Medzi najzaujímavejšie novinky pre rok 2008 na motokrosovej scéne rozhodne patrí nová generácia motokrosového špeciálu z dielne Suzuki, model RM-Z450. Špičkový štvortakt je prakticky úplne nový a môže sa pochváliť množstvom inovatívnych technických riešení. Určite najviac pozornosti priťahuje elektronický systém vstrekovania paliva, ktorý sa na japonskom motokrosovom špeciály objavil po prvý krát. Ako jeden z prvých si tento motocykel vyskúšal náš mladý jazdec Peter Hudák, ktorý sa zúčastnil oficiálneho predstavenia tohto motocykla v Holandsku a priniesol zaujímavé postrehy o novom motocykli.
Do motokrosu prichádza nová éra s novou RM-Z 450 K8. Suzuki ako prvá z japonských značiek urobila dôležitý krok vpred v podobe použitia elektronického systému vstrekovania paliva. Nový systém vyvinutý v spolupráci s firmou Keihin je unikátny v tom smere, že na svoj chod nevyžaduje externý zdroj v podobe batérie, vďaka čomu je jeho vplyv na celkovú hmotnosť zanedbateľný. Suzuki má s elektronickým vstrekovaním použitým na offroadoch bohaté skúsenosti a objavilo sa už na modeli LT-R 450 určenom na preteky štvorkoliek. To však nie je všetko, prepracovaná hlava valca s prepracovanou spaľovacou komorou a upravenými sacími a výfukovými kanálmi zlepšujú priebeh výkonu. Konečne pribudla nová 5-stupňová prevodovka, ktorá zvyšuje využiteľnosť motocykla v rôznych prostrediach. Nielen motor, ale aj podvozok sa dočkal výraznej pozornosti konštruktérov. Nový rám je ľahší a ponúka optimalizovanú tuhosť. Zmien sa dočkali aj komponenty pruženia na oboch koncoch. Novinkou je výkonnejší brzdný systém, ktorý používa nové kotúče vlnkového tvaru, ktorý zabezpečuje lepšie chladenie a odvádzanie nečistôt z povrchu kotúča.
Vydali sme sa na návštevu do Holandska na jednu z celosvetovo známych dráh do mestečka Valkenswaard, kde sa testovali nové modely RM-Z450 K8.
Moje pocity z jazdy Jednoznačne všetky zmeny a novinky čo priniesla K8 prospeli. Venujme sa na chvíľu elektronickému vstrekovaniu. Dá sa povedať, že odozva na akceleráciu je okamžitá. Motorka je silná, testovali sme ju v hlbokom mokrom piesku, to je prostredie, v ktorom sa práve ukážu slabiny motorky. Náročné prostredie nerobilo mne ani RM-Z-tke najmenšie problémy. Ukázalo sa, že je naozaj silná, priebeh motora je plynulý, jazda s RM-Z taktiež dosť plynulá, no a keď potrebujete okamžite akcelerovať, tak reakcia na pootočenie plynovou rukoväťou sa dostaví hneď. Môj názor na elektronické vstrekovanie je veľmi pozitívny. RM-Z-tka nemá diery v otáčkach, plynulo sa chytá od nízkych až do tých najvyšších otáčok. Potešilo ma, že na novom modeli pribudla 5-stupňová prevodovka. Na K7 niekedy bolo cítiť že tamtá ,,päťka´´ občas chýba.
Peter a budúca sezóna 2008 V sezóne 2008 budem jazdiť na RM-Z 450 K8, motorka splnila všetky moje očakávania, s RM-Z tkou som nadmieru spokojný, v budúcej sezóne budem štartovať za tím HUDYracing, hlavní sponzori: SUZUKI Slovensko, HPmoto predaj motocyklov a príslušenstva, oblečenie FLY, oleje MOTUL. Začiatkom sezóny 2008 by sme chceli predstaviť na slovenskej motokrosovej scéne nový tím HUDYracing.
Technické parametre:
Suzuki RM-Z450 K8
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, rozvod DOHC, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 96 x 62,1 mm
Zdvihový objem: 449 ccm
Kompresný pomer: 12,8 : 1
Max. výkon: výrobca neudáva
Max. krútiaci moment: výrobca neudáva
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: digitálne CDI
Štartovanie: nožné
Prevodovka: 5-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2185 x 830 x 1260 mm
Rázvor: 1480 mm
Výška sedla: 955 mm
Objem palivovej nádrže: 8,2 l
Pneu: vpredu: 90/100-21, vzadu: 120/90-19
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 47 mm, vzadu: centrálne umiestnený tlmič pruženia
Brzdy: vpredu: kotúčová, vzadu: kotúčová
Hmotnosť: 101,5 kg
Cena: neučená
Podklady dodal: Peter Hudák
Pripravil: redakcia
Suzuki RM-Z450 K8 už má európsku premiéru za sebou
Suzuki RM-Z450 K8 v plnej kráse
O servis sa staral továrenský tím Suzuki
Najväčšou novinkou na motore je elektronický systém vstrekovania paliva
Páčka na ,,teplý štart´´ sa premiestnila z ľavej strany na pravú stranu
,,Decibel bomber´´ slúži na zníženie decibelov
Peter Hudák počas úpravy motocykla, po pravici a po ľavici mechanici bývalých majstrov sveta a v pozadí šéf tímu
Ďalšou výraznou zmenou je hliníková nádrž, palivové čerpadlo je umiestnené rovno pod nádržou
Tím ľudí ktorý zostrojil RM-Z 450 K8
Kotúče zmenili tvar, citlivejšie sa s nimi brzdíi, tvar dostali aj kvôli tomu, že často krát sa jazdí v blate a kotúč má lepší samočistiaci účinok
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.