktnejšie, obratnejšie, no stále dostatočne komfortné, tak Tracer 700 sa vám určite zapáči. Druhou skupinou budú jazdci, ktorí po získaní prvých skúseností v sedle menších objemov chcú presadnúť na dospelú motorku, ktorá spĺňa všetky parametre dobrodružného športovca, no nevystraší vás svojimi obrovskými rozmermi a výkonom vysoko presahujúcim hranicu 100 k. V oboch prípadoch predstavuje Tracer výbornú voľbu. Príbuznosť s modelom MT-07, ktorý mi svojim ovládaním pripomínal skôr nadupaný jednovalec ako radový dvojvalec, pocítite hneď po prvých metroch jazdy a Tracer sa mu ľahkosťou ovládania veľmi približuje. Je jedno či sa prepletáte mestom alebo šplháte tesnými zákrutami na vrchol horského sedla nenájdete veľa motoriek podobného razenia, ktoré by to robili s takou ľahkosťou a ochotou. Na neskúseného jazdca tak čaká tolerantný spoločník, ktorý vám prípadné chyby dovolí bez stresu napraviť, no a vyjazdený jazdec má v tesných zákrutách stále rezervu aby mohol v prípade potreby ľahko zvoliť inú stopu alebo okamžite reagovať na prípadnú prekážku. K tejto obratnosti treba prirátať aj výborný dvojvalec, ktorý s chuťou ide do otáčok a nezaprie svoj športový charakter. Keď ho trochu ponaháňate tak ukazovateľ sa rýchlo priblíži k hodnote 200 km/h, čo už je na motor s obsahom necelých 700 ccm naozaj slušné vysvedčenie. Má však aj svoju turistickú tvár a spokojí sa aj s oveľa civilnejším tempom a nižšími otáčkami. Dokáže sa bez väčších problémov v tomto režime pohybovať aj pri plnom zaťažení a nemusíte sa obávať vyraziť na výlet do hôr.    

 

Zábava a komfort  

Priateľský charakter sa dá označiť aj ako zábavný a priznám sa, že v sedle malého Tracera som si to aj patrične užíval. Podvozok je naladený skôr na komfort a dokáže tak bez problémov odfiltrovať bežné nerovnosti na ceste. Nebráni sa však ani agresívnejšej jazde a nato aby ste narazili na jeho limity na asfalte je už potrebné poriadne ťahať za plynovú rukoväť, no ste už v režime kedy sa môžete naháňať s podstatne výkonnejšími strojmi a Tracer si hanbu rozhodne neurobí. Pri jazde vyššou rýchlosťou som narazil na jeden nedostatok, ktorý sa týka čelného štítu, ktorý už nedokázal tak účinne odvádzať nápory vetra a určite by som siahol po vyvýšenom turistickom štíte, ktorý súčasťou doplnkovej výbavy.  

 

Dobrodružný univerzál  

Yamaha Tracer 700 je motocyklom priam stvoreným na víkendové výlety spojené s intenzívnym jazdením a vyhľadávaním tých najzastrčenejších asfaltových cestičiek, kde sa majú problém vyhnúť aj dvaja oproti sebe idúci cyklisti. Tu si naplno užijete ľahké ovládanie a kompaktnosť tejto motorky. No a počas týždňa je to skvelý a nenáročný spoločník na každodenné presuny, ktorý vás dostane aj do miest, kde aj ostrieľaní skútristi majú občas problémy. V triede, ktorú momentálne ovládajú Japonci a modely ako NC750, V-Strom 650 alebo Versys 650 by sme Tracer 700 označili za športovú voľbu.    

 

Yamaha Tracer 700  

Cena: 8 090 Eur

Motor: 689 ccm, 8 ventilov, DOHC, R2

Výkon: 75 k pri 9 000 ot./min.

Krút. moment: 68 Nm pri 6 500 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová, reťaz

Rozmery (D x Š x V): 2 138 x 806 x 1 270 mm

Rám: jednoduchý chrbticový, pozváraný z oceľ. rúrok

Hmotnosť: 196 kg (prevádzková)

Rázvor: 1 450 mm

Výška sedla: 835 mm

Objem pal. nádrže: 17 l

Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 180/55 – 17  

 

Motocykel zapožičal: JAKUB VALLO     www.yamahapb.sk

 

Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 6 / 2017  

Text: Miro Tamáši, foto: autor a P. Tamášiová        

Yamaha Tracer 700 – album k testu MMA 6/2017

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri