Connect with us

Podujatia

Výstava EIMA Miláno (10. – 15. 12. 2009)

Publikovaný

on

Trochu rozpačité finále

Jesenná medzinárodná výstava EICMA je už tradične vyvrcholením a veľkolepým ukončením motocyklovej sezóny. Zároveň nám v podobe nových modelov umožňuje nahliadnuť aj do najbližšej budúcnosti. Tohtoročný v poradí už 67. ročník to však nemal jednoduché a vďaka dopadom hospodárskej krízy sa do histórie pravdepodobne nezapíše ako jeden z najlepších, ale napriek tomu zostáva najdôležitejšou medzinárodnou motocyklovou výstavou a EICMA si udržala vysoký kredit.

Kus práce v tomto smere odviedli samotní organizátori, ktorí napriek absencii dvoch najvýznamnejších značiek (Honda, Yamaha) dokázali zaplniť výstavné plochy. Tradične silnou stránkou výstavy EICMA bol bohatý sprievodný program a či už to bola samostatná tematická výstava s názvom Green Planet, ktorá bola venovaná ekologickým vozidlám (viac na str. 22), alebo program Motolive, ktorý prebiehal na vonkajších plochách, tak na návštevníkov čakal nabitý program. Najmä program s názvom Motolive je z roka na rok väčším a dôležitejším podujatím, ktoré premenilo vonkajšie plochy výstaviska doslova na športový stánok, kde sa každý deň striedali na rôznych tratiach prakticky všetky motocyklové kategórie.

Silné domáce značky
Taliani sú na domácej pôde už tradične silní a tento rok ich bolo cítiť ešte viacej. Možno to bolo aj vďaka spomínanej absencii Hondy a Yamahy, ale domáci výrobcovia mali zastúpenie v prakticky každej výstavnej hale. Ducati patrila v tomto smere medzi najaktívnejšie značky a právom patril jej stánok medzi najnavštevovanejšie. Na svedomí to má predovšetkým nová generácia veľkého cestného endura Multistrada 1200. Atraktívny dizajn tohto motocykla ukrýva výkonný motor zo Superbiku 1098, ktorý po úpravách dosahuje maximálny výkon 150 k. To však nie je všetko a ambície Multistrady smerujú na samotný vrchol v tejto triede. Dopomôcť k tomu by jej mala najmodernejšia elektronika a tri rôzne výkonové mapy, ktoré môže jazdec meniť podľa štýlu jazdy a prostredia, v ktorom sa práve nachádza. Okrem toho má k dispozícii systém trakčnej kontroly DTC a brzdný systém vybavený ABS. Špičková verzia S je naviac vybavená elektronickým systémom nastavenia pruženia, ktorý dokáže nastaviť aj predný tlmič a okrem prednastavených režimov pruženia ponúka aj individuálne nastavenie podvozku podľa potrieb jazdca. To však nebola jediná novinka na stánku Ducati. Priaznivcov supermota čakal nový Hypermotard 796 (samostatné predstavenie nájdete na str. 16 – 17). Okrem toho výrobca predstavil aj novú exkluzívnu verziu modelu Hypermotard 1100 S, ktorá nesie označenie EVO a oproti štandardnej verzii je o celých 7 kg ľahšia a maximálny výkon narástol o ďalších 5 koní. Ďalšia inovácia sa týkala populárnej modelovej rady Monster, ktorá bude ponúkaná aj vo verzii vybavenej protiblokovacím systémom ABS…

Celú reportáž si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 12/2009, ktorý nájdete v stánkoch už od tohto pondelka, 23-teho novembra.

Text: M. Tamáši, foto: autor a V. Brniak

Výstava EIMA Miláno (10. – 15. 12. 2009)

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri