Aj napriek tomu, že pojem cestovné enduro sa dnes lepí na kdejaký model, tak Versys sa celkovo vymyká priemeru. V žiadnom prípade to nie je výtka a aj napriek tomu, že do veľkého terénu sa s Versysom nikto nebude púšťať, tak motocykel vynahradí túto drobnosť na schopnosti pohodlne likvidovať kilometre, alebo športovať na okreskách. Ak sa v spojitosti s tou motorkou aj nejaká výtka objavila, tak to bolo väčšinou v spojitosti s dizajnom, ktorý možno neoslovil každého. Pre rok 2015 je toto konštatovanie minulosťou a výrazne inovovaný Versys prichádza s novým dizajnom, ktorý osloví oveľa širší okruh jazdcov.
Štvorvalec v cestovnom endure Priamo zhurta a bez okolkov začnem motorom a hneď prvá vec nás donúti trochu sa zamyslieť. Litrový Versys je poháňaný radovým kvapalinou chladeným štvortaktným štvorvalcom o objeme 1 043 ccm. A teraz tá podstatná vec – radový štvorvalec. Schválne koľko radových štvorvalcov vás v konkurencii napadne? Až na BMW S 1000 XR asi ani jeden, pretože všetky ostatné motocykle (spadajúce do kategórie veľkého cestovného endura) majú iné usporiadanie motora. Máme tam päť krát V-Twin, boxer, radový dvojvalec, dva krát radový trojvalec a jeden véčkový štvorvalec. Kawasaki teda vyčnieva. Pohonná jednotka pochádza z modelu Z1000, prešla však samozrejme ladením. Predsa len cieľom cestovného endura je najmä cestovať (i keď v tomto prípade celkom športovo). Záber otáčok bol posunutý do nízkej a strednej úrovne. Srdce športovca podtrhuje rozvod DOHC ovládajúci 16 ventilov. Výkon vrcholí na slušných 120 k (88,2 kW) už pri 9 000 ot./min. a krútiaci moment dosahuje maximum 102 Nm pri 7 500 ot./min. Výkon motora sa na zadné koleso prenáša cez šesť stupňovú prevodovku a sekundárny prevod reťazou. Zaujímavosťou a príjemným doplnkom je určite antihoppingová spojka, ktorá zabráni zablokovaniu zadného kolesa pri prudkom podraďovaní. Športovo ladení jazdci sa určite majú na čo tešiť. Keďže už som načal tému hi-tech vymožeností, tak veľký Versys je vybavený systémom kontroly trakcie KTRC (Kawasaki TRaction Control). Máme teda k dispozícii nastavenie ma klasickú jazdu, športovú a mode 3 zameraný na jazdu pri zhoršených podmienkach.
Dizajn s nádychom športovca Jedna z najväčších zmien na rok 2015 je zrejmá na prvý pohľad. Versys sa zbavil futuristického samostatného svetla (nech hovorí kto chce čo chce, na 600-vke je to super na litry mi to nesedelo) a maska sa posunula dvomi svetlami do športového Ninja sveta. Nad novou maskou je manuálne nastaviteľný štít (dá sa nastaviť bez použitia nástrojov v rozmedzí od 30 do 75 mm – slušné). Športový štýl zvýrazňujú 17 palcové kolesá. Vpredu je koleso uchytené do vidlice s priemerom nosníkov 43 mm. Kombinácia „menších“ kolies a zdvihov pruženia 150 mm nám síce dáva bike, ktorý sa nebude preháňať po nespevnenom povrchu, na druhú stranu určite dopraje veľa zábavy na kľukatých okreskách, alebo cestách s horším povrchom.
Výborne pripravený cestovateľ Dvojitý chrbticový hliníkový rám je vybavený silentblokmi umiestnenými v hornej časti motora, čím sa redukujú vibrácie. Riadidlá sú dostatočne široké, posed vzpriamený a nádrž dostala zväčšený objem na 21 litrov. Jazdec sa teda nemusí obávať cestovania na dlhšie vzdialenosti. ABS v základnej výbave je pre túto triedu samozrejmosťou a v rámci určenia motocykla hádam aj nutnosťou. Na spomalenie tohto 250 kg ťažkého a 2 240 mm dlhého stroja slúži dvojica 310 mm kotúčov so štyrmi piestikmi vpredu a jeden 250 mm kotúč vzadu. Výška sedadla pripraveného na prekonanie dlhých vzdialenosti je 840 mm. V rámci cestovania je potrebné prepraviť batožinu a Kawasaki si dala záležať, aby tento motocykel ponúkol maximálnu výbavu v tomto smere. Versys má veľmi úhľadne zapracované držiaky bočných kufrov a topcase má objem 47 litrov. Mimochodom kufre sa dodávajú vo farbe motocykla, čo pôsobí veľmi úhľadne. S vetrom pomáhajú chrániče rúk. Je možné dokúpiť hmlovky a pre náročných aj gelové sedadlo, dymové plexi, 12V zásuvku, vyhrievané rukoväte atď. Určite poteší hlavný stojan, keďže prevod reťazou si vyžaduje pravidelnú údržbu.
Kawasaki Versys 1000 Cena: 11 495 Eur Motor: 1 043 ccm, 16 ventilov, DOHC, R4 Výkon: 120 k pri 9 000 ot./min. Krút. moment: 102 Nm pri 7 500 ot./min. Prevodovka: 6-stupňová, reťaz Rozmery (D x Š x V): 2 240 x 895 x 1 400 mm Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hliníkových profilov Hmotnosť: 250 kg (prevádzková) Rázvor: 1 520 mm Výška sedla: 840 mm Objem pal. nádrže: 21 l Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 4/2015. Text: Jozef Jambor, foto: Kawasaki
Kawasaki Versys 1000 – Album k článku, Motomagazín 4/2015
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.