Connect with us

Spravodajstvo

Znovuzrodená legenda – Matchless Model X Reloaded

Publikovaný

on

Advertisement

Predstavenie Matchless Model X Reloaded


V prvej polovici 20-teho storočia vládli motocyklovému priemyslu anglické značky a jednou z najexkluzívnejších pritom bola značka Matchless, ktorá patrila medzi lídrov v zavádzaní priekopníckych technických riešení. Oživiť históriu jedného z najslávnejších modelov z konca 30-tych rokov sa pokúša koncept s názvom Model X Reloaded.

História v znamení športu
Anglicko bolo v medzivojnovom období centrom motocyklového priemyslu v Európe a výrobou sa zaoberalo až 80 rôznych výrobcov. Toto obdobie poznamenalo aj enormne rýchly rozvoj motocyklovej techniky a jedným z lídrov technického vývoja bola práve značka Matchless, ktorá vznikla už v roku 1899. Motocykel sa čoskoro zmenil z bežného dopravného prostriedku na športové náradie stvorené na pretekanie. Zakladateľ značky Matchless, Charlie Collier to rýchlo pochopil a v sedle svojho motocykla zvíťazil na vôbec prvom podujatí slávnej Tourist Trophy v roku 1907. Jedným z top modelov tejto éry bol Model X, ktorý ponúkal perfektné spojenie medzi výkonom, pohodlím a radosťou z jazdy, pričom vo výrobe sa udržal od roku 1929 až do 1940.

Novodobý Model X Reloaded
Motocyklový trh je dnes plný rôznych „rerto“ modelov a táto módna vlna je na svojom vrchole. Novinka Matchless je však iná a už na prvý pohľad prináša výrazný dizajn v štýle „old school“, ktorý sa vracia oveľa ďalej ako je bežné u športovo ladených motocyklov. Za dizajnom sa pritom ukrýva precízna úroveň dielenského spracovania, ktorá sa snaží nadviazať na anglickú strojárensku tradíciu z 30-tych rokov. Aj preto si zachováva výrazné dizajnové črty svojho predchodcu, za ktorými sa ukrýva moderná technika. Jazdecká pozícia je kompletne nastaviteľná. Jazdecké sedlo je naviac samostatne odpružené. Veľmi zaujímavo riešený je brzdný systém a predný kotúč zviera strmeň vybavený až 12-timi piestikmi a zadný so 6-timi.
Dvojvalec do „V“ je exkluzívnym dizajnom značky Matchless a pri objeme 1 916 ccm disponuje výkonom 100 k. Za účelom zlepšeného chladenia sú výfukové otvory vyvedené smerom dopredu a pri zadnom valci je umiestnený ventilátor, ktorý sa spúšťa v prípade zvýšenej teploty motora. Dvojité koncovky výfuku v klasickom tvare rybieho chvosta vydávajú veľmi špecifický zvuk, ktorý pripomína tlkot srdca. 
Ťažko predpokladať, že by sa tento motocykel v blízkej budúcnosti vyrábal vo väčšej sérii, skôr to bude exkluzívna „kusovka“, ktorá sa stane vyhľadávaným zberateľským kúskom s tomu zodpovedajúcou cenovkou.


Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 4/2015.
Text: Miro Tamáši, foto: Matchless

   

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri