Connect with us
Aprilia Tuareg 660

Testy a recenzie

Suzuki RM-Z450 K8 už má európsku premiéru za sebou

Publikovaný

on

Medzi najzaujímavejšie novinky pre rok 2008 na motokrosovej scéne rozhodne patrí nová generácia motokrosového špeciálu z dielne Suzuki, model RM-Z450. Špičkový štvortakt je prakticky úplne nový a môže sa pochváliť množstvom inovatívnych technických riešení. Určite najviac pozornosti priťahuje elektronický systém vstrekovania paliva, ktorý sa na japonskom motokrosovom špeciály objavil po prvý krát. Ako jeden z prvých si tento motocykel vyskúšal náš mladý jazdec Peter Hudák, ktorý sa zúčastnil oficiálneho predstavenia tohto motocykla v Holandsku a priniesol zaujímavé postrehy o novom motocykli.

Do motokrosu prichádza nová éra s novou RM-Z 450 K8. Suzuki ako prvá z japonských značiek urobila dôležitý krok vpred v podobe použitia elektronického systému vstrekovania paliva. Nový systém vyvinutý v spolupráci s firmou Keihin je unikátny v tom smere, že na svoj chod nevyžaduje externý zdroj v podobe batérie, vďaka čomu je jeho vplyv na celkovú hmotnosť zanedbateľný. Suzuki má s elektronickým vstrekovaním použitým na offroadoch bohaté skúsenosti a objavilo sa už na modeli LT-R 450 určenom na preteky štvorkoliek. To však nie je všetko, prepracovaná hlava valca s prepracovanou spaľovacou komorou a upravenými sacími a výfukovými kanálmi zlepšujú priebeh výkonu. Konečne pribudla nová 5-stupňová prevodovka, ktorá zvyšuje využiteľnosť motocykla v rôznych prostrediach. Nielen motor, ale aj podvozok sa dočkal výraznej pozornosti konštruktérov. Nový rám je ľahší a ponúka optimalizovanú tuhosť. Zmien sa dočkali aj komponenty pruženia na oboch koncoch. Novinkou je výkonnejší brzdný systém, ktorý používa nové kotúče vlnkového tvaru, ktorý zabezpečuje lepšie chladenie a odvádzanie nečistôt z povrchu kotúča.
Vydali sme sa na návštevu do Holandska na jednu z celosvetovo známych dráh do mestečka Valkenswaard, kde sa testovali nové modely RM-Z450 K8.

Moje pocity z jazdy
Jednoznačne všetky zmeny a novinky čo priniesla K8 prospeli. Venujme sa na chvíľu elektronickému vstrekovaniu. Dá sa povedať, že odozva na akceleráciu je okamžitá. Motorka je silná, testovali sme ju v hlbokom mokrom piesku, to je prostredie, v ktorom sa práve ukážu slabiny motorky. Náročné prostredie nerobilo mne ani RM-Z-tke najmenšie problémy. Ukázalo sa, že je naozaj silná, priebeh motora je plynulý, jazda s RM-Z taktiež dosť plynulá, no a keď potrebujete okamžite akcelerovať, tak reakcia na pootočenie plynovou rukoväťou sa dostaví hneď. Môj názor na elektronické vstrekovanie je veľmi pozitívny. RM-Z-tka nemá diery v otáčkach, plynulo sa chytá od nízkych až do tých najvyšších otáčok. Potešilo ma, že na novom modeli pribudla 5-stupňová prevodovka. Na K7 niekedy bolo cítiť že tamtá ,,päťka´´ občas chýba.

Peter a budúca sezóna 2008
V sezóne 2008 budem jazdiť na RM-Z 450 K8, motorka splnila všetky moje očakávania, s RM-Z tkou som nadmieru spokojný, v budúcej sezóne budem štartovať za tím HUDYracing, hlavní sponzori: SUZUKI Slovensko, HPmoto predaj motocyklov a príslušenstva, oblečenie FLY, oleje MOTUL. Začiatkom sezóny 2008 by sme chceli predstaviť na slovenskej motokrosovej scéne nový tím HUDYracing.


Technické parametre:
Suzuki RM-Z450 K8
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, rozvod DOHC, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 96 x 62,1 mm
Zdvihový objem: 449 ccm
Kompresný pomer: 12,8 : 1
Max. výkon: výrobca neudáva
Max. krútiaci moment: výrobca neudáva
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: digitálne CDI
Štartovanie: nožné
Prevodovka: 5-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2185 x 830 x 1260 mm
Rázvor: 1480 mm
Výška sedla: 955 mm
Objem palivovej nádrže: 8,2 l
Pneu: vpredu: 90/100-21, vzadu: 120/90-19
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 47 mm, vzadu: centrálne umiestnený tlmič pruženia
Brzdy: vpredu: kotúčová, vzadu: kotúčová
Hmotnosť: 101,5 kg
Cena: neučená

Podklady dodal: Peter Hudák
Pripravil: redakcia

Peter Hudák v sedle Suzuki RM-Z450 K8 na trati v Holandsku

Suzuki RM-Z450 K8 už má európsku premiéru za sebou

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Najčítanejšie

Partneri