Na výstave Motocykel 2008 v bratislavskej Inchebe mali návštevníci možnosť nahliadnuť na kolekciu motocyklov a príslušenstva značky Yamaha. Dominantný poschodový stánok so suverénne najväčšou plochou 700m² a s predvádzacím mólom okrem iného okrášľoval špeciál Valentina Rossiho, a R1 Noriyuki Haga, motokrosový špeciál vicemajstra sveta pre rok 2007 ? Coopins-a, a dakarský špeciál Čecha Macka. Yamaha vystavovala celkom 84 motocyklov vrátane športových špeciálov. Koncept nástupcu legendárneho modelu V-Max sme už videli na minuloročnej výstave v Paríži i v Miláne a teraz i na tak malej výstave aká sa koná u nás. Pravidelná prehliadka každé (2h) oblečenia Yamaha pre všetky kategórie motocyklov bola zároveň jediná, ktorá výstave dala niečo viac, ako len pozeranie na zakotvené motocykle a bolo to i cítiť v neskrývanom záujme návštevníkov. Celkovo Yamaha na tejto výstave dominovala vo všetkých uhloch pohľadu. Celé to nebolo ale len tak, a po rozhovore s obchodným a marketingovým riaditeľom YAMAHA MOTOR CZECH spol. s r.o. s pánom Ing. Martinom Krejčím, sme veľmi rýchlo zistili, že nadštandardná príprava na bratislavskú Inchebu má jediný cieľ: BYŤ PRVÝ V SR.
Motocykel.sk: Pán Krejčí táto výstava stála Yamahu nemalé úsilie ukázať slovenskému návštevníkovi kompletnú produkciu sériových motocyklov, športových špeciálov a príslušenstva zn. Yamaha. Je ťažké sa dostať k napr. k špeciálom, ktoré sa dajú väčšinou vidieť len na svetových výstavách?. Ing. Martin Krejčí: Možnosť ukázať návštevníkom výstavy špeciály typu V-Max concept ? bike je skutočne mimoriadnou záležitosťou. Po našich opakovaných žiadostiach v priebehu jesene nám Yamaha Motor Europe nakoniec mohla ponúknuť možnosť tejto prezentácie pri výstave Motocykel a v takomto momente nie je čo váhať. Odpoveď s potvrdeným nášho záujmu bola veľmi rýchla. Jedinými slovami: nebyť materskej spoločnosti, nebolo by v našich silách koncept zaistiť. Veľmi podobné to bolo so závodnými špeciálmi a konečne i v tomto roku veľmi špeciálnou prezentáciou modelov pri príležitosti 10. výročia rady R ? etalony R1 1998 a R6 1999. To všetko len potvrdzuje dôležitosť slovenského trhu pre značku Yamaha a záujem materskej spoločnosti. Prezentácia sériových modelov s možnosťou na každý sa posadiť vnímame u Yamaha ako úplne prirodzenú vec.
Motocykel.sk: Aké sú teda presne ambície v SR pre nasledujúce obdobie? Ing. Martin Krejčí: Pretože sme v minulom roku zaznamenali veľmi silný nárast záujmu o naše produkty na takmer dvojnásobok registrovaných motocyklov sme s našimi výsledkami spokojní len čiastočne. Cieľom v krátkodobom horizonte je byť medzi top 5, ale najradšej medzi top 3 značkami. Dlhodobo potom chceme byť číslom 1 i na slovenskom trhu. K tomuto cieľu nám určite pomôže zázemie stále sa zlepšujúcej siete dealerov ? minulý rok bolo otvorené nové dílerstvo v Košiciach, v týchto dňoch zahajujeme dílerstvo v Trnave a pracujeme na ďaľších projektoch. Obecne sa teda naše produkty dostanú ?bližšie? k zákazníkovi. S tým súvisí i široká ponuka motocyklov, ktoré prezentuje každé dílerstvo. Súčasťou tejto stratégie je i rýchla dodávka náhradných dielov i motocyklov do 3 dní. A okrem už uvedeného bude v tomto roku obstaranie motocykla ľahšie i vďaka finančným produktom, ktoré pripravujeme.
Motocykel.sk: Akú úlohu v celom biznise zohráva práve príslušenstvo Yamaha? Ing. Martin Krejčí: Významnú. Vidíme veľký potenciál v značkových produktoch príslušenstva. Okrem ponuky jazdeckého oblečenia máme širokú ponuku oblečenia na voľný čas, pretože Yamaha to nie sú len motocykle, ale i životný štýl. A práve preto sme zvolili prezentáciu tu na výstave Motocykel. Súčasťou životného štýlu je i túha zákazníka sa odlíšiť a svoj motocykel si individualizovať. Preto sme maximum modelov vybavili príslušenstvom z našej širokej ponuky. Rád by som sa zmienil o ponuke prilieb BYE a v neposlednej rade i mazivá Yamalube, ktoré používajú všetky továrenské tímy. Aký iný olej presne vyvinutý pre produkty Yamaha by naši zákazníci mali používať? Yamalube najlepšie zodpovedá špecifikácii našich výrobkov.
Motocykel.sk: Ste pripravení na sezónu tak, že nebudú chýbať najžiadanejšie motocykle? Ing. Martin Krejčí: Sme pripravení. Vznik takejto situácie nepredpokladám.
Motocykel.sk: V čom vidíte hlavné rozdiely medzi slovenským a českým trhom, keď sú tu také obrovské rozdiely v predajnosti. Ing. Martin Krejčí: Napriek tomu, že sme si veľmi blízki, v predaji motocyklov sú významné rozdiely. Nielen v počte, ktorý nezodpovedá veľkosti trhu ale i v štruktúre. Slovenský trh je cenovo citlivejší a napr. motocykle okolo 300 tis. Sk sú už výrazne horšie predajné ako na českom trhu. Niemenej vývoj slovenského trhu má veľkú dynamiku a určite ten český rýchlo dobehne.
Motocykel.sk: Aké promoakcie pripravila Yamaha pre slovenských zákazníkov? Ing. Martin Krejčí: Podpora marketingovými akciami pre našich zákazníkov je samozrejmosťou a aktuálne informácie sú vždy spoločne umiestnené na www.yamaha-motor.cz.[linka] Už prebehnuté akcie vo februári rady R, pred niekoľkými dňami skončená výstava Motocykel, pripravujeme Yamaha deň ? akciu zameranú na offroady. Ďalšie akcie samozrejme usporiadávajú jednotliví díleri a súčasťou sú predvádzacie modely v každom dílerstve.
Ďakujeme za rozhovor.
Pre motocykel.sk pripravil: V. Brniak
Ing. Martin Krejčí – obchodný a marketingový riaditeľ YAMAHA MOTOR CZECH spol. s r.o.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.