Connect with us

Testy a recenzie

Mesto, cruiser, turistika… – Nolan N40 FULL

Publikovaný

on

 Potešenie na našej strane

Pred nedávnym testovaním v zahraničí sme potrebovali prilbu, ktorá by sa nehanbila jazdiť na skútri, viem ju používať na cruiser a znesie i dávku slušnej turistiky. Návšteva vo vrábeľskom Styxe sa oplatila a po slušne odbornom výklade som odišiel s novinkou 2015, prilbou Nolan N40 FULL. Hneď na začiatok si povedzme, že to nie je prilba určená do vysokých rýchlostí, ani okruh, ale vďaka zväčšeným lícnym častiam, odnímateľnej bradovej časti a veternému štítu máme spoločníka s ktorým môžem denne dochádzať do práce, spraviť stredne ťažkú enduro trasu, zhodím dolu štít a bradovú časť a idem na cruiser. V každej pozícii prilba funguje a tak potešenie bolo hlavne na mojej strane.  

 

Materiál a technika

Táto prilba modernej kategórie crossover nesie v sebe prvky spomínanej univerzálnosti a rozloženie prilby na jednotlivé typy, presnejšie odňatie jednotlivých častí je jednoduchá záležitosť, ktorá vás nezaskočí v žiadnom momente. Samozrejmosťou je homologizácia, ktorá dovoľuje prilbu používať v každej zostave. Medzi jej najlepšie vlastnosti patrí širokánske čelné plexi, 7 polohová integrovaná slnečná clona, rýchlo odnímateľná bradová časť (odnímanie vyskúšané aj počas jazdy), predpríprava na komunikátor, podotýkam, že keď ho nemáte nainštalovaný, priestor kde patria reproduktory nie je prázdny, je tu vložená tesniaca pena, a nakoniec veľmi jemný a pohodlný interiér, ktorý musí sadnúť na každú hlavu. Rýchlospona MicroLock je podložená polstrovaním, aby vás netlačila do krku a popruhy sú vložené priamo do podšívky interiéru.Hlavné plexi má prípravu na Pinlock, vrchný štít sa kotví priamo do kotvenia plexi a je nastaviteľný.  

 

Ako sa v nej jazdí

Okamžite po nasadení na hlavu, dostávate informáciu, že vaša konfekčná veľkosť vám sedí a navyše príjemne, sprevádzaná jemným, rovnomerným prítlakom interiéru. Na obsluhu hlavného plexi si zvyknete okamžite, je obrovské a vďaka aretácii polohy si ho rýchlo nastavíte do potrebnej polohy. Vynikajúca je i slnečná clona, ktorá sa ovláda doslova minipáčkou za ľavým kĺbom otáčania plexi. Na toto som si zvykal ťažšie, ruka „šmatralka“ v rukaviciach trošku s týmto ovládaním doposiaľ bojuje. Ihneď po rozbehnutí je citeľná otvorená ventilácia (Air Booster Technology), ktorá je prestaviteľná s odozvou, ak máte pripnutú aj bradovú časť, táto má regulačný otvor samostatne. Pohodlie v prilbe je trvalé aj na ďaleké vzdialenosti, prilba nikde netlačí.Pri pripnutej bradovej časti sa zúži spodný otvor prilby a tak pri nasádzaní prilby a dávaní dolu z hlavy vás prilba mierne potiahne za uši. Jeden krát to nevadí, opakovane začnú uši byť citlivejšie, tak som použil fintu: pri týchto úkonoch som odomkol jednu časť brady a všetko je v poriadku. V prípade jazdy v pozícii prilby „JET“ predné plexi doslova uzatvára prúdenie vzduchu do očí a v tropickom lete som prevažne jazdil len so slnečnou clonou. Ak sa ale večer ochladí, zaklapnutie plexi dolu vám pomôže v prilbe vytvoriť príjemnú klímu. Ak je zima ešte väčšia, alebo sa chytáte na väčší presun, je potrebné pripnúť bradovú časť. Prilba o poznanie stíchne a aj vďaka deflektoru na bradovej časti vznikne opäť iné, ešte pohodlnejšie prostredie pre vašu tvár. Predĺžené lícnice skeletu prilby v kombinácii s bradovou časťou vám dodávajú prakticky pocit bezpečnosti integrálnej prilby. Pri rýchlostiach nad 130 km/h sa ale hladina hluku v prilbe začne zvyšovať ak ale máte turistický štít na vašej moto, nemáte problém, ak je štít nižší, ucítite to viac. Do tej kategórie rýchlostí ale patrí predsa iná prilba.

 

Hodnotenie

Rozumná voľba za rozumné peniaze. V podstate dostávate dve prilby v jednej a tým sa zväčšuje rádius využitia, či na moto, skúter, ATV… Je určená do nižších a stredných rýchlostí, dodá vám vysoký pocit pohodlia a hlavne bezpečia. Menenie kombinácií, teda pripínanie a odnímanie jednotlivých dielov je detinsky jednoduché. Všetky štíty sú s aretáciou, plná výbava a predpríprava na komunikátor ju zaraďujú vo svojej triede do TOP špičky, škoda že Pinlock už nie je v základe. Za redakciu len odporúčam.  

 

Nolan N40 FULL

Vonkajší skelet: Polykarbonát Lexan EXL

Vnútro: antibakteriálna podšívka Clima Comfort

Slnečná clona: 7 polôh s aretáciou

Vonkajšie plexi: 6 polôh s aretáciou

Štít proti slnku: 3 polohy s aretáciou

Predpríprava na intercom: Áno, N-Com

Homologizácia: Jet / Integrál

Záruka: 2 roky

Cena: 249,95 Eur

Dovozca: STYX.SK

 

Autor: Vlado Brniak

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 11/2015.

7 komentárov

1 komentár

  1. Dreamer

    3. januára 2017 at 10:19

    Tuto helmu mam a po jednej sezone som zatial spokojny. Nepatri medzi najtichsie, ale nie je to nic hrozne. Prilis do nej nefuka, plexi je az pod bradou. S bradovym chranicom nefuka skoro vobec, ja jazdim vacsinou bez neho. Jedine co by som jej vytkol je vrzganie pri nasadzovani a skladani z hlavy.

  2. ahojko

    4. januára 2017 at 17:51

    Vyzera naozaj univerzalne, ale mne osobne sa zda ze je tam az prilis vela pohyblivych casti,
    cize viac kur*itiek .. Ale asi cas ukaze…

  3. prdlafka

    6. januára 2017 at 9:27

    Tuto prilbu (alebo asi skor jej predchodkynu) som si chcel kupit ako alternativu na leto a aj na skuter.
    ale ked som ju v obchode skusal v konfiguracii akoby integrala, tak som mal velmi blizko pred bradou a ustami tu bradovu cast, neviem, ci sa mi to dokonca nedotykalo papule (nevedel som si predstavit mat tam este aj komunikator, co bola podmienka), takze mne nesadla. je sice pravda, ze drvivou vacsinou by som ju pouzival jak jetku, ale cert nikdy nespi. inak dizajn a vseobecna funkcnost sa mi pacili a pacia do dnes.

  4. Hroch

    6. januára 2017 at 12:36

    Ja mám N44 a je celkom fajn, jediné čo sem tam vadí je, že pri určitom smere vetra ide hluk  cez mechanizmus otvárania slnečnej clony. Keď si to miesto prikryjem rukou , tak je v nej tichučko.

    Takže by to chcelo nejakú záclonku, či čo na to otváratko clony  😛

    a komunikátor mám tesne pred papulou, nejak to neprekáža, aspoň ma počuť pri telefonovaní v akejkoľvek rýchlosti  😉

    Ale obrovským plusom je výhľad z tej prilby, žiadne kývanie hlavou hore dole = nebolí ma krčisko a nie som unavený. To je fakt super.

    Skúšal som si C3 od šubertov, už som ju takmer kúpil, ale ten výhľad je oproti N44 snáď polovičný, takže kúpa nebola  😠

  5. papi

    6. januára 2017 at 13:34

    😈 Ja si nepomôžem,  z vychýrených „bezpečných“ integrálok pozerám, ako z tunela. Drvivá väčšina z nich narúša (kvôli hrubej výstelky a malému otvoru) moje periférne videnie, necítom sa v nich dobre.
    Asi po viacerých zvládnutých útokov zboku, debilmi počnúc až po jelene. Fóbia, no… 😈 

    Mám teda  N43 Air, bradu som hneď zavesil na vešiak.
    Priezor krásne „nebezpečne“ široký ( 👍  ), základ je všetko vidieť, nie sme v tanku… 😉 

    Vyššie turistické plexi aj s deflektorom mi umožňuje nájsť relatívne tichú kombináciu  nastavenia aj v JET-móde. Aspoň teda do takých 130-140, nad 200 už hučí  😈  (CBF 1000).

    Škoda u nej absencie aretácie hlavného štítu, preštudoval som rôzne kutilské úpravy ohľadom aretovania, boli nafigu, zoslabujú aj tak nie moc masívne závesy.

    Ale to perfektné vetranie v lete u 43-ky nemá konkureaciu, kvôli tomu som ju kúpil. Nemôžem predsa jazdiť na moto v cykloprilbe. Škoda…  😁

  6. Mlhos

    9. januára 2017 at 2:26

    Bradu som hneď zavesil na vešiak. nekecaj fakt ?  😁

  7. papi

    9. januára 2017 at 7:23

    😈  Čestné pionierske! 😁

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri