Connect with us

Spravodajstvo

Vrtká talianka: Ducati Hypermotard 698 Mono 2024

Publikovaný

on

Ducati Hypermotard 698 Mono ukazuje nový prístup značky ku kategórii supermoto. Kladie extrémny dôraz na nízku hmotnosť, výkon a techniku. Podobné modely nájdeme v ponuke značiek KTM, GasGas, či Husqvarna. Ak sa pýtate, prečo sa Ducati rozhodla investovať do kategórie s tak obmedzenou konkurenciou, nie ste sami. Ducati hovorí, že toto rozhodnutie sa zrodilo z túžby vytvoriť niečo zábavné a vzrušujúce. Nie nadarmo. Supermotard má byť jednovalec. Na prvom mieste je jednoduchosť, kompaktné rozmery a veľká dynamika. Toto všetko motorka spĺňa na 100 percent.

Motor – extrémny jednovalec

Názov Superquadro Mono odkazuje na extrémny pomer vŕtania a zdvihu o hodnote 1,86, ktorý Mono zdieľa s dvojvalcovým variantom motora Superquadro použitou pre 1299 Panigale. Piest má obrovský priemer 116 mm, naproti tomu zdvih je ultrakrátky 62,4 mm. Extrémne sú aj veľké titánové sacie ventily s priemerom 46,8 mm. K tomu je tu pre Ducati typický Desmodromický ventilový rozvod. To všetko umožňuje extrémne otáčky motora až 10.250/minútu. Skutočný objem motora je 659 ccm. Maximálny výkon dosahuje 57 kW, čo je 77,5 koní pri 9750 ot./ min. a krútiacim momentom 63 Nm pri 8000 ot./ min. 35 kw verzia bude k dispozícii tiež.

Elektronika určená na zábavu

Elektronický balíček Hypermotard 698 Mono obsahuje mnoho ovládacích prvkov, ktoré nájdete na Panigale V4. Hypermotard disponuje najnovšou inerciálnou jednotkou Bosch 6D IMU, ktorá podporuje nasledujúce systémy: Bosch Cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control. Vrcholná verzia RVE navyše dostane obojstranné rýchle radenie.

Podvozok ako sa patrí

Vpredu dostal Ducati Hypermotard 698 Mono obrátenú plne nastaviteľnú vidlicu značky Marzocchi so zdvihom 215 mm a vzadu je obojstranná hliníková kyvná vidlica, ktorá má nastaviteľné pruženie s progresívnou charakteristikou Sachs monoshock so zdvihom až 23O mm.

Predný poloplávajúci kotúč má priemer 330 mm, k tomu 4 piestikový radiálny stremeň BREMBO M4-32 Monoblock. Vzadu 245 mm kotúč, 2 piestikový strmeň. 17 palcové kolesá budu v základe obuté na PIRELLI Diablo Rosso IV.

Na záver

Pri suchej hmotnosti 151 kg a danom výkone pôjde o jeden z najostrejších strojov vo svojej kategórii. Cenovka začína 12590 EUR s DPH. Toto bude veľmi zábavný stroj.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri