Connect with us

Spravodajstvo

Yamaha v SR ? najvyššie ambície na rok 2008

Publikovaný

on

Na výstave Motocykel 2008 v bratislavskej Inchebe mali návštevníci možnosť nahliadnuť na kolekciu motocyklov a príslušenstva značky Yamaha. Dominantný poschodový stánok so suverénne najväčšou plochou 700m² a s predvádzacím mólom okrem iného okrášľoval špeciál Valentina Rossiho, a R1 Noriyuki Haga, motokrosový špeciál vicemajstra sveta pre rok 2007 ? Coopins-a, a dakarský špeciál Čecha Macka. Yamaha vystavovala celkom 84 motocyklov vrátane športových špeciálov. Koncept nástupcu legendárneho modelu V-Max sme už videli na minuloročnej výstave v Paríži i v Miláne a teraz i na tak malej výstave aká sa koná u nás. Pravidelná prehliadka každé (2h) oblečenia Yamaha pre všetky kategórie motocyklov bola zároveň jediná, ktorá výstave dala niečo viac, ako len pozeranie na zakotvené motocykle a bolo to i cítiť v neskrývanom záujme návštevníkov. Celkovo Yamaha na tejto výstave dominovala vo všetkých uhloch pohľadu. Celé to nebolo ale len tak, a po rozhovore s obchodným a marketingovým riaditeľom YAMAHA MOTOR CZECH spol. s r.o. s pánom Ing. Martinom Krejčím, sme veľmi rýchlo zistili, že nadštandardná príprava na bratislavskú Inchebu má jediný cieľ: BYŤ PRVÝ V SR.

Motocykel.sk: Pán Krejčí táto výstava stála Yamahu nemalé úsilie ukázať slovenskému návštevníkovi kompletnú produkciu sériových motocyklov, športových špeciálov a príslušenstva zn. Yamaha. Je ťažké sa dostať k napr. k špeciálom, ktoré sa dajú väčšinou vidieť len na svetových výstavách?.
Ing. Martin Krejčí: Možnosť ukázať návštevníkom výstavy špeciály typu V-Max concept ? bike je skutočne mimoriadnou záležitosťou. Po našich opakovaných žiadostiach v priebehu jesene nám Yamaha Motor Europe nakoniec mohla ponúknuť možnosť tejto prezentácie pri výstave Motocykel a v takomto momente nie je čo váhať. Odpoveď s potvrdeným nášho záujmu bola veľmi rýchla. Jedinými slovami: nebyť materskej spoločnosti, nebolo by v našich silách koncept zaistiť. Veľmi podobné to bolo so závodnými špeciálmi a konečne i v tomto roku veľmi špeciálnou prezentáciou modelov pri príležitosti 10. výročia rady R ? etalony R1 1998 a R6 1999. To všetko len potvrdzuje dôležitosť slovenského trhu pre značku Yamaha a záujem materskej spoločnosti. Prezentácia sériových modelov s možnosťou na každý sa posadiť vnímame u Yamaha ako úplne prirodzenú vec.

Motocykel.sk: Aké sú teda presne ambície v SR pre nasledujúce obdobie?
Ing. Martin Krejčí: Pretože sme v minulom roku zaznamenali veľmi silný nárast záujmu o naše produkty na takmer dvojnásobok registrovaných motocyklov sme s našimi výsledkami spokojní len čiastočne. Cieľom v krátkodobom horizonte je byť medzi top 5, ale najradšej medzi top 3 značkami. Dlhodobo potom chceme byť číslom 1 i na slovenskom trhu. K tomuto cieľu nám určite pomôže zázemie stále sa zlepšujúcej siete dealerov ? minulý rok bolo otvorené nové dílerstvo v Košiciach, v týchto dňoch zahajujeme dílerstvo v Trnave a pracujeme na ďaľších projektoch. Obecne sa teda naše produkty dostanú ?bližšie? k zákazníkovi. S tým súvisí i široká ponuka motocyklov, ktoré prezentuje každé dílerstvo. Súčasťou tejto stratégie je i rýchla dodávka náhradných dielov i motocyklov do 3 dní. A okrem už uvedeného bude v tomto roku obstaranie motocykla ľahšie i vďaka finančným produktom, ktoré pripravujeme.

Motocykel.sk: Akú úlohu v celom biznise zohráva práve príslušenstvo Yamaha?
Ing. Martin Krejčí: Významnú. Vidíme veľký potenciál v značkových produktoch príslušenstva. Okrem ponuky jazdeckého oblečenia máme širokú ponuku oblečenia na voľný čas, pretože Yamaha to nie sú len motocykle, ale i životný štýl. A práve preto sme zvolili prezentáciu tu na výstave Motocykel. Súčasťou životného štýlu je i túha zákazníka sa odlíšiť a svoj motocykel si individualizovať. Preto sme maximum modelov vybavili príslušenstvom z našej širokej ponuky. Rád by som sa zmienil o ponuke prilieb BYE a v neposlednej rade i mazivá Yamalube, ktoré používajú všetky továrenské tímy. Aký iný olej presne vyvinutý pre produkty Yamaha by naši zákazníci mali používať? Yamalube najlepšie zodpovedá špecifikácii našich výrobkov.

Motocykel.sk: Ste pripravení na sezónu tak, že nebudú chýbať najžiadanejšie motocykle?
Ing. Martin Krejčí: Sme pripravení. Vznik takejto situácie nepredpokladám.

Motocykel.sk: V čom vidíte hlavné rozdiely medzi slovenským a českým trhom, keď sú tu také obrovské rozdiely v predajnosti.
Ing. Martin Krejčí: Napriek tomu, že sme si veľmi blízki, v predaji motocyklov sú významné rozdiely. Nielen v počte, ktorý nezodpovedá veľkosti trhu ale i v štruktúre. Slovenský trh je cenovo citlivejší a napr. motocykle okolo 300 tis. Sk sú už výrazne horšie predajné ako na českom trhu. Niemenej vývoj slovenského trhu má veľkú dynamiku a určite ten český rýchlo dobehne.

Motocykel.sk: Aké promoakcie pripravila Yamaha pre slovenských zákazníkov?
Ing. Martin Krejčí: Podpora marketingovými akciami pre našich zákazníkov je samozrejmosťou a aktuálne informácie sú vždy spoločne umiestnené na www.yamaha-motor.cz.[linka] Už prebehnuté akcie vo februári rady R, pred niekoľkými dňami skončená výstava Motocykel, pripravujeme Yamaha deň ? akciu zameranú na offroady. Ďalšie akcie samozrejme usporiadávajú jednotliví díleri a súčasťou sú predvádzacie modely v každom dílerstve.

Ďakujeme za rozhovor.
Pre motocykel.sk pripravil: V. Brniak

Ing. Martin Krejčí – obchodný a marketingový riaditeľ YAMAHA MOTOR CZECH spol. s r.o.

Yamaha

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri